Mluvíme tu samozřejmě primárně o krizi, která v F1 vznikla po faktickém krachu dvou týmů, Marussia a Caterham v průběhu sezony 2014 a velké nespokojenosti tří dalších týmů ohledně rozdělení peněz z komerčních práv mezi jednotlivé účastníky.
Snaha o snížení nákladů v tomto roce jednoznačně selhala a v této otázce se hodně prsty ukazovalo na Jeana Todta. Toho teď mnoho lidí srovnává s jeho předchůdcem, Maxem Mosleym, o kterém se často říkávalo, že byl dost diktátorský.
Samotný Jean Todt vyjádřil sympatii s Renaultem a Ferrari, kteří volají po větší svobodě v pravidlech, aby mohli dohnat náskok letos dominantního Mercedesu. "Zmrazit vývoj dává smysl pouze tehdy, pokud budou jednotlivé motory na přibližně stejné úrovni. Na druhou stranu nemůžeme penalizovat Mercedes za to, že odvedli dobrou práci."
Todt se 18 členného pole neobává: "V Moto GP jezdilo jen 16 motorek"
(Foto: Williams F1 Team)
Todt se vyjádřil také k návrhu Red Bullu počítající se standardizovanou ERS jednotkou a přidáním dvojitého turba. Dle prezidenta FIA to ale nedává smysl. "Děláme sport bez přízně pro tento druh diskusí."
Strategická skupina v úterý zavrhla návrh počítající s pevnými starty po safety car fázi. Todt zavrhl návrh na třetí auta v jednom týmu. "Pokud bychom měli příští rok na startu jen devět týmů, tak bude na startu 18 aut. V MotoGP jsme viděli periody, kdy bylo na startu jen 16 motorek."