Prohlášení týmů po kvalifikaci: "Nico zajel skvěle, já se trápil s brzdami," říká Hamilton

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2014, 20:10 Google+

AUSTIN - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO KVALIFIKACI; Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Skělý den, jsem velmi spokojen. Všechno vyšlo naprosto perfektně. Společně s inženýry jsme do kvalifikace přišli s autem, se kterým jsem byl spokojen. Nebylo to jednoduché, podmínky se hodně měnily, ale v kvalifikaci jsem byl spokojen s vyvážením. Ráno bylo chladněji, měnil se směr větru, což má na naše auto obrovský vliv a podmínky byly hodně proměnlivé, takže to bylo složité dát všechno dohromady. Je to skvělé. Nicméně záleží na závodě. Samozřejmě bude důležitý start, musím vytěžit maximum a zůstat vepředu.

Lewis Hamilton, 2. místo
Nico odvedl skvělou práci. Já se trápil s brzdami. V levé bylo vždy o 100 stupňů méně v pravé a přenášelo se to ať jsem udělal cokoliv - i když jsem zabrzdil dříve, stále se mi blokovala kola. Možná tam jsem ztratil čas. I když by to tak bylo, Nico byl rychlejší. Potenciálně je to (brzdy) problém do závodu, takže se na to musíme podívat a uvidíme, co se s tím dá dělat.

Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Skvělý výsledek - zvlášť po problémech Nica ráno a Lewise včera. Nico dal dohromady perfektní kolo, zatímco Lewis se trápil s brzdami. I když se hodně hovoří o tom, kdo má momentálně navrch, realitou je, že sledujeme vyrovnaný souboj na nejvyšší úrovni, a to je pro F1 skvělé.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Jsem velmi potěšený Nicem. Je to tady velmi důležité – jestli chcete někdy dostihnout Lewise, je důležité, abyste si věřili, že jste rychlí – což dnes dokázal. Ale zítra to bude obtížné, protože Lewis to bude chtít vybojovat zpět. Nevím, jestli měl Lewis problémy s brzdami, ale Nico byl každopádně rychlejší.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Byla to dobrá kvalifikace, jsem s těmi dvěmi koly v Q3 spokojen a jsem rád, že jsme získali druhou řadu. Bude to důležitý závod pro udržení naší pozice v poháru konstruktérů.Byl to pro mě těžký týden a ještě jsem nenašel ten správný rytmus. V kvalifikaci jsem našel konečně důvěru v auto. Jsem rád také za tým. Je to pro závod dobrá výchozí pozice, máme před sebou ještě tři důležité závody.

Felipe Massa, 4. místo
Dnes jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli. Víme, jak důležité to je pro závod a šampionát. Rád bych byl třetí, ale je to dobrý výsledek pro tým. Teď se soustředím na to, abych zítra ukázal dobrý výkon.

Rob Smedley, šéf inženýr
Očekávali jsme, že během tohoto víkendu budeme mít druhé nejrychlejší auto a svá očekávání jsme zatím naplnili - jsme třetí a čtvrtí. Není vždy jednoduché splnit cíle, především v kvalifikaci, kde hraje roli spousta věcí, ale tým i piloti odvedli velmi obrou práci. Máme otevřenou cestu k několika možnostem stratetií a musíme teď udělat domácí úkoly, abychom zjistili, jak ubránit naše pozice a případně se posunout kupředu.

trio
Nejrychlejší trojice kvalifikace v Austinu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5.
Odvedli jsme dobrou práci, byl jsem blízko Felipeho. Páté místo je realisticky to, o co se v závodě můžeme bít. Snad dobře odstartujeme z čisté stopy. Jsme dost blízko čela. Budeme muset zabojovat, Ferrari a McLareny jsou blízko. Budu se snažit je udržet za sebou. Vypadá to, že jsme s Williamsy vyrovnaní a s kluky kolem.

Sebastian Vettel, 17. místo
Soustředím se na závod. Bude to těžké. Všichni za Mercedesy jsou si celkem vyrovnaní. Doufám, že zítra hodně vozů předjedu a dostaneme se dopředu. Těžko se tu předjíždí, ale máme šanci získat body.

Christian Horner, šéf týmu
Daniel zajel čisté kolo, páté místo bylo myslím optimum. Byl blízko, aby se dostal před Felipeho, ale třetí řada je stále dobrá. Je to dlouhá cesta do kopce, takže se snad povede start. Frustrující kvalifikace pro Sebastiana, který zajel jen kolo. Ať by byl výsledek jakýkoliv, startoval by z pit lane. Musíme navíc hlídat ujeté kilometry,a bychom se vyhli další výměně motoru.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6. místo
Myslím si, že to byla dobrá kvalifikace. Diskutovali jsme, jestli nasadíme šestý motor a budeme startovat jako Red Bull z boxové uličky, nebo jestli použijeme starý motor s menším výkonem, se kterým ale nemusíme získat žádná místa. Ale mělo by to být OK. Dnes jsme z důvodu výkonnové jistoty něco ztratili, ale stále jsem na své normální šesté pozici. Raději budu startovat s o něco málo menším výkonem šestý než z úplného konce. Uděláme vše pro to, abychom nemuseli použít šestý motor. K dispozici máme ještě lepší motory, ale ty musíme použít v Abú Zabí. Dráha je lepší, než v minulých letech, má větší přilnavost a tím větší opotřebení pneumatik. Dvě zastávky v boxech budou nevyhnutelné. Závod bude dlouhý a může se stát cokoliv, včetně potíží se spolehlivostí u aut před námi.

Kimi Räikkönen, 9.
Chování vozu bylo dnes lepší, než včera a s vyvážením jsem byl docela spokojený. Z nějakého důvodu se nám však nedaří vyřešit problém s předkem. Ve všech sektorech mělo auto tendenci klouzat ven a nedotáčivost je velmi omezujícím faktorem. Ale jako obvykle, zítra se pokusíme získat maximum.

Pat Fry, ředitel oddělení šasi
Zvýšení teploty proti třetímu tréninku přineslo zlepšení v chování vozu a výkonu pneumatik. Podobné teploty čekáme i v závodě. Stejně jako v Soči i zde v Austinu budou hrát pneumatiky klíčovou roli, ačkoliv scénář bude odlišný. Očekáváme rychlou degradaci měkké směsi a naopak tvrdší umožní větší variabilitu se strategií. V průběhu závodu však bude důležité obě směsi udržovat v optimální teplotě, neboť drolení může výrazně snížit jejich funkci. Start, spolehlivost a práce v boxech budou faktory, na nichž musíme zítra stavět a pokusit se získat nějaká místa k dobru.

 

 

McLAREN

Jenson Button, 7. místo
S kvalifikací jsem spokojený. Kvůli větru to dnes bylo náročné, od zatáčky k zatáčce to kvůli němu nebylo konzistentní. Sedmé místo je OK. Rád bych z něj začínal, ale zítra budu startovat kvůli penalizaci ze dvanáctého. Proto nás po startu čeká těžká práce. Získat více bodů než Ferrari bude těžké.

V prvním tréninku jsme včera byli rychlí, pak jsme zpomalili a dnes ráno jsme se opravdu trápili. Podařilo se nám auto i práci s pneumatikami zlepšit. Jsem s pokrokem spokojený. Měkčí pneumatiky pro mě byly těžké, auto bylo nekonzistentní a trápil jsem se s vyvážením. Z vozu jsme ale dostali to nejlepší.

Méně aut nám kvalifikaci a závod usnadňuje. Je to ale škoda, že tady nejsou, je mi líto všech kluků, kteří v těch týmech pracovali. Ale ještě není konec, doufám, že se vrátí.

Kevin Magnussen, 8. místo
Osmé a sedmé místo není pro nikoho moc uspokojující, ale je to tam, kde se s vozem nyní nacházíme. Byli jsme celé odpoledne vyrovnaní, takže si myslím, že mohu s klidem říci, že jsme z auta dostali maximum. Myslím, že to zítra bude dvou či tří-zastávková strategie, takže snad pomůže strategie. To je dobrý způsob, jak postoupit kupředu a myslím, že by mělo být možné získat body.

Eric Boullier, závodní ředitel
Trápili jsme se ráno v tréninku s přítlakem, ale inženýři na to dokázali dobře odpovědět a výsledkem bylo zlepšení. Oba piloti získali z auta maximum a dělí je jen 0,051s. Bylo to mezi nimi těsné celou kvalifikaci. Jensona však čeká penalizace pět míst na startu, jinak jsme získali sedmé a osmé místo. Cílem je však rozhodně získat body. To samé platí i u Kevina, která je v dobré pozici. Chceme doufáme také, že dokážeme zmenšit ztrátu na Ferrari v poháru konstruktérů.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 10. místo
Šlo to dobře. Stále je to zábavné, když přijde úspěch a výsledek tomu odpovídá. Dnes pro nás byly podmínky perfektní a věci z dopoledne jsme mohli využít i v kvalifikaci. Včera šlo vše ještě jako obvykle, ale z nějakého důvodu to bylo dnes lepší. Konečně jsem mohl být jednou agresivnější, protože i záď byla stabilnější. A s tím přišel i výsledek. Je to pro nás jako malé vítězství už v sobotu a teď už se těšíme na závod. Každý bod je teď důležitý, myslím, že máme hodně dobrou šanci vyjet dobrý výsledek.

Esteban Gutiérrez, 16. místo
Bylo to pro mě těžké. Snažil jsem se najít kompromis v nastavení. Přesto jsme z měkké sady pneumatik nedostali maximum. Adrian odvedl dobrou práci a získal na měkké sadě čas. Musíme se dívat na závod a bude důležité dát všechno dohromady, abychom získali co nejlepší pozici.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Někdy se moc nedaří, což jsme zažívali celý rok, ale dnes jsme dosáhli dobrého výsledku. Věděli jsme, že auto není tak špatné, ale stále něco nevycházelo. Adrian předvedl výborné kolo a máme radost. Dnešek si užijeme, něco takového jsme potřebovali. Uvidíme, jak to půjde zítra.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 11. místo
Auto je solidnější a lépe sedí než v několika předchozích závodech, díky čemuž jsem na to mohl tlačit více než obvykle. Víme, že funguje lépe v rychlejších zatáčkách – stejně jako tomu bylo v Barceloně. Myslím si, že v něm je ještě více rychlosti.

Ve svém kole v Q2 jsem udělal drobnou v předposlední zatáčce, což znamenalo další desetinu sekundy – pak bychom byli v Q3. Před zítřkem jsme na tom dobře. Potřebujeme dobrou strategii, být uvolnění a zachovat klid, a pak můžeme bojovat o body. Myslím, že máme skvělou šanci na zisk bodů. Bude to našim hlavním cílem.

Romain Grosjean, 18. místo
Auto bylo dopoledne dobré, užíval jsem si jízdu a dokonce jsem prohlásil, že jde o nejlepší auto, jaké jsem v poslední době řídil! Žel v kvalifikaci se nechovalo stejně a opravdu jsem se trápil s nalezením rychlosti, což se nám nepodařilo, jak jde vidět z naší kvalifikační pozice.

Dobré je, že mé auto dopoledne fungovalo dobře, tak jako Pastorovo v kvalifikaci, takže v dlouhém závodě budeme mít stále potenciál. Několik zastávek v něm pomůže promíchat pořadí.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Můžeme být s dnešními kvalifikací celkem spokojení. Je škoda, že se Pastor nevešel do Q3, protože na to rychlost rozhodně měl. Nicméně naše poslední výkony ukazují, že můžeme být spokojení. Z 11. pozice se díky Jensonově trestu posuneme na desáté místo na startu. Vyrazíme na čerstvé sadě pneumatik, což znamená, že pak rozhodně můžeme bojovat o body.

Romain měl v kontrastu s tím část plnou problémů. Cítil, že se auto chová hodně odlišně než v dopoledním tréninku a měl hodně problémů s blokováním předních kol. Dobře se na to podíváme a budeme se to snažit vyřešit, protože v třetím tréninku mu technika fungovala opravdu dobře.

Celkově jsme ve výkonnosti o víkendu udělali dobrý pokrok. V závodu můžeme očekávat dvě až tři zastávky, což by mělo být docela vzrušující, když do hry vstoupí různé strategie všech. Určitě u nás pozorujeme lepší výkonnost pneumatik než v Soči, kde jsme se skutečně trápili.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 12. místo
Byl to náročný víkend kvůli větru, který hodně ovlivňuje vyvážení auta. Hodně mění směr a auto je tak nepředvídatelné a nekonzistentní. Bylo těžké dát dohromady perfektní kolo. Musel jsem využít dvě sady pneumatik v Q1, jen abych si byl jistý, že se dostanu dál a měl jsem tak potom jen jednu sadu. Vzhledem k podmínkám si myslím, že jsme odvedli dobrou práci, ale přeji si, abych zde fanouškům ukázal víc, protože sem přijeli, aby mě podpořili. Snad to bude zítra dobrý závod a zabojujeme o body.

Nico Hülkenberg, 13. místo
Na začátek - kvalifikace šla dobře a věřil jsem, že je možné být v Q3. V posledním kole jsem to měl za cíl, ale potom se stalo něco zvláštního, protože se mi do kola zamotala část folie z hledí a to před zatáčkou 12. To jsem ještě nikdy nezažil a najednou jsem neměl přilnavost, vyjel jsem mimo a ztratil pár desetin. Bylo to poslední kolo, takže to je frustrující a neštastné. Co se závodu týče - bude to náročné, protože má být tepleji a měkká sada je zde opravdu výzvou. Cílem je získat body, protože jsme v neděli většinou silnější.

Vijay Mallya, šéf týmu
Očekávali jsme trošku víc, zvlášť, když byl Nico v první desítce během tréninků. Když šlo do tuhého, měl však smůlu, protože mu zvláštní incident pokazil kolo. Jinak by tam byl. Sergio se trošku víc trápil s doladěním nastavení kvůli větru. Dal však dohromady dobré kolo a měl by z 12 místa zajet dobrý závod.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 14. místo
V Q2 jsme měli slibnou výkonnost, nakonec jsme ale neuspěli v zisku lepšího jak 14. místa. Jednoduše jsme nebyli konkurenceschopní a teď budeme muset pochopit, proč tomu tak bylo. Měli jsme problémy s pneumatikami a přilnavostí. Navíc jsem v této a další Grand Prix v Brazílii ohrožen penalizací 10 míst na startu. Musíme být realisty, tato kvalifikace pro nás nebyla dobrá. Uděláme vše pro to, abychom z našeho auta dostali maximum. Včera se nám při dlouhý výjezdec dařilo lépe a bylo by dobré, kdyby tomu tak bylo i zítra. Během závodu se může stát vše.

Jean-Eric Vergne, 15. místo
Bohužel jsme museli sáhnout po starší specifikaci motoru, proto jsme tušili, že výkon nebude nejlepší možný. Nejezdil jsem v prvním pátečním tréninku a spolu s dnešními ranními problémy jsem neměl tolik času najít optimální nastavení. Po celou dobu kvalifikace jsem se potýkal s velkou přetáčivostí. Je to škoda, ale věřím, že se můžeme zítra posunout dopředu.

James Key , technický ředitel 
Dnes jsme měli trochu problémy s tím, abychom dokázali dostat pneumatiky do formy. Už včera ve druhém tréninku jsme zjistili, že na krátké výjezdy nám to nejde. Podmínky na okruhu se rychle mění v závislosti na teplotě vzduchu. Přes noc jsme na tom pracovali a mysleli jsme si, že jdeme správným směrem, ale potřebného zlepšení jsme nedosáhli. Abych byl upřímný, piloti dělali, co mohli, ale vůz se opravdu těžko řídil. Pneumatiky zkrátka neměly přilnavost. Dnes to bylo frustrující, ale dlouhé stinty s natankovanými nádržemi nevypadaly špatně. Musíme se soustředit a ze závodu se pokusit vytěžit maximum.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci: "Nico zajel skvěle, já se trápil s brzdami," říká Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP USA (Austin)

GRAFIKA: Startovní rošt v Austinu po odsunech Buttona, Kvjata a Vettela

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud