FIA objasňuje, co přesně je a co není v oblasti radiokomunikace povoleno

iM2, 15. září 2014, 21:19 Google+

Charlie Whiting poslal týmům další technickou direktivu, ve které je vysvětleno, co se jezdcům od nadcházející GP Singapuru může sdělovat radiem a co ne.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 18.09. 07:04) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: FIA

Sdílejte článek

Po nastudování níže uvedeného upřesnění je zřejmé, že spousta technických věcí je s definitivní platností zakázána. V některých oblastech týkajících se například brzd anebo gum byl zákaz posunut až od GP Japonska.

FIA navíc jasně zakázala jakoukoliv zprávu, která "by byla kódovaná". Restrikce platí "po celou dobu, kdy je auto během závodního víkendu mimo z garáže", tedy i ve všech trénincích a kvalifikacích.

Nepovolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):

  • informace o detailních časech sektorů jednotlivých soupeřů a sdělování toho, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší,
  • změny v nastavení pohonné jednotky,
  • změny v nastavení pohonné jednotky za účelem fungování systémů,
  • změny v nastavení převodovky,
  • informace o jednotlivých převodech převodovky (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • vyrovnávání SOC [state of charge - například úroveň baterií ERC] nebo změna výkonnosti,
  • informace o nastavení toku paliva (jedinou výjimku by tvořila žádost od ředitelství závodu),
  • informace o nutonosti šetření paliva,
  • informace o tlaku v pneumatikách nebo teplotách (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • informace o nastavení diferenciálů,
  • informace o startovních mapách spojených s pozicí spojky pro start závodu a pit stopy,
  • informace o mapách spojky nebo nastavení, např. bod záběru,
  • pálení gum před startem závodu,
  • informace o vyvážení brzd nebo nastavení BBW [brake by wire],
  • varování o opotřebení brzd nebo jejich teplotě (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • informace o volbě defaultních nastavení ovladačů (jiných než v případě jasně identifikovaného problému s vozem),
  • odpovídat na jasně položené otázky jezdecem, jako např. "Používám dobrou výkonnovou mapu?"
  • jakákoliv zpráva, která bude kódovaná

 

Povolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):

  • potvrzení toho, že zpráva od jezdce byla slyšet,
  • detaily ohledně času na kolo nebo sektoru,
  • detail času na kolo soupeře,
  • rozdíly od protivníků během tréninků nebo závodů,
  • "push hard", "push now", "you will be racing xx" a tak podobně ["zatlač", "zatlač teď", "budeš závodit s xx"],
  • pomoc s výstrahami během provozu v tréninku nebo závodě,
  • dávání informací o rozestupech mezi auty v kvalifikací tak, aby byl jezdec v lepší pozici pro čisté kolo,
  • varování o defektu,
  • informace o výběru gum pro další zastávku,
  • informace o tom, kolik kol zvládl protivník na dané sadě gum během závodu,
  • informace o specifikaci gum protivníka,
  • indikace potenciálního problému s vozem protivníka během závodu,
  • informace vztahující se k pravděpodobné strategii protivníka,
  • žluté vlajky, modré vlajky, safety car a další výstrahy,
  • informace o safety-car okně,
  • informace o překročení limitů tratě jezdcem nebo protivníkem, např. netrefení šikany, výjezd z trati, časová penalizace atd.,
  • oznámení o povolení nebo zakázání DRS,
  • řešení selhání DRS,
  • informace o změně pozice předního křídla na další zastávce,
  • informace o přenosu oleje,
  • informace o dešti, oleji nebo troskách v určité zatáčce,
  • informace o tom, kdy zajet do boxů,
  • připomenutí kontroly bílé čáry, patníků, semaforů při vjezdu nebo výjezdu z boxů,
  • připomenutí limitů trati,
  • předání zprávy z ředitelství závodu,
  • informace vztahující se k poškození vozu,
  • informace o zbývajících kolech,
  • informace od týmu ohledně výměny pozic s jiným jezdem,
  • testovací sekvence informací během volných tréninků, např. aero mapy,
  • informace o počasí,
  • informace o nutnosti zajet do boxů a odstavit monopost

 

Vytisknout

Diskuze: FIA objasňuje, co přesně je a co není v oblasti radiokomunikace povoleno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 18.09.2014 07:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v závodě v Silverstone

Odpoledne byl nejrychlejší Hamilton, Bottas ztrácí

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

První trénink pro Bottase

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Překvapení na obzoru. FIA chce zakázat kvalifikační režimy motorů

Sebastian Vettel v Silverstone

Vettel dostane ve Španělsku nové šasi, Ferrari ale žádné větší novinky nechystá. Co očekává?

Mercedesy minulý víkend v Silverstone

Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

di Montezemolo, Luca

Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

F1 v Monaku

F1 se má v roce 2021 vrátit k normálu, dokončuje kalendář závodů. Kdy se na tribuny vrátí diváci?

Max Verstappen v závodě v Silverstone

FOTO: Výroční 70. velká cena s nečekaným vítězem

Valtteri Bottas v boxech

Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Silverstone

Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Wehrlein, Pascal

Mercedes oznamuje nového rezervního jezdce: Pascala Wehrleina

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

  2. Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

  3. Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

  4. Bottas v kvalifikaci poráží Hamiltona, Hülkenberg senzačně třetí + VIDEO

  5. Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

  6. Vettel dostane ve Španělsku nové šasi, Ferrari ale žádné větší novinky nechystá. Co očekává?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud