Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady

Jana Šrámková, 11. dubna 2014, 11:30 Google+

Váha sportovců je důležitá a v motorsportu, kde hraje roli každé kilo, obzvlášť. Letos navíc nová pravidla a motory F1 vedly k těžším vozům a týmy se s obtížemi dostanou na minimální hranici 691kg. Srazit kila dolů tak museli především jezdci.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 15.04. 16:37) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Na to, že se situace dostala na hranici únosnosti a může být pro jezdce nebezpečná, protože takové hubnutí je nezdravé, si stěžoval například Adrian Sutil. Ten měří 1,84m a svou váhu se snaží redukovat už od loňska.

"Cítím to, rozhodně to na sobě cítím. Shodil jsem 3 nebo 4 kila oproti loňsku, kdy už jsem se snažil zhubnout. Váha, kterou se nyní snažím shodit už je navíc, dostává se to do kritického bodu. Snažím se to kontrolovat a být vždy ve stavu, abych byl schopen dojet závod," uvedl nedávno s tím, že už není garantováno, že jsou jezdci 100% fyzicky fit.

Potvrdil to i Jean-Eric Vergne, který kvůli váhovému rozdílu na svého týmového kolegu Danilla Kvjata ztrácel čtyři desetiny sekundy a kvůli důsledkům drastické diety dokonce mezi závody v Austrálii a Malajsii navštívil nemocnici.

"Byl jsem slabý a dehydratovaný. Je to hloupá situace. Lehčí piloti se snaží udržet na limitu a my nenašli řešení. Vozy F1 jsou náročné na řízení a potřebujeme všechny naše schopnsti. Nutnost hubnutí není dobrá," cituje francouzského pilota Toro Rosso Daily Telegraph. 


Podle Sutila je situaci ohledně váhového limitu nebezpečná (foto: Sauber AMG F1)

Nelíbí se to ani Nicu Rosbergovi. "Musel jsem přinést oběť, pokud chci, aby bylo auto vyvážené. Cukr jsem nejedl od začátku prosince - žiju jako mnich. Dieta je jedna věc, ale trénovat s tak málo jídlem je peklo," nechal se slyšet pro Blick am Sonntag německý závodník Mercedesu. A Rosberg se svými 1,78m nepatří k nejvyšším pilotům v poli.

Jeho týmový kolega Lewis Hamilton uvedl, že je to opravdu šílené. "Já jsem ok, ale neumím si představit, jaké to je pro ty těžší závodníky. Je zde hranice, kam mohou fyzicky jít, aniž by si uřízli ruku. Můžete jít do kvalifikace trošku dehydratovaný - a slyšel jsem, že se takto někdo sám vyčerpává," uvedl.

Marcus Ericsson uvedl, že na svého týmového kolegu Kamuje Kobajašiho ztrácí půl sekundy na kolo jen kvůli své váze.

"Problém je, že je o 10kg lehčí a proto je pro mě tak obtížné vyrovnat se jeho časům, protože na každé kolo ztrácím půl sekundy jen kvůli té váze. Snažíme se neustále auto zlehčit, ale je to frustrující, protože máte o 10kg víc," popisuje Ericsson pro crash.net.

Přiznal také, že Caterham je váhou s oběma vozy nad limitem. "Nevím přesně kolik, ale oba vozy jsou nad limitem a on je navíc o 10kg lehčí, takže moje auto je hodně nad limitem. Stojí nás to čas," popisuje Švéd.

Sutil se však domnívá, že tento boj o každé kilo není spravedlivý. "Nechtěl bych vyhrát před jezdcem, který je o 20kg těžší. Kdybych vyhrál třeba o 0,1s, tak to není pravda. On vyhrál, ale já jsem před ním. Není to fér a není to sport," komentuje situaci a dodává, že by se s tím mělo něco udělat.

Vytisknout

Diskuze: Každé kilo se počítá a piloti F1 kvůli tomu trpí hlady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 15.04.2014 16:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Force India: Druhé místo v šampionátu s nízkým rozpočtem aneb facka velkým týmům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud