Na úvod si stručně připomeňme konfiguraci okruhů se všemi sektory. První je nejkratší a končí hned po úvodních vlásenkách za třetí zatáčkou, kterou projíždějí piloti na plno. Následuje druhý sektor s velmi rychlou 5. a 6. zatáčkou.
Za pomalou 11. prostřední úsek končí. Toto místo je zajímavé pro měření maximálních rychlostí, protože následuje hned za zatáčkou, proto toho hodně vypovídá o kvalitě aerodynamiky a přítlaku jednotlivých vozů.
Poslední úsek obsahuje náročné brzdění se stočenými koly do 14. zatáčky, poté přicházejí na řadu dvě kilometrové rovinky s dvěma DRS zónami. Více se o okruhu a jeho technických nárocích můžete dozvědět v tomto podrobném představení zde.
Mapa okruhu v Sepangu (zdroj: FIA)
Přes monzunový liják dnes v Sepangu zůstaly tepltoy vysoké, asfalt se po celou dobu udržoval mezi 27 - 30 °C. Přestože je velmi drsný, pneumatiky do deště i ty přechodné vykazovaly velmi nízké opotřebení. Podmínky se měnily, ty nejlepší byly na začátku kvalifikace, která byla téměř o hodinu posunuta.
Z přehledu jednotlivých časů v sektorech je patrné, že Mercedesy mají nad soupeři náskok, byť ho Rosberg nedokázal v poslední části patřičně využít. Dobrou jízdu předvedl Vettel, který nakonec skončil jen 55 tisícin za Hamiltonem, proto s ním odstartuje z první řady. V Q1 jako jediný dokázal poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola.
Promrhaný potenciál je patrný u Williamsu, který po výborných výkonech v Austrálii s oběma vozy vypadl již v Q2. Podmínky se však měnily, nejlepší byly na počátku kvalifikace.
Nejrychlejší sektory (červeně) vs. skutečné časy (modře)
Z maximálních rychlostí je patrná kvalita motoru Mercedes: všechny jím poháněné vozy skončili v první osmičce, Ferrari a Renaulty na dlouhých rovinkách i v ovladatelnosti - což je za mokra klíčové - stále ztrácejí.
Red Bull vsadil za deště na maximální přítlak: Vettel byl na hlavní rovince až o 16,5 km/h pomalejší než Massa, byť kvůli dešti dnes nikdo nesměl používat DRS. Ricciardo skončil v tomto ohledu předposlední, oba však čas díky vyššímu přítlaku získávali v zatáčkách. Vůz RB10 je velmi silný a oplývá přítlakem.
Pokud bude zítra sucho, jeho ztráta na Mercedes by kvůli slabšímu motoru mohla být výraznější. Maximální rychlost by jim mohla scházet na rovinkách při předjíždění, byť to je v Sepangu poměrně snadné.
Podle Helmuta Marka své problémy s šasi již vyřešili, na vině je už pouze motor. V Malajsii jezdí s mapováním z Melbourne. "Momentálně máme deficit kolem 80 koní, s tím na špici být jednoduše nelze - viděli jsme to z maximálních rcyhlostí."
Maximální rychlosti (v km/h)
Jezdcům zůstalo pro závod dostatek hladkých pneumatik. Nejrychlejší by měla být strategie o třech zastávkách: začátek na středně-tvrdých pneumatikách, přezutí na středně-tvrdé v 15. kole, poté ve 29. a ve 43. kole z 56 přechod na tvrdou směs.