Po nehodě Hamiltona v kvalifikaci chtěl Mercedes udělat vše pro to, aby se ujistil, že se něco podobného jako v kvalifikaci - prasklý brzdový kotouč - už nestane. Po jeho nehodě mu tým na voze vyměnil brzdy. Místo produktu od společnosti Brembo do nedělního závodu Brit vyrazil s produktem společnosti Carbon Industries, které používá i jeho týmový kolega.
Nicméně závodní vozy musejí být po kvalifikaci v režimu parc fermé, který neumožňuje na monopostech provádět nějaké závažnější změny. Hamilton pak měnil ještě převodovku, takže startoval až z 20. pozice. Dle názoru Ferrari a Red Bullu měl ale kvůli výměně brzd startovat z boxové uličky. FIA však tuto výměnu schválila, protože velikost náhradních dílů odpovídala velikostí i váhou těm původním.
U Ferrari a Red Bullu zvažovali, že si budou stěžovat, na poslední chvíli se ale rozhodli, že věc nechají plně v rukou stewardů. "Interně jsme o tom diskutovali a rozhodli se nejít touto cestou," řekl šéf Ferrari, Marco Mattiacci. Když byl Ital dotázán, proč se rozhodli neprotestovat, řekl: "Protože si nemyslím, že bychom v tom chtěli být zapletení."
Také šéf Red Bullu, Christian Horner, byl překvapen, že Mercedes mohl startovat z konce startovního roštu: "Je to změna specifikace auta. Když nahradíte jednu věc za druhou, tak se stále jedná o jednu věc, ale když vyměníte něco za něco jiného od odlišného výrobce a má to navíc jiné charakteristiky a jezdec to popisuje zcela odlišně, tak pak je to zajímavý precedenční případ."
Na startu dnes Lewis soupeře v zrcátku neviděl, v závodě už ale ano (zdroj: Daimler AG)
Horner by tak od FIA rád slyšel nějaké jasné vyjádření, jestli i ostatní týmy budou moci před závodem měnit části vozů, a tak v podstatě porušovat pravidlo parc fermé. To sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se ale Bremba zastal: "Brembo je top firma, která je zastoupena v každém našem silničním voze. Myslím, že Brembo pečlive zanalyzuje, co se stalo a proč se to stalo. Od Barcelony je to již podruhé a to je absolutně neakceptovatelné!"
"I tak ale musíme dát každému partnerovi šanci na to, aby se zlepšil. Brembo bude i proto vždy alternatívou, pokud půjde o kvalitu. Nikdo neví přesně, proč se to stalo. Asi se změnil dodavatel karbonu. Vypadalo to, že to mají pod kontrolou. Ale neměli. Kotouč se rozpadl na tři části."