Prohlášení týmů po kvalifikaci v Monze

F1NEWS.CZ, 7. září 2013, 15:15 Google+

U Ferrari, Lotusu i Mercedesu po kvalifikaci nepanuje příliš dobrá nálada. Spokojeni mohou být u Red Bullu. Překvapení u Sauberu. Jak kvalifikaci na Velkou cenu Itálie vnímají jezdci a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 08.09. 10:47) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Jde o zvláštní trať, vždy to je příjemné se sem vracet. Mé vzpomínky na rok 2008 jsou skvělé. Další vítězství jsem zde zažil v roce 2011, ale vaše první vítězství je vždy zvláštní.

Tento víkend je auto fantastické. Včera jsme oplývali opravdu dobrou rychlostí a dokázali jsme to přenést do dnešní kvalifikace. Nakonec je to trochu překvapením, že s oběma vozy stojím v první řadě v místě, kde jsme v minulosti zažívali špatná léta.

Letos se zdá, že to funguje dobře a snad budeme mít zítra dobrý závod. Dokážeme se ostatním vozům na rovinkách vyrovnat a v zatáčkách víme, že máme výborný vůz.

Mark Webber, 2.
Říkal jsem klukům, že jsem si v kvalifikaci chtěl zajet osobní maximum, takže jde o příjemný krok směrem k zítřejšímu dobrému závodu. Dostal jsem se nakonec tam, kde se to počítá. Seb zajel opravdu slušné kolo.

Byla to tak trochu smíšená část a v Monze je to obvykle vždy těžké. Brazílie bude citově trochu vypjatější, svou jízdu si stále užívám a snad získám v nadcházejících závodech několik dobrých výsledků. Neodcházím, lidé se na mě budou moci přijít podívat příští rok na závody Le Mans.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický týmový výkon. Získali jsme padesátou pole position a Sebastian svou čtyřicátou a to zde v Monze. Celý víkend jsme měli silný vůz, ale tento okruh pro nás historicky nebyl zrovna náš nejsilnější. Tohle je nejlepší možné umístění na startu a my se pokusíme dnešní výsledek v dobrou várku bodů. Zítra může sehrát roli počasí a stále je před námi ještě kus cesty. Dnes to však byl uspokojivý den.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 3.
Taky nevím, odkud se to vzalo. Jsem překvapen asi jako všichni, příjemné překvapení. Včera nebylo auto moc dobré, ale kluci něco upravili a dnes mi dali velmi dobré auto. Zvolili jsme i dobře strategii - jet na jedno rychlé kolo byla správná volba. Nemyslím, že máme na ně (otáčí se na piloty Red Bullu), ale doufejme, že z toho budou body.

Esteban Gutiérrez, 17.
Je to celkem zklamání, protože jsme měli dobrou rychlost ráno v tréninku. V kvalifikaci proto byl takový výsledek překvapením. Je to hodně těsné a byla to těžká kvalifikace. Po tréninku jsem se cítil dobře, vše fungovalo v pořádku a teď musíme přijít na to, proč ztrácím více než čtyři desetiny na Nica. Je to výzva, ale musíme se dál snažit.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Nemohli jsme tomu uvěřit. Tohle je fantastické. Nico si sám říkal, že šlo o perfektní kolo. Myslím, že odvedl skvělou práci. Je to důležité, protože nám to dodává povzbuzení, které potřebujeme. Nesmíme však zapomínat, že jde jen o kvalifikaci. Doufám, že si to dokážeme podržet a zítra získáme dobrý výsledek.

 

FERRARI

Felipe Massa, 4.
Trochu jsem ztratil v Ascari, byl jsem v tom kole příliš vzrušený. Nevím, jestli bylo možné skončit třetí, kolo však bylo dobré - z vozu jsem se snažil dostat vše.

Závod je zítra, tak se musíme soustředit na co nejlepší práci. Víme, že vozy před námi jsou rychlé, bylo by ale fantastické, kdybychom pro naše fanoušky odjeli výborný závod. On [Fernadno] bojuje o titul, já ne. Udělám pro tým cokoliv, co bude důležité.

Fernando Alonso, 5.
Bylo to perfektní. (pozn.red. Přestože v rádiu měl v italštině použít slova - stupidní: “Quindi c’è da lasciarlo passare… veramente siete degli scemi, eh… mamma mia ragazzi!”). Plánovali jsme, že Massa bude trošku vepředu, pomáhal mi na rovinkách. Díky němu jsem získal extra desetinu nebo tak. Pro nás to byla velmi dobrá kvalifikace.

Bojovali jsme se špičkou, konečně, po pár kvalifikacích, kdy se nám příliš nedařilo. Měli jsme podobný pocit ve Spa, ale potom začalo pršet a v Q3 to nebylo příliš dobré. Dnes to bylo lepší a kvalifikovali jsme se vepředu.

Luca Di Montezemolo, prezident Ferrari
Rozhodně jsme dnes doufali v lepší výsledek, když se podíváme na výsledky tréninku a prvních dvou částí kvalifikace. Ale jsme velmi blízko Red Bullu a jsem si jistý, že když budeme mít dobrý start, můžeme na ně zatlačit. Závod je těžký a dlouhý a naše závodní rychlost je velmidobrá. I když nemůžu být šťastný, že před námi vidím Sauber Hülkenberga, jsem rád, že jej vidím mezi nejlepšími, protože to ukazuje, že máme dobrý motor. 

Co se šampionátu týče - cílem je být před Vettelem a dostat Massu do pozice, kde získá dobré body. Felipemu se zde vždy dařilo, obzvlášť v kvalifikaci a já očekávám, že bude mít zítra dobrý závod. Fernando je skvělý pilot, který pro Ferrari hodně udělal a je správné, že není spokojený, protože nezískává lepší výsledky. Z tohoto úhlu pohledu jsem já ještě víc nespokojený, protože v dobré rodině vítězíte i prohráváte společně. Očekávám nyní od týmu, že udělá co bude v jeho silách.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Startovat šestí to není to, kde bychom chtěli být. Přesto když vezmu v úvahu, že jsem nejezdil v posledním tréninku kvůli problémům s hydraulikou, není to tak špatné. Musel jsem jet s nastavením ze včerejška a nebyl jsem v autě úplně spokojen, potýkal jsem se hlavně s nedotáčivostí. Doufám, že zítra bude nastavení fungovat lépe, protože v pátek závodní simulace vypadala dobře. Existuje také šance, že bude pršet a naše auto je na mokru rychlé, takže stále můžeme doufat v dobrý závod.

Lewis Hamilton, 12.
Dnes to byla opravdu špatná kvalifikace, nedal jsem dohromady jediné slušné kolo ve druhé části. Jel jsem jako idiot a byl to můj nejhorší výkon za hodně dlouhou dobu. Celému týmu se omlouvám. Na můj čas počínání Sutila nemělo větší vliv, postoupit jsem měl už v kole předtím.

Ross Brawn, šéf týmu
Bohužel, tohle byla naše nejhorší kvalifikace letošní sezony. S očekáváními, která jsme si dali - tento výsledek je ještě větším zklamáním. I tak, Nico ztratil celý ranní trénink kvůli hydraulice a zvládl se z toho dostat. Kvůli tomu problému však zmeškal příležitost doladit nastavení vozu, které teď není podle jeho představ. 

Na Lewisově straně garáže - zkrátka jsme nedokázali získat čisté kolo během jeho dvou kritických kol, to ho stálo top 10 a to i přesto, že měl dobrou rychlost v Q1 na tvrdší sadě pneumatik. Když se podíváme na zítřek, bude to pro nás těžký závod, pokud bude sucho. Přesto, předpověď ukazuje déšť. Doufejme, že přijde!

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 7.
Je pěkné být opět v top 10. Možná bylo možné umístění do pátého místa. Přesto nám v Q3 něco chybělo, možná by bylo lepší jet s méně naloženým autem jen jedno kolo, ale i tak jsem se sedmým místem spokojen. Je dobré mít oba vozy na suché trati v první desítce, to je dobrý výsledek.

Mokrý nebo suchý závod? Moc mě to nezajímá, protože jsem si jistý, že pokud bude pršet, budeme na tom dobře a nejsme na tom špatně ani když je sucho. Ale kvůli fanouškům doufám v pěkné počasí. Je skvělé tady závodit, protože zde je cítit vášeň pro motorsport, i když většina fandí rudým vozům. Atmosféra je fantastický a jelikož jsme tým sídlící v Itálii, doufám, že zítra získáme dost bodů.

Jean-Eric Vergne, 10.
Musím poděkovat týmu, protože odvedl skvělou práci a dal mi tak konkurenceschopné auto. Včera to nevypadalo tak dobře a úsilí a práce ze včerejší noci se vyplatilo. Jel jsem na hraně a v mém posledním kole v Q3 vyjel mimo trat v Parabolice. Je to škoda, ale jsem spokojen s desátým místem. Zítra má pršet, což může být zajímavé, ale jasné je, že díky startu z desátého místa musí být naším cílem body - a je to reálistický cíl.

James Key, technický ředitel
Páteční ráno ukázalo, že auto může na tomto unikátním okruhu fungovat dobře. Ve druhém tréninku jsme se trošku vydali špatným směrem, ale napravili jsme to přes noc a těžili z pozitivních aspektů. Museli jsme se také adaptovat na teplé počasí. Dnešní ranní trénink proběhl dobře a měli jsme vyvážení, které jsme chtěli, zvlášť na voze Jeana-Erica. Poté jsme celkem věřili, že můžeme podat dobrý výkon a v kvalifikaci to byl skvělý výsledek.

Za něco může tým, ale hlavní zásluha jde na vrub jezdcům a jejich přístupu k pneumatikám. Výsledkem bylo, že máme oba vozy v první deístce a je skvělé startovat ze sedmého místa (Daniel). Škoda byla, že Eric byl široký v zatáčce Parabolica, jinak by byl na podobné pozici jako jeho týmový kolega. Je dobré, že jsme opět konkurenceschopní. Proč za "zahřívací" kola na začátku Q3? Jednoduše kvůli kontrole vyvážení na starých pneumatikách než jsme vyjeli na nové sadě, protože jsme po Q2 udělali nějaké změny.

 

McLAREN

Sergio Pérez, 8.
Ráno to byl pozitivní trénink a doufali jsme i v dobrou kvalifikaci. Je dobré pro celý tým, že jsou oba vozy v top desítce.  Přesto - jsme o tři desetiny pomalejší než vozy před námi a nejsem si jistý, kde najít ty chybějící desetiny, protože se domnívám, že jsem odvedl tu nejlepší možnou práci s vozem, který mám k dispozici.

Nyní myslíme jen na zítřek. Jsem si jistý, že můžeme získat něco na piloty, kteří jsou dnes před námi, ale znamená to, že musíme zvolit dobrou strategii. Naši inženýři jsou však skvělí a proto jsem si jistý, že to můžeme zvládnout.

Jenson Button, 9.
Myslím, že jsme ukázali, jak rychle může auto jezdit. Je to opravdu škoda. Pokud bychom v Q3 nevyjeli, mohli bychom mít zítra otevřených více možností. V první zatáčce to je tady vždy legrace, těším se na zítřek.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Od obou pilotů jsme dnes viděli solidní výkon, výsledkem je čtvrtá a pátá řada na startu. Jak jsme řekli už včera, zde kvalifikace není tak důležitá jako na jiných okruzích, zvlášť, když hrozí déšť. Oba jezdi dokázali, že jsou dobrými závodníky a mohou ze svých pozic získat. Můžete si být jistý, že udělají maximum, aby se probojovali polem. 

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 11.
Nebyli jsme dost rychlí. Trošku jsme se trápili po celý víkend a dnes to bylo stejné. Není to náš okruh, je to trať, kde musíme jet s malými křídly. Auto se chovalo dobře, ale neměli jsme dost přítlaku jet rychle v zatáčkách. Doufejme, že zítra to bude lepší, ale neočekávám žádná velká překvapení. V každém případě uděláme co budeme moci.

Romain Grosjean, 13.
Dnes to pro nás bylo těžké, neměl jsem přilnavost. Včera jsem byl mile překvapen, ale dnes to bylo jiné. Aerodynamické nastavení pro Monzu není zrovna jednoduché a nešlo to tak, jak bychom si přáli. Doufám, že zítra budu mít přilnavost a budu schopen zajet co nejlepší možný závod.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 14.
Těžká kvalifikace. Přes noc jsme udělali několik změn, ale ve třetím tréninku se zlepšení nedostavilo. Pro kvalifikaci se toho už moc v nastavení udělat nedalo, přesto jsme trochu vyvážení vozu zlepšili a v kvalifikaci bylo auto stabilnější. Bohužel jsme na míle daleko od pozice, kde bychom chtěli být. Moje kolo ve druhé části nebylo špatné, ale 14. místo bylo dnešním maximem. Získat nějaké body zítra bude náš cíl.

Paul Di Resta, 16.
Ranní problémy s brzdami nás stály cenný čas. Do kvalifikace jsme šli s nastavením, které bylo daleko od optimálního. Kluci udělali fantastickou práci, aby dali vůz do pořádku, ale nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní, abychom dosáhli lepší pozice. Očekávali jsme, že zde budeme mít při kvalifikaci starosti, doufám, že v závodě budeme v lepší formě. Možná promluví do závodu změna počasí, v každém případě se budeme snažit díky strategii posunout dopředu.

Vijay Mallya, šéf týmu
V Monze se týmu tradičně dařilo, ale dnes jsme nebyli dostatečně konkurenceschopní. Už včera bylo jasné, že se nám nedaří najít správné nastavení a oba jezdci měli potíže se stabilitou při brždění. Velký pokrok jsme v nastavení nedosáhli a při kvalifikaci nám chyběla přilnavost. Startovní pozice nejsou dobré, ale nevzdáváme se a pokusíme se získat nějaké body.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 15.
Uškodilo nám, že jsme museli zastavit kvůli vážení během Q2, protože to znamenalo, že jsme nemohli dokončit všechna kola, jak jsme plánovali. Realisticky bychom byli blíž první desítce. I během kvalifikace bylo auto celkem dobré, ale bohužel víc jsme dnes zvládnout nemohli.

Valtteri Bottas, 18.
V mém nejrychlejším kole jsem neudělal chybu a bylo to čisté kolo a opravdu jsem doufal, že to bude dost na to postoupit, ale čas na to nestačil. Musíme se podívat na data, protože jsem cítil, že to bylo mnohem lepší, než co ukazuje čas. Naše závodní rychlost vypadá dobře a je zde spousta příležitostí k předjíždění, takže si i tak myslím, že to může být dobrý závod.

Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Ve třetím tréninku jsme testovali nastavení zadního přítlačného křídla a oba piloti byli spokojeni s vyvážením vozu. Věděli jsme, že se musí vše povést během jednoho kola, protože časy byly hodně těsné. V Q1 Valtterimu chyběla přilnavost, zvlášť na střední sadě.

Pastor v Q1 zajel dobré kolo, ale potom po svém zahřívacím kole v Q2 musel na vážení. Na to máme čas, ale délka jeho zastávky nám potom nedala dost času na to, aby zvládl tři kola, které jsme plánovali zajet, aby pneumatiky měli optimální přilnavost. Zítra je šance, že bude pršet, takže i když jsme mnohem více vzadu, než bychom chtěli, bude to o práci s pneumatikami a máme stále možnost získat body.

 

CATERHAM

Giedo van der Garde, 19.
V kvalifikaci jsme vyjeli na dvě jízdy na středně tvrdých gumách a se třemi měřenými koly. Vůz se choval velmi dobře. Pro druhou jízdu jsme přidali trošku přítlaku na předním spoileru a v prvním letmém kole jsem zajel pod 1:26,5, což byl čas, který jsme očekávali. S vývojem kvalifikace jsem spokojený.

Charles Pic, 20.
Tým pracoval minulou noc velmi tvrdě a po první jízdě ve třetím tréninku bylo jasné, že jsme udělali dobrý postup. Vůz měl lepší vyvážení, zejména ve středně rychlých zatáčkách. S postupem času jsme našli nastavení, které fungovalo velmi dobře.

Během polední přestávky trať zrychlila, bohužel při mém prvním kole v první části kvalifikace jsem zjistil, že vyvážení vozu není tak dobré, jako ráno. Cítil jsem, že nemohu tolik tlačit. Rozhodli jsme se pro dvě jízdy na středních směsích a první čas nebyl špatný. Pro druhou jízdu jsme přidali přítlak na předním křídle a zlepšil jsem se, ale formy z rána jsme nedosáhli. Přese vše jsme splnili hlavní cíl týmu, být před našimi přímými konkurenty.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 21.
Bohužel nám došel čas, abychom mohli pokračovat na dobrém vyvážení vozu. Je jasné, že s autem bojuji a kvůli tomu ztrácím čas, ale doufám, že to bude co se závodní rychlosti lepší. Je to celkem zklamání, protože je to faktastický okruh a pro mě obzvlášť. Můžeme však jen odvést co nejlepší práci a doufat, že se naskytnou nějaké šance.

Max Chilton, 22.
Po tak pozitivním startu (včera) jsem doufal v lepší výsledek, takže je to zklamání a je frustrující se trošku propadnout. Pozitizum však vidím v tom, že za to může problém s tankováním, na což jsme přišli na konci kvalifikace. 19,5kg udělalo ten rozdíl a je lehké si to propočítat. Vidím v tom povzbuzující fakt společně s tím, že naše závodní rychlost včera vypadala slibně. Máme před sebou kus práce, to je jasné, ale uděláme co bude možná, abychom to napravili.

John Booth, šéf týmu
Dnes ráno jsme s oběma vozy pokračovali v práci na různých nastaveních, abychom zlepšili vyvážení vozu. S nízkým přítlakem je však jasné, že se auto špatně řídí a my nenašli správné nastavení. Důležitý faktor v kvalifikaci bylo zahřátí pneumatik a to vyžadovalo více kol než obyčejně. Zkusili jsme něco jiného, ale stále to nebylo dost a chybělo ještě pár kol, aby se pneumatiky správně zahřály.

Ani jeden z pilotů se ve druhé jízdě nezlepšil a musíme zanalyzovat, co se pokazilo. Jules měl problém s DRS, což prošetřujeme a přišli jsme na problém s tankováním u Maxe. Teď s tím už nic neuděláme, ale co se závodu týče, dává nám to určitou jistotu, že ztráta na přímé konkurenty není tak velká, jak jsme se obávali. Otazníkem je počasí. Těším se a snad to bude dobrý den.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 08.09.2013 10:47 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto)

Třetí trénink rozhodly poslední vteřiny, slavit může Ferrari

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vettel nejrychlejší, do Velké ceny Itálie vystartují z první řady oba vozy Red…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud