Coulthard: Ferrari se na rozdíl od McLarenu už nemá na co vymlouvat

iM2, 19. května 2014, 22:31 Google+

"Je zde jenom jeden Adrian Newey". Kolikrát jsme to slyšeli za posledních několik let? A je to pravda. Je zde jediný Adrian Newey, nejlepší designer šasi své doby, brilantní aerodynamik a celkově technický kouzelník. Ale je třeba si uvědomit, že jeden muž tým netvoří.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 22.05. 20:50) Napište svůj názor
Coulthard - Dennis

Coulthard - Dennis | foto: Hoch Zwei

Sdílejte článek

Začal DC [David Coulthard] a pokračoval: "Red Bull byl v posledních letech neporazitelný, protože vize Adriana byla rafinovaná a podařilo se mu vyvinout velmi talentovaný tým, který byl skvěle řízen Christianem Hornerem. Úspěch tkvěl v letech týmové práce. 

Teď je to Mercedes, který přebral štafetu. Tým z Brackley věděl, že změna pravidel v tomto roce mu poskytuje šanci a velmi dobře se připravil. Investovali hodně času, peněz a úsilí do svého motoru V6. Teď jsou třídou sami pro sebe a každý říká, že jsou neporazitelní. Ale opět, stejně jako u Red Bullu nebyl za celý úspěch zodpovědný Adrian Newey, tak u Mercedesu netkví celý úspěch v motoru. Ve skutečnosti je to (údajně) ten stejný, který je ve Force Indii nebo McLarenu.

Faktem je, že Ross Brawn nashromáždil v Brackley velmi schopný tým designerů, inženýrů a techniků před tím, než odešel. Mercedes má nejlépe spolupracující motor a šasi. Díky velmi dobré jezdecké dvojici a jistotě, která roste každý týden, tým přišel na ten exkluzivní vítězný vzorec, jako předtím Red Bull. Úspěch vždy není jen o jedné věci, ale jde o tisíce malých věcí - plánování, investování, lidí, týmové práce a sebedůvěry.

To mě přivádí k Ferrari a McLarenu, dvěma největším jménům v F1. I přes ohromné zdroje obou týmů se ani jednomu nepovedlo od roku 2008 vyhrát titul. Z obou týmů na začátku roku odešli jejich šéfové. Oba se snaží přijít na ten správný přístup. Jak jsou na tom teď? Podle mě je nevyhnutelné, že oba kapitáni těchto lodí museli odejít, když se tak dlouho plavili v rozbouřených vodách, i když ani Martin Whitmarsh ani Stefano Domenicali nebyli přímo zodpovědní za stavbu vozu.


David očekává, že se dříve nebo později McLaren a Ferrari vratí na čelo

Každopádně, tato rozhodnutí jsou historií. Počítá se to, co oba týmy dělají právě teď. V Ronu Dennisovi má McLaren lídra, který se nebojí prosazovat svoje mínění. Ron sice není nejroztomilejší charakter, ale už tady byl, ví o co de a má zkušenosti. Mluvil jsem s ním na startu v Barceloně a byl neoblomný v tom, že věci obrátí v lepší. Když to několikrát zopakujete a získáte lidi, kteří tomu budou věřit, pak můžete dokázat skvělé věci. Uvidíme.

U Ferrari je mnohem více věcí, které jsou znepokojující. McLaren má alespoň výmluvu, že u nich probíhá transformace, když příští rok přecházejí na motory Honda. Ferrari si staví svoje vlastní V6. Mají nový aerodynamický tunel, který měl vymazat problémy starého (špatná korelace mezi daty ze starého tunelu a tím, co auto na trati dělá). Podepsali Jamese Allisona, aby posílili vývojový tým. Mají dva z nejlepších jezdců ve startovním poli (i když Kimi Räikkönen možná není nejlepší v době problémů). Před sezonou se rozloučili s Massou, který nepodával dostatečně silné výkony.

Takže ve zkratce, Ferrari se nemá na co vymlouvat. Bez debaty si užívají nejlepší pozici na trhu ze všech týmů a zatím se jím nedaří ji využít. Oni, stejně jako McLaren, budou zpátky. Úspěch ve sportu je cyklický. Když máte dobré lidi, rozumně investujete a jdete stejným směrem, dříve nebo později trefíte jackpot." 

Vytisknout

Diskuze: Coulthard: Ferrari se na rozdíl od McLarenu už nemá na co vymlouvat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 22.05.2014 20:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pirelli: Strategie jediné zastávky je v Monaku možná, ne však nejrychlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud