Mercedes vstoupil do sezóny dominantním způsobem a po 3 závodech už má na čele před zbytkem pole 67bodový náskok. V Bahrajnu svým pilotům dovolit vzájemně bojovat o vítězství a po skvělé podívané si připsal další double.
Není proto divu, že je technický ředitel Paddy Lowe spokojený: "Opravdu mě to potěšilo více než cokoliv jiného. Jde o skvělý výsledek pro Mercedes a pro tým, ale navíc jde o skvělý výsledek pro F1, protože se kolem povídá tolik negativních věcí. Musím říci, že my jsme je nevytvářeli, ale někteří naši soupeři možná zpochybňovali povahu této nové formule."
"Nejen, že jsme ve sportu zavedli fantastickou novou technologii, o 35 % efektivnější pohonné jednotky - to je obrovské číslo, když vezmete v úvahu, že jde o 50 kg méně ze 150 kg paliva. A výkonnost už velmi, velmi podobná," vyzdvihuje obrovský pokrok, který F1 učinila mezi loňskou a letošní sezónou.
Neutrpěla tím ale rychlost špičkových monopostů až příliš? "Lidé říkají: 'No, ale tyhle auta jsou pomalejší.' Měli bychom pamatovat na to, že vždy, když v F1 dojde ke změně pravidel, tak jejich záměrem je znovu nastavit výkonnost, protože celá myšlenka pravidel je udržovat výkonnost v bezpečném rozmezí," vysvětluje Lowe.
Mercedes si pochvaluje zavedení nových technologií a zachování "ducha závodění"
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každá změna pravidel by tedy měla posunout výkonnost zpět o dvě či tři sekundy, aby dala výkonnost příležitost opět růst, k čemuž dojde. Tento rok najdeme další sekundu, sekundu a půl nebo ještě více.
Potřebujete tedy ten volný prostor. Myslím, že jde o perfektní výsledek. Ukázali jsme, že můžeme přijít se všemi těmito novými technologiemi a zároveň zachovat ducha závodění. Nemůžu si vzpomenout v poslední dekádě na více vzrušující závod, pokud jde o souboj o vedení kolo na kolo," dodává ředitel Mercedesu.