Po setkání pracovní skupiny pro pneumatiky italský výrobce pneumatik na Interlagos začátkem listopadu přiveze měkkou a středně-tvrdou směs místo původně avizované středně-tvrdé a tvrdé směsi, byť se tam s touto kombinací závodilo v minulosti.
Domácí závodník Felipe Massa k původně ohlášeným směsem řekl: "Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých... tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné."
K rozhodnutí přispěla nejen kritika pilotů, ale také přeasfaltování povrchu dráhy, která do rekonstrukce a výstavby nových budov před letošním závodem vrazila 65 milionů dolarů, aby se zachránila v kalendáři F1. Se stejnou alokací týmy nastoupí také v Austinu.
"Vždy jsme říkali, že budeme otevření vůči jakýmkoliv změnám, pokud budou zapotřebí. Po další technické analýze dopadu revidovaného povrchu okruhu společně s vyhodnocením rizika, podle kterého je nízká pravděpodobnost přehřívání směsí v důsledku extrémních teplot dráhy, jsme učinili tuto změnu s jednomyslným souhlasem všech týmů," komentuje sportovní ředitel Paul Hembery.