Také v paddocku v Malajsii se stále probírá diskvalifikace Daniela Ricciarda z Velké ceny Austrálie, v níž dojel jako druhý. Red Bull se proti verdiktu komisařů odvolal a na nepřesné měření průtoku paliva si médiích stěžuje.
Mercedes měl s průtokem také problémy, na pokyn komisařů ale svůj průtok upravil. Hamilton tam ale kvůli problémům s motorem ujel pouze pět kol. Jak zatím hodnotí počínání Mezinárodní automobilové federace? "Já jsem s prací, kterou FIA v posledních letech odvádí, opravdu spokojený."
"[Případ Red Bullu] jsem skutečně moc nestudoval, ale vím, jak moc to je letos technické a náročné. Neustále dostáváme nové pokyny k věcem, kterých se striktně musíme držet a můj tým naštěstí odvedl dobrou práci a neměli jsme žádné očividné problémy," libuje si mistr světa z roku 2008.
"Podle mě jde jen o proces učení, během roku se budou všichni učit, dělat chyby a na těchto věcech pracovat," myslí si jezdec, podle něhož týmy v průběhu učiní velké pokroky v porozumění novým vozům.
Lewis Hamilton je s prací, kterou odvádí FIA, na rozdíl od Red Bullu spokojený
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Loni v Malajsii došlo u Mercedesu na týmovou režii - na rozdíl od Sebastiana Vettela z Red Bullu však Nico Rosberg uposlechl a svého týmového kolegu nepředjel, přestože byl rychlejší než Hamilton šetřící palivo.
Nová přísnější palivová omezení to letos ještě stíží. "Tento rok půjde o velkého hráče. Musíme ujet stejnou závodní vzdálenost jako v minulých několika letech s množstvím paliva o třetinu nižším. Jde tedy opravdu o obrovskou výzvu," dodává Hamilton pro Sky Sports.