Stavba nové budovy zabere stejné množství času, jako plánování, design a výroba vozu Formule 1. "Cíl tedy pochopitelně není stanovený v obvyklých minutách, sekundách a zlomcích sekundy počítaných na tisíciny, což je charakteristické pro náš sport, ale v týdnech," uvádí Toro Rosso.
Budova STR4 o rozloze 7 500 metrů čtverečních by měla být hotova příští rok - stavba je rozložena přesně do 52 týdnů. V konečné fázi dojde i na demoliční práce. "To proto, že STR4 je stavěna vedle existující STR3, kde se vyrábějí kompozity. A když bude nová budova vystavěna, sdílená zeď bude zbourána, aby vzniklo rozlehlé místo."
Toro Rosso zahájilo ve Faenze stavbu nové budovy STR4
Co všechno pak bude nová budova obsahovat? "Kromě již zmíněné výroby kompozitů všechno, co se odehrávalo v nejstarších dvou budovách u nás: Design, Výzkum & Vývoj (R&D), IT, Nákupní oddělení, Strojní výroba, Dílna a sestavování vozu, Management, Lidské zdroje, Marketing, Tisk a Vztahy s veřejností (PR)."
Požadavky na energii nové budovy budou částečně pokryty v továrně vlastním metanovým generátorem. Hybridní zdroje energie tedy půjdou ruku v ruce s hybridními pohonnými jednotkami, které Toro Rosso letos odebírá od Renaultu.
Nakonec dojde i na demolici
Týmu z Faenzy v současné době patří v šampionátu osmé místo. Nasbíral osm bodů stejně jako Lotus, pro něj však Grosjean získal dvakrát osmé místo, zatímco Vergnemu se to podařilo pouze jednou (Kvjat dojel nejlépe devátý).
V Monaku zazářili v kvalifikaci, když se s oběma vozy dostali do Q3, v závodě však museli s oběma vozy odstoupit kvůli problémům s výfukovým systémem. Chuť si budou snažit napravit v Kanadě již tento víkend.
(foto: Scuderia Toro Rosso)