V roce 2013 opustili tým Lotus jejich technický ředitel, James Allison, a šéf aerodynamiky, Dirk de Beer. Oba přešli k Ferrari. To jsou však jen dvě nejznámější jména, která z týmu odešla. Jejich ztráta byla na výsledcích ze sezony 2014 dost poznat. Boj o vítězství, jako v sezoně 2013, byl na 'hony vzdálený' a zisk bodů byl důvod k pořádné oslavě.
"Měli jsme špatnou zimu a přišli jsme o spoustu lidí. K tomu navíc došlo k restrukturalizaci našeho oddělení aerodynamiky. Všechna čest před Nickem Chesterem, ale James Allison byl jasným vůdcem. Jeho ztráta byla velkou ránou. K tomu jsme přišli o další dobré lidi, které jsme nedokázali tak rychle nahradit," připouští Alan Permane.
Tým brzy pochopil, že E22 není dostatečně rychlé auto. Avšak některé chyby nešly opravit na loňském autě, s jejich odstraněním se muselo počkat na nový vůz. "Jsou tři nebo čtyři věci, které jsou zodpovědné za rychlost auta. Mezi ně patří aerodynamika, která u nás nebyla dobrá.
Poslední auto, na kterém Allison pracoval, bylo E21 (foto: Lotus F1 Team)
Jsme si opravdu jistí tím, co je před námi a že jsme to pro nové auto změnili," zakončil Permane. Dle něj se tým z problémů v roce 2014 hodně poučil.