Mezi třemi v F1 momentálně zastoupenými výrobci pohonných jednotek je po 6 z 19 závodů letošní sezony jasný průběžný vítěz - Mercedes. Motory z Brixworthu mají na svém kontě před GP Kanady 6 vítězství a 4 nejrychlejší kola. Ferrari a Renault, jejichž letošním maximem je jedno nejrychlejší kolo u každého, jen velmi těžko drží s výkony agregátů se znakem trojcípé hvězdy krok. Italové a Francouzi za Němci zaostávají jak co se výkonů týče, tak i spolehlivosti.
Mezi všem jezdci má Mercedes doposud na kontě pět výpadků, monopost s pohonem Ferrari neviděl cíl devětkrát a monoposty s agregáty Renaultu sedmnáctkrát. Všechny tyto výpadky samozřejmě nejdou na vrub problému s motorem, ale je víc než jasné, že i tato statistika ukazuje, že především Renault na Mercedes ztrácí. Je třeba také vidět, že Mercedes a Renault pohonnými jednotkami zásobují čtyři týmy, zatímco Ferrari jen tři.
Takto vypadá aktuální pohonné ústrojí od Renaultu...
(foto: Renault Sport F1)
Vyloženě se tedy nabízí otázka, s jakým konceptem pohonného ústrojí Francouzi půjdou do sezony následující? Budou ve Viry-Chatillon nadále spoléhat na svůj aktuální koncept a nebo přijdou s novou (samozřejmě v rámci pravidel) konstrukcí?
"V zimě toho můžete poměrně dost změnit, obzvlášť v první zimě [po změně pravidel]," říká šéf motorů u Renaultu, Remi Taffin. Zároveň nepopírá, že by se mohli nechat u svých soupeřů v některých oblastech inspirovat. "Podíváme se na to, co udělali naši konkurenti a prozkoumáme, jestli se to vyplatí." Jedno je u Renaultu jasné už teď: "Příští rok budeme mít novou pohonnou jednotku. Jestli bude kompletně jiná, to ještě není rozhodnuto."
...a takto jeho možný vzor od Mercedesu
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
V letošní sezoně mohou motory během závodu spotřebovat maximálně 100 kg benzínu. Pro další sezony se uvažovalo, že by se tato hranice snížila až na 95 kg. Nicméně pro rok 2015 zůstává vše při starém, jak Taffin potvrzuje: "Shodli jsme se na tom, že povolená spotřeba paliva se v příští sezoně nebude měnit."