Fin se v předsezónních testech ani během prvního závodního víkendu nedokázal vyrovnat rychlosti svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a při jízdě se viditelně trápil. V Melbourne dojel o tři místa a 22 sekund za svým španělským týmovým kolegou.
Po závodě se zmiňoval o problémech s nastavením a brzdovým systémem brake-by-wire (BBW): "Jeho správné fungování rozhodně přispívá k obecnému citu pro auto, protože má velký vliv na nájezd do zatáček."
Během dnešní tiskové konference v Sepangu ale uvádí, že byl nesprávně citován a že jeho problémy nelze přisuzovat elektronickému brzdovému systému (BBW) na zadní nápravě: "Nevím, odkud to přišlo, tohle není problém a nic není u tohoto systému špatně."
"Někdo se mě po závodě na to zeptal a já jsem řekl: 'Tím to není,' takže to není pravda. Jde hlavně o nastavení, abych měl takové auto, jaké ho mám rád. Vyrábíme některé nové věci a snad to bude snazší a budu mít pro přední část větší cit, až je nasadíme," vysvětluje jezdec.
"Start samozřejmě nebyl ideální, rok ale bude dlouhý a já jsem si jistý tím, že dokážeme dělat pokroky," pokračuje Fin. Nikterak skvělý výsledek v Austrálii podle něj zatím přesně odráží relativní výkonnost Ferrari mezi ostatními týmy, podle něj je až čtvrté či páté nejrychlejší.
Trénovat před Malajsií v továrně na simulátoru? To Kimiho ani nenapadlo (foto: Scuderia Ferrari)
Na dotaz, zda nepřemýšlel o tom, že by mezi závody v Melbourne a v Sepangu strávil nějaký čas na simulátoru, aby vylepšil auto a našel lepší nastavení, odvětil s upřímností sobě vlastní: "Ne."