Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí v Sepangu

Petr Hlawiczka, 29. března 2014, 14:15 Google+

SEPANG - PŘEHLED SEKTORŮ A RYCHLOSTÍ; Ve druhém podniku letošní sezóny jsme se opět dočkali proměnlivých podmínek, které nám neumožňují vyvozovat bližší závěry o výkonností vozů. Přesto pro zajímavost přinášíme přehled nejrychlejších sektorů a maximálních dosahovaných rychlostí během kvalifikace na Velkou cenu Malajsie.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 29.03. 19:38) Napište svůj názor
Force India

Force India | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Na úvod si stručně připomeňme konfiguraci okruhů se všemi sektory. První je nejkratší a končí hned po úvodních vlásenkách za třetí zatáčkou, kterou projíždějí piloti na plno. Následuje druhý sektor s velmi rychlou 5. a 6. zatáčkou.

Za pomalou 11. prostřední úsek končí. Toto místo je zajímavé pro měření maximálních rychlostí, protože následuje hned za zatáčkou, proto toho hodně vypovídá o kvalitě aerodynamiky a přítlaku jednotlivých vozů.

Poslední úsek obsahuje náročné brzdění se stočenými koly do 14. zatáčky, poté přicházejí na řadu dvě kilometrové rovinky s dvěma DRS zónami. Více se o okruhu a jeho technických nárocích můžete dozvědět v tomto podrobném představení zde.

mapa
Mapa okruhu v Sepangu (zdroj: FIA)

Přes monzunový liják dnes v Sepangu zůstaly tepltoy vysoké, asfalt se po celou dobu udržoval mezi 27 - 30 °C. Přestože je velmi drsný, pneumatiky do deště i ty přechodné vykazovaly velmi nízké opotřebení. Podmínky se měnily, ty nejlepší byly na začátku kvalifikace, která byla téměř o hodinu posunuta.

Z přehledu jednotlivých časů v sektorech je patrné, že Mercedesy mají nad soupeři náskok, byť ho Rosberg nedokázal v poslední části patřičně využít. Dobrou jízdu předvedl Vettel, který nakonec skončil jen 55 tisícin za Hamiltonem, proto s ním odstartuje z první řady. V Q1 jako jediný dokázal poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola.

Promrhaný potenciál je patrný u Williamsu, který po výborných výkonech v Austrálii s oběma vozy vypadl již v Q2. Podmínky se však měnily, nejlepší byly na počátku kvalifikace.

sektory
Nejrychlejší sektory (červeně) vs. skutečné časy (modře)

Z maximálních rychlostí je patrná kvalita motoru Mercedes: všechny jím poháněné vozy skončili v první osmičce, Ferrari a Renaulty na dlouhých rovinkách i v ovladatelnosti - což je za mokra klíčové - stále ztrácejí.

Red Bull vsadil za deště na maximální přítlak: Vettel byl na hlavní rovince až o 16,5 km/h pomalejší než Massa, byť kvůli dešti dnes nikdo nesměl používat DRS. Ricciardo skončil v tomto ohledu předposlední, oba však čas díky vyššímu přítlaku získávali v zatáčkách. Vůz RB10 je velmi silný a oplývá přítlakem.

Pokud bude zítra sucho, jeho ztráta na Mercedes by kvůli slabšímu motoru mohla být výraznější. Maximální rychlost by jim mohla scházet na rovinkách při předjíždění, byť to je v Sepangu poměrně snadné.

Podle Helmuta Marka své problémy s šasi již vyřešili, na vině je už pouze motor. V Malajsii jezdí s mapováním z Melbourne. "Momentálně máme deficit kolem 80 koní, s tím na špici být jednoduše nelze - viděli jsme to z maximálních rcyhlostí."

rychlosti
Maximální rychlosti (v km/h)

Jezdcům zůstalo pro závod dostatek hladkých pneumatik. Nejrychlejší by měla být strategie o třech zastávkách: začátek na středně-tvrdých pneumatikách, přezutí na středně-tvrdé v 15. kole, poté ve 29. a ve 43. kole z 56 přechod na tvrdou směs.

Vytisknout

Diskuze: Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí v Sepangu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 29.03.2014 19:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen slaví dalsí vítězství po závodě v Abú Zabí

FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

Fernando Alonso na pódiu v Brazílii

"Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Max Verstappen s Red Bullem RB19

Nejrychlejší kola závodu: Red Bully vládly, Albon třetí + STRATEGIE

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

PROHLÁŠENÍ po závěrečném závodu roku

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Las Vegas

GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

Start závodu na okruhu Jas Marina

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí - Verstappen s Leclercem z 1. řady, Sainz hodně vzadu

Charles Leclerc v závodě v Kataru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

George Russell před závodem v ulicích Monaka

Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

Charles Leclerc před závodem v Mexiku

Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Prohlášení týmů po deštivé kvalifikaci v Malajsii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

  2. Ocon vysvětluje, proč neuposlechl příkaz: "Drž pozici"

  3. Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

  4. GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

  5. Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

  6. Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud