I když Red Bull v úvodních závodech předvedl po katastrofálním předsezónním testování velmi dobré výkony, musí Renault podle Helmuta Marka ujít ještě velký kus cesty, aby mohl zůstat ve vozech designéra Adriana Neweyho.
Odborný poradce si připisuje částečné zásluhy za velký pokrok, který mezi testy a prvním závodem jeho tým udělal díky tomu, že ustanovil skládající se z inženýrů Red Bullu a Toro Rosso a že jej vyslal do továrny Renaultu.
Nyní pro Bild ale tvrdí, že mu dochází trpělivost. "Pokud nedojde k znatelnému zlepšení do dvou či tří měsíců, rozhodně budeme hovořit o alternativě," varuje pravá ruka majitele Dietricha Mateschitze.
V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 minulý týden uvedl, že pohonné jednotky Renaultu zaostávají za ostatními o 80 koní (psali jsme zde), jinak by Red Bull byl opět na špici. Chyba je podle něj nyní pouze na straně Renaultu, všechny potíže se svým šasi RB10 již vyřešili.
Helmut Marko očekává od Renaultu rychlé pokroky, jinak hrozí odchodem (foto: Red Bull Racing)
"Sami další koně motoru nedodáme. Ale doufáme v potíže mezi Rosbergem a Hamiltonem a v to, že se před ně dostaneme," poukazuje Marko na interní souboj Mercedesu, jejichž piloti se zatím ve vítězstvích střídají a napětí mezi nimi by mohlo stoupnout, na což se již podle Tota Wolffa u německého týmu připravují (více zde).