Daniel Ricciardo využil vzájemné kolize Mercedesů a připsal si druhé vítězství v řadě za sebou. Na druhého Lewise Hamiltona v šampionátu ztrácí 35 bodů, na lídra Nica Rosberga 64 bodů. Pohonná jednotka Renaultu, která pohání jeho Red Bull, sice není nejvýkonnější, díky vylepšením se však podařilo zlepšit konkurenceschopnost balíku i na rovinkách.
Sebastian Vettel na rovince dosáhl dokonce čtvrté nejvyšší rychlosti - 341,8 km/h, což bylo jen o 2,8 km/h méně než předvedl Nico Hülkenberg s Force Indií (344,6 km/h) - přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Belgie najdete zde.
Úzká spolupráce s mistrovským týmem se francouzskému výrobci vyplácí, proto již z vysokorychlostní Monzy nemá takové obavy: "Před víkendem jsme byli opatrní ve svých očekáváních. Věděli jsme, že budeme potřebovat i kus štěstí, ale z podmínek jsme [ve Spa] dokázali vytěžit maximum," uvádí Rémi Taffin, šéf traťových činností Renaultu.
Renaultu se díky Danielovi Ricciardovi dočkal v Belgii
třetího letošního vítězství (foto: Red Bull Racing)
"Vítězství na okruhu, kde rozhodují motory a kde jsme se měli trápit, jen dokazuje, že se u Renaultu nikdy nevzdáváme a že nás kopance vedou k usilovnější a chytřejší práci. V posledních několika měsících jsme s Red Bullem pracovali ještě těsněji, jde o příklad optimalizace balíku šasi a motoru.
Tento jasný směr a se vyplácí. Spolehlivost je samozřejmě nyní klíčovou a my balík vylepšujeme všude, kde jen můžeme. F1 je o tvrdé práci, ale také o štěstí, a my jsme ho měli. Nyní pojedeme do Monzy s obnovenou sebedůvěrou," dodává Taffin.
Tip: Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami? Stav jejich součástí najdete zde.