Z pochopitelných důvodů jsou u Ferrari i Red Bullu s vývojem sezóny nespokojeni. Mercedes se na novou éru připravil nejlépe a jejich rivalové v paddocku debatují o změnách nových pravidel.
Red Bull by rád zrušil limit průtoku paliva, u Ferrari by chtěli zvýšit maximální povolenou hmotnost paliva či zkrátit závody. U Mercedesu se to však (nutno dodat že nepřekvapivě) s kladnou odezvou nesetkalo. "Celá ta diskuze je absurdní. Pravidla jsou pravidla. Pokud bychom je chtěli změnit, můžeme to provést příští rok, ale nemyslím si, že se to stane," nechal se slyšet Toto Wolff.
Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, zamířil do Bahrajnu, kde se má dnes sejít s Berniem Ecclestonem a Jeanem Todtem, aby prodiskutovali budoucnost. Na F1 se mezitím snáší kritika nejen ze strany fanoušků, ale i samotných představitelů týmů či jezdců.
Někomu se nelíbí zvuk nových motorů (např.Vettelovi), zatímco řada ostatních pilotů s tím problém nemá. Jiní kritizují snahu o efektivitu (např.Newey, zatímco Pat Symonds naopak nový směr brání) a dalším se nelíbí váhový limit (např.Sutil, zatímco jeden z nejvyšších pilotů v poli, Nico Hülkenberg, se nechal slyšet, že se pro něj nic nezměnilo, protože je již řadu let na svém osobním limitu).
A podle některých je F1 příliš pomalá. Wolff však oponuje: "Na loňskou pole position ztrácíme 0,8s a to na mnohem tvrdší sadě pneumatik a s těžším autem, kterému chybí 25% přítlaku. Jsme na začátku sezóny a vůz je o 30% efektivnější, má o 30% menší spotřebu, větší výkon, více kroutící síly a lepší rychlost na rovinkách. Takže o čem to vlastně mluvíme? Probíhá úžasná technická revoluce a my ten sport znevažujeme," uvedl pro BBC.
Mercedes zatím letos dominuje, na soupeře má pohodlný náskok (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na dotaz, zda se obává toho, že Red Bull a Ferrari se jen snaží změnit pravidla, aby Mercedes připravili o jejich výhodu, odpovídá: "Pokud je to tak, neměli bychom ten sport kritizovat jako celek. Měli bychom říci: momentíček, Mercedes odvedl lepší práci, jejich motor je efektivnější."
"Zajímavé je, že někteří výrobci motorů či týmy říkají, že nezvládají spojit efektivitu a rychlost při 100kg paliva, takže se snaží o přidání 10kg. Jinými slovy: pardon, nezvládli jsme udělat naši práci tak, jak bychom měli. Celá ta diskuze mi přijde absurdní," uzavírá Wolff.