Brazilec, který v Monte Carlu v roce 2008 vyhrál kvalifikaci, o nadcházejícím podniku uvádí: "Myslím, že Monako bude velmi, velmi těžkým závodem. S vozy jezdíme podstatně více bokem."
"Krouticí moment, který nám motor poskytuje, je možná dvojnásobný ve srovnání s minulým rokem, a přilnavost pneumatik není moc vysoká, takže v Monaku bude velmi snadné havarovat. Podle mě půjde o nejtěžší závod sezóny," cituje Massu Autosport.
Souhlasí s ním i Sergio Pérez z Force Indie: "Bude to hodně zajímavé. Uvidíte hodně pilotů narážet do svodidel. Tato auta jsou náročná na ovládání. Pokud vás postihne určitá degradace, těžko s tím něco naděláte."
Základní výzvy ani podívaná se zde ale podle současného šéfa výkonnosti vozidla Williamsu, Roba Smedleyho, nezmění: "Monte Carlo je v základu stále Monte Carlem. Nemyslím si, že to bude letos v něčem odlišné od minulosti."
Vozy v Monaku těsně kopírují svodidla (foto: Scuderia Ferrari)
"Po celou dobu, co působím v F1, bylo vždy omezeno podélným zadním opotřebením. Můžete si dovolit jít do větší degradace, protože se tady těžce předjíždí. Ale ten, komu se zadní pneumatiky podaří udržet při životě a bude je opotřebovávat méně než ostatní piloti, ten bude dominovat.
Jde o odlišný technický režim vozů, ale změní se tím podívaná v Monaku? Změní to způsob, jakým fungujeme? Ne, nezmění," dodává Smedley.