Prohlášení týmů po Velké ceně Singapuru: Mercedes se omlouvá Rosbergovi

F1NEWS.CZ, 21. září 2014, 16:10 Google+

SINGAPUR - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Jak hodnotí piloti a zástupci týmů své výkony ve Velké ceně Singapuru?

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 22.09. 15:03) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.
Chtěl bych týmu pogratulovat. To, co letos dělají, je absolutně neuvěřitelné. Bez nich bych to nesvedl. Při zastávkách jsem věděl, že mám velký náskok, bylo to komfortní. Chtěl jsem prožít čistý víkend, což se povedlo, ale pro tým to není perfektní, protože Nico nedojel. Ale moc děkuji fanouškům.

Nico Rosberg, nedokončil
Bylo to příšerné pozorovat, jak všichni odjíždějí a já jsem věděl, že je po všem. Pak přestal fungovat celý volant, takže jsem neměl k dispozici žádný hybridní výkon a já jsem zároveň řadil o dva rychlostní stupně, neměl jsem žádné DRS, takže auto vůbec nefungovalo. Nemělo smysl pokračovat. Je to těžký den.

Musíme přijít na to, v čem spočíval problém, protože znovu máme potíže se spolehlivostí. Už jsme jich letos několik měli, je to naší slabinou. Musíme tomu přijít na kloub a učinit auto 100% spolehlivým.

Je to těžké, když se z roštu ani nerozjedete. Doufal jsem, že to pak tým opraví, protože to naskakovalo a vypínalo - někdy to fungovalo, někdy ne. Není to důvod ke křiku, jde o problémy se spolehlivostí, který se objevil znovu. Musíme je pochopit, jít dál a pak v Suzuce naplno zaútočit. Toto se mi omluvil, což bylo hezké gesto.

Niki Lauda, nevýkoný ředitel
Lewis vyhrál závod, protože odjel senzační závod. On za ty peníze stojí.

Toto Wolff, výkonný sportovní ředitel
Fantastická věc od Lewise, výborná výkonnost. U Nica jsme měli hardwarový problém, vypadá to na kabeláž ve sloupku řízení. Pokazil se celý systém, viděli jsme to pak i na časech. Nejhorší bylo znovu rozjet auto po zastávce.

Řekl jsem mu, že se mu omlouváme za selhání, pro pilota je to hrozná věc. V týmu se musíte všem omluvit, u nás je takových duch a filozofie. Máme problémy se spolehlivostí, Lewis také přišel o spoustu bodů. V toto ohledu si jsou téměř vyrovnaní. Nemůžete být samolibí, Red Bully na nás ke konci tlačili. Lewis vyhrál poslední závody a vede šampionát.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Tento okruh si opravdu užívám. Atmosféra je skvělá, ale je to těžké. Dobře jsem odstartoval, dostal se před Daniela a pak měl slušný závod, ale safety car pro nás vyjel v ten nejméně vhodný okamžik, na hranici pneumatik.

Daniel Ricciardo, 3.
Na startu jsem Seba neviděl, až při brzdění. Těžko říci, jestli měl Alonso přenechat místo i mě po startu, musím se na to znovu podívat. Na dráze musíte být velmi jemní, řadit na krátko. Hodně se můžeme těšit na Suzuku, dnes jsme stáhli náskok Mercedesu.

Je to jako domácí závod. Singapur je Perthu stejně blízko jako Melbourne. Dojet na podium je pro tým dobrý výsledek.

Christian Horner, šéf týmu
Dnes to bylo absolutní maximum, co jsme mohli ze závodu získat. V závěru nás trošku pozlobila naše strategie. Ze strany jezdců šlo ale o skvělý výkon. Týmový výkon byl dnes klíčem k úspěchu. Během závodu jsme uskutečnili dvojitou zastávku - pro kluky z boxů to byla těžká práce, při které museli být hodně přesní.

Během druhých zastávek jsme se rozholi pro tvrdší směs, protože Fernando zastavoval o trošku dřív, tak jsme chtěli udělat něco jinak a na konci mít k dispozici lepší pneumatiky. Když vyjel safety-car, tak bylo otázkou, jestli vydržíme až do konce. Sebastian v závěru musel bojovat s Lewisem, ale zvládl to dobře. Problémy s baterií měl Daniel, což nás trošku znervózňovalo, ale nakonec jsme to s Renaultem zvládli.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 4.
Se safety carem jsme měli trochu smůlu. Když vyjel ven, tak jsme byli na super měkkých gumách. U Hamiltona ta strategie fungovala, ale měl také dvou vteřinovou výhodu k tomu, aby si ten náskok vyjel. Tento odstup jsme neměli. Takže jsme zastavili, ale ke konci jsme nebyli schopni Red Bully předjet, ačkoliv jsme měli čerstvější gumy. Strategie byla dobrá, jen ten moment, ve kterém vyjel safety car, byl nešťastný. 

Z tohoto víkendu si ale odnášíme také spoustu pozitivního. Ve volných trénincích jsme byli konkurenceschopní. To už je docela normální, ale v kvalifikaci a v závodech nemůžeme stále držet krok se špičkou. Dnes jsme na to měli, a to je pozitivní. Ale musíme se ještě zlepšit, protože to stále nestačí.

Kimi Raikkonen, 8.
Frustrující závod, byli jsme rychlí, ale nebyli jsme schopni skončit tam, kde bychom chtěli. Start byl dobrý, získal jsem několik pozic a vše fungovalo dokonale. Po první zastávce v boxech jsem ztratil pozici a po zbytek závodu jsem se zasekl za Massou. Vždy když jsem se k němu přiblížil, ztratil jsem přítlak na zadku a začaly odcházet zadní gumy. Je to škoda, zvlášť když naše rychlost na čistém vzduchu byla dobrá. S osmým místem nejsem spokojený, ale jisté zlepšení jsme viděli.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Dnešní závod nám přinesl lepší výsledky. Po neuspokojivé Monze tým rychle zareagoval a po celý víkend jsme byli konkurenceschopní. Naše rychlost byla dobrá a díky strategii se nám podařilo dostat Fernanda na druhé místo, které mu ale uniklo díky dalšímu vývoji závodu. Kimi se zasekl v provozu a trpěl degradací pneumatik. Safety car ovlivnil naši strategii, nicméně jedinou cestou k vítězství je konkurenceschopné auto. Singapur ukázal známky pokroku a Suzuka nám poskytne informace o vývoji v oblastech, ve kterých se chceme zlepšit.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 5.
Změnili jsme strategii ze tří na dvě zastávky v boxech po výjezdu bezpečnostního vozu. V závěru šly gumy na samý limit životnosti, ale dokázali jsme udržet pátou pozici. V posledních kolech to bylo opravdu těžké, ale měl jsem dostatečný náskok a v klidu mohl dovézt auto do cíle. Vzhledem k charakteru dráhy je páté místo tím nejlepším, v jaké jsme mohli doufat, ale mrzí mne, že se Valtterimu nepodařilo dokončit na bodech.

Valtteri Bottas, 11.
Musíme se podívat na to, jestli zde bylo něco, co jsme mohli udělat lépe. Se třemi zastávkami jsme se snažili být agresivní, ale safety car to zruinoval. Pak jsme jeli na dvě zastávky, ale ke konci to bylo malinko dlouhé. V posledním kole jsem probrzdil zadní kola a neměl jsem už vůbec žádnou přilnavost. Také jsem měl potíže s posilovačem řízení. Je škoda, že se mi nepodařilo dojet na bodech, ale celkově můžeme naše vystoupení hodnotit kladně. Na kruhu, který našemu vozu neměl vyhovovat, jsme byli v závodě za normálních podmínek konkurenceschopní a udrželi jsme se na třetí příčce v poháru konstruktérů.

Rob Smedley, šéfinženýr
Předpokládali jsme, že nás čeká náročný víkend, ale nakonec jsme spokojení, neboť jsme získali podobný počet bodů jako naši nejbližší soupeři. Záměrně jsme v případě strategie riskovali. V případě Felipeho se to vyplatilo a udržel se před Raikkonenem, který měl dnes rychlejší vůz. V případě Valtteriho však risk nevyšel. Oba jezdci jeli skvěle a tým fungoval výborně po celý víkend. Následují závody, které by nám měly vyhovovat více, a naším cílem bude udržet třetí místo v hodnocení týmů.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 6.
Tohle byl skvělý závod! Jsem opravdu šťastný, zvlášť když vezmeme v úvahu dvě 5 sekundové penalizace. V posledních kolech jsem musel hodně útočit a užil jsem si opravdu pěkné souboje. Včera v kvalifikaci jsem udělal chybu a týmu jsem se omluvil s tím, že se to pokusím zítra napravit. Dnes je snad vše odpuštěno. Jsem i pro kluky moc rád, dali mi skvělý vůz a šesté místo jsme si zasloužili. Jsem přesvědčený, že společně můžeme prožít dobrý konce sezony a těším se do Japonska, kam přivezeme nějaká vylepšení. Musím na to tlačit kvůli příštímu roku, dnes jsem udělal vše, co jsem mohl.

Daniil Kvyat, 14.
Dnes to byl těžký závod a musel jsem bojovat více sám se sebou, než s vozy soupeřů. Jelo se mi ve voze obtížně, zejména práce s pneumatikami byla velmi náročná, hodně mi to klouzalo. Navíc jsem měl potíže s láhví s vodou, takže jsem jel celý závod bez možnosti se napít. Myslím si, že body byly reálné, podobně jako se to podařilo mému kolegovi, jenž dnes odvedl skvělou práci.

Phil Charles, závodní šéfinženýr
Jsme velmi spokojeni, JEV zajel parádní závod. Musel se vypořádat s dvěma pětisekundovými penalizacemi, ale věděli jsme, že na konci závodu by mohl přijít jeho čas. Předvedl několik parádních předjížděcích manévrů, vše učinil naprosto správně. Je to pro něj jistá satisfakce, neboť odvádí skvělou práci, ale pronásleduje ho smůla. Tým také pracoval bezchybně a obecně se vše povedlo i se strategií, která fungovala dobře. Pro Daniila to byl těžký závod, neměl vodu k pití, z fyzického pohledu to bylo opravdu náročné. Za problém se mu samozřejmě omlouváme.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7.
Závod byl velmi příjemný pro mě. Porazili jsme McLaren, z čehož mám obrovskou radost. Cíl je pro nás jasný, musíme udržet práci, kterou děláme. Dnešní závod mi přinesl téměř vše a závěr byl opravdu potěšující. S  výkonem jsem moc spokojený a nejdůležitější je, že jsme skončili před naší přímou konkurencí. Vozy přede mnou měly sice v závěru potíže s gumami, ale když jsem se dostal do provozu, také jsem moc přítlaku také neměl. Předjíždění nebylo snadné, ale podařilo se nám dostat z patnáctého místa na sedmé, výsledek jsme si zasloužili. Tým odvedl skvělou práci a vše fungovalo.

Pokud mě Sutil při souboji neviděl, pak s ním není něco v pořádku. On by to měl analyzovat, protože mi tam nezůstalo žádné místo. Dnešní závod mi dal více, než jen body, byl to skvělý pocit, nevzdali jsme to a vrátili jsme se zpět na body.

Nico Hülkenberg, 9.
Je dobré být na bodech a z pohledu týmu máme za sebou úspěšný den. Díky bezpečnostnímu vozu se stal závod komplikovaný z pohledu pneumatik a strategie. Musel jsem jet na měkkých gumách 30 kol a na konci závodu jsem měl problémy. Při zpětném pohledu bylo lepší zajet pro čerstvé gumy a pravděpodobně jsme mohli skončit na lepším místě, ale je vždy těžké rozhodovat se s informacemi, které máte k dispozici v době závodu. Dobré je, že máme oba vozy na bodech.

Vijay Mallya, šéf týmu
Odjet ze Singapuru s osmi body v kapse a na pátém místě poháru konstruktérů je fantastický výsledek. Byl to napínavý závod, zejména pro Checa a teprve v posledních kolech se dostal zpět na body. Museli jsme na boxové zídce udělat několik těžkých rozhodnutí, ale celkově si myslím, že jsme se rozhodovali správně. Měli jsme sice trochu štěstí, ale oba piloti jeli velmi dobře.

 

MCLAREN

Kevin Magnussen, 10. místo
Bylo to těžké, velice těžké. Alespoň máme jeden bod. Nevím, jestli bylo něco špatně, ale moje sedadlo bylo hodně horké, takže musíme prověřit, co se stalo. Nemohl jsem ani pít vodu. Je to ten nejtěžší bod, který jsem kdy vyjel. Je to lepší než nic, ale bez těchto problémů si myslím, že bychom měli na víc než na jeden bod. 

Jenson Button, nedokončil
Během posledního stintu jsem dobře zvládal degradaci pneumatik a řekl bych, že těch posledních pět kol by bylo pro Valtteriho, který jezdil těsně přede mnou, velmi těžkých. Na svém voze jsem vše připravoval k útoku v posledních kolech, kdy to mohlo být velmi zajímavé.

Bohůžel za několik zatáček se v autě najednou všechno vyplo. Opravdu jsem moc chtěl tento závod dokončit. Opravdu si totiž myslím, že jsem měl na to, abych v závěru Williams překonal. Bohůžel to [auto] ale nefungovalo, promeškal jsem šanci.

Eric Boullier, závodní ředitel
Získat pouze jediný mistrovský bod po dvou hodinách dřiny v intenzivním teple a vlhkosti je samozřejmě extrémním zklamáním pro celý tým. Pro Jensona, který jel na sedmém místě výjimečně dobře a chytře optimalizoval dvouzastávkovou strategii, musí být odstoupení po selhání řídící jednotky obzvláště velkým zklamáním.

Pro Kevina, který zde zajel včera tak excelentní kvalifikační kolo, byl tento večer vyčerpávající, pro to nemám jiných slov. Jeho první stint byl celkem dobrý, ve druhém ale začal mít problémy s větší degradací gum, než jsme předpovídali. To nás přinutilo změnit jeho strategii ze dvouzastávkové na třízastávkovou.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 12.
Dnes jsme z auta dostali maximum a já mohl odjet solidní závod. Jsem ale ze všeho dost nadšený po těch problémech, které jsme měli tento víkend. Musel jsem zastavit o jednou více než všichni ostatní od toho výjezdu safety caru, ale nemělo to dopad na moji pozici. Závod byl dlouhý a náročný, navíc posledních 10 kol jsem měl už hodně použité gumy. Ale nemyslím si, že jsme dnes mohli zajet lépe.

Romain Grosjean, 13. 
Dnes bylo na závodní dráze hodně teplo, ale safety car zničil moji strategii, která by mi možná dovolila získat nějaké body. Také jsem udělal chybu s chladnými pneumatikami a ztratil jsem nějaká místa. Pak už jsem je nemohl získat.

Federico Gastaldi, výkonný šéf týmu
S Pastorem i Romainem jsme byli velmi blízko tomu, abychom skórovali body. Bohužel se nám nakonec nepodařilo přetvořit náš potenciál do reality. Ale tým odvedl skvělou práci, aby dojely oba vozy do cíle závodu po problémech po problémech, které jsme měli během víkendu. Takže jsem šťastný. Ne žádný rock and roll, ale šťastný.

 

CATERHAM

Marcus Ericsson, 15.
To byl závod! Bezpochyby jeden z mých nejlepších. Jsem moc spokojený a šťastný, tímto výsledkem chci poděkovat všem za jejich včerejší tvrdou práci. Můžeme být spokojeni s tím, jak jsme naše nejbližší soupeře porazili, naši výkonnost jsme dnes dostali na maximum. Zvolili jsme výbornou strategii a vyvaroval jsem se jediné chyby. Ale budeme se snažit o zlepšení v každém dalším závodě.
Rozhodl jsem se zůstat na měkkých gumách a věděl jsem, že se mne bude snažit Bianchi po zastávce v boxech překonat. Staral jsem se o gumy co nejlépe a udržel jsem ho za sebou, skvělé!

Kamui Kobayashi, nestartoval
V průběhu zahřívacího kola jsem ztratil výkon a cítil jsem, že se něco pálí. Bohužel jsem pak přišel ještě o brzdy. Bylo nebezpečné pokračovat. Na tenhle závod jsem se opravdu těšil a věřil jsem, že můžeme bojovat o slušný výsledek. Bohužel i takový je někdy motoristický sport. Podobný průběh závodu je vždy frustrující.

Manfredi Ravetto, šéf týmu
Máme za sebou pozitivní start. Sauber jsme překonali v otázce spolehlivosti, Marussii v rychlosti. Definitivně jsme na cestě vzhůru. Chtěl bych poděkovat všem na okruhu i v továrně. Všichni pracujeme opravdu tvrdě a jsem na všechny velmi pyšný.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 16.
Dnešní závod pro nás nebyl příliš dobrý, ačkoliv nějaká pozitiva přece jen jsou. Byli jsme blíž Lotusu i Sauberu. Bohužel se nám nepodařilo překonat Caterham a trápili jsme se s brzdami. Výjezd bezpečnostního vozu nám žádnou výhodu nepřinesl, bojovali jsme s opotřebením brzd a chováním vozu na měkkých pneumatikách.

Max Chilton, 17.
Těžký závod, kdy nám štěstí příliš nepřálo. Před startem jsem měl nějaké potíže, ale start samotný se mi povedl a skoro jsem Ericssona dostal, bohužel se pak mezi nás vklínil Rosberg a celý první stint nás od sebe rozdělil. Chvíli po výměně pneumatik jsem tam musel znovu, neboť mi z pravé přední gumy utíkal vzduch. Naši strategii to samozřejmě ovlivnilo. Výjezd bezpečnostního vozu naše šance pohřbil definitivně.

John Booth, šéf týmu
Očekávali jsme obtížný závod a také tomu tak bylo. Velmi děkuji našim pilotům i celému týmu. V průběhu závodu jsme sice byli rychlejší než Caterham, ale bezpečnostní vůz nám poškodil strategii ve chvíli, kdy jsme měli nasazeny superměkké gumy. Jules měl navíc problém s brzdami a Max s defektem.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Není moc toho, co bych dneska mohl říct. Momentálně není prakticky možné získat dobrý výsledek. Museli bychom z naše balíčku získat asi tak 120 %, ale když máme navíc technické problémy, tak je to opravdu těžké. Já už nemohu udělat nic víc, aby se nám tyto věci stávaly. 

Teď se musíme soustředit na další závody, ve kterých budeme pokračovat našem souboji. To je teď pro tým to nejdůležitější.

Adrian Sutil, nedokončil
Je velice frustrující odstoupit ze závodu pro technické problémy jako my dnes. Dnes jsme byli v dobré pozici pro to, abychom získali body. Bylo to těžké, protože jsem hned od začátku bojoval s problémy s motorem. Přece jen jsme se snažili s týmem v průběhu závodu nalézt řešení. 

Pak přišla navíc ta nehoda se Sergiem Pérezem, když do mě zezadu tvrdě narazil. Z mé strany k tomu nemám moc co říct. Naštěstí moje auto nebylo během tohoto incidentu poškozeno.

Moniša Kaltenbornová, ředitelka týmu
Závod byl pro nás extrémní zklamání. Především Esteban byl v dobré výchozí pozici, avšak opět byl ze závodu vyřazen kvůli problémům s pohonným ústrojím. Na voze Adriana jsme zaznamenali únik vody. Tým se posléze rozhodl, stáhnout jej ze závodu, aby nedošlo k poškození motoru. Teď zjišťujeme, co únik způsobilo.

Problémy s pohonným ústrojím jsme měli celý víkend. Musíme doufat, že se spolehlivost jednotek zlepší. Jasně, že můžeme jenom spekulovat o tom, kde bychom skončili, kdybychom závod dojeli, ale mohli jsme zaznamenat zlepšení.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Singapuru: Mercedes se omlouvá Rosbergovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 22.09.2014 15:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton vyhrál v Singapuru a vede šampionát!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud