Budoucnost vrcholné disciplíny motorsportu se bude rozebírat v úterý 6. ledna 2015 v Ženevě. Na přetřes přijdou i motory a přání Bernieho Ecclestonea, aby byly silnější, hlučnější a levnější. Konkrétní návrh chce mít na stole do konce ledna. Cílem je 1000 koní a hlasitější zvukový projev, vycházet se má ze současných zdrojů výkonu.
Kromě toho se bude hovořit o mnoha dalších věcech. Podle Auto Motor und Sport je jisté, že bude prolomen současný limit průtoku paliva (100 kg/hod), možností je i zvýšení spotřeby ze současných 100 kg paliva na závod.
Jednat se bude také o pozici obtokového ventilu ve výfukovém potrubí, o průměru výfuku a počtu turbodmychadel - místo jednoho by mohly být dva (bi-turbo). Kvůli úspoře nákladů se zvažuje standardizace baterií a elektromotorů.
Od kdy? Rok 2016 je na změny příliš brzy
Monoposty doznají také vizuální úpravy: pneumatiky mají být širší, vzhled agresivnější a výkon vzroste, takže závodění bude pro piloty více vzrušující. Dojít by mělo také k redukci aerodynamiky, aby poklesl přítlak, který vozy vytvářejí.
Williams FW11 z roku 1986 řízený Nelsonem Piquetem (foto: Williams F1 Team)
Nevýkonný ředitel Niki Lauda vybízí: "Musíme vymyslet auto budoucnosti, ne vyhrabat nějaké z minulosti. Formule 1 musí poskytovat nejagresivnější sportovní stroje ve spojení s výkonem 1200 koní. Když to dobře půjde, musí mít auta také širší pneumatiky, zrychlit a stát se obtížněji ovladatelnými."
To bude náročným úkolem. I když Ecclestone usiluje o rychlou změnu, Lauda varuje před zbrklými činy: "Nemá cenu lámat přes koleno nic, co by se pak opět ukázalo, že je špatné. Do roku 2016 to je téměř nemožné."
"Něco rozumného může vzniknout pouze tehdy, pokud si dáme čas do roku 2017. Pak se výrobcům více vyplatí investice do pohonných jednotek. Honda nepostavila svůj motor pouze pro jednu sezónu. Potřebujete určitou stabilitu. Jinak bude všechno šíleně drahé," dodává Lauda.