"Bude to zajímavé pozorovat, kolik aut dojede do cíle prvního závodu v Austrálii," poukazuje v úvodu Montezemolo na nespolehlivost současných vozů, které prošly mnoha změnami - počínaje aerodynamikou a složitými pohonnými jednotkami vybavenými systémy pro rekuperaci energie (ERS).
"Design těchto nových vozů F1 je velmi komplikovaný, stále ještě zbývá dodefinovat mnoho hledisek. Některé díly jsme už vyvinuli, zatímco na jiných je stále třeba pracovat, aby poskytovali to nejlepší. Vstup do nové sezóny je trochu jako puzzle s tím, že díly do sebe pomalu zapadají," znázorňuje prezident Ferrari.
Do startu nové sezóny zbývají již necelé dva týdny a mnoho týmů zažívalo v posledním předsezónním testu stále mnoho problémů, proto do Melbourne nezamíří zcela připraveni. Montezemolo se však soustředí pouze na svou stáj.
"Testování, kterého jsme se mohli zúčastnit, bylo nenahraditelné. Nezajíme mě to, co dělají ostatní, soustředíme se pouze na sebe. Zdá se mi, že z pohledu spolehlivosti je práce náročná pro všechny. Tyto obtíže jsou pochopitelné, protože v roce 2014 Formule 1 podstoupila velkou výzvu, když se vydala velmi inovativní cestou," pokračuje Montezemolo.
Fernando Alonso s novým vozem Ferrari F14 T - při posledním testu v Bahrajnu
na Mercedes a Williams trochu ztrácel (foto: Scuderia Ferrari)
V závěru si vzpomněl také na Michaela Schumachera, který si s vozem Ferrari vyjel pět mistrovských titulů a nyní po úrazu na lyžích leží v umělém spánku v nemocnici v Grenoblu: "Michael byl a stále je velmi důležitou osobou mého života."
"Od roku 1996 se v našich životech přihodilo tolik věcí a v obtížných dobách byl Michael vždy týmu neuvěřitelně nablízku. To, co se mu stalo, pro mě bylo skutečným šokem po těch událostech, které jsme spolu zažili, a skvělý vztah mezi námi stále přetrvává. Michael momentálně potřebuje lásku a podporu všech," dodává Montezemolo.