Je hodně diskusí o validitě monitorovacích technik sponzoringu, ale vzhledem k tomu, že nic lepšího prostě není, tak se v tomto oboru stále spoléhá na Advertising Value Equivalency (AVE). Tu můžeme asi nejlépe definovat jako hodnotu, kterou by stálo reklamní sdělení, pokud by mělo být pouhou reklamou v reklamním čase (nebo na reklamním místě).
Firma Repucom zabývající se výzkumem globálních sportů právě oznámila, že Infinity, které je titulárním partnerem týmu Red Bull, je prvním sponzorem, který v televizním čase dostal více jak 1 miliardu USD na AVE během sezony. Infiniti je nejvíce zobrazovaným týmovým partnerem ve Formuli 1 měřeno kalkulací doby strávené na obrazovkách během oficiálních přenosů z kvalifikací a závodů.
"Je to excelentní positioning (tento výraz se do ČJ většinou nepřekládá) jak na vozech Infiniti Red Bull Racingu, týmu, tak i jezdcích a navíc signifikantní vysílací čas díky silným výkonům týmu na trati během roku, který dal Infiniti ekvivalenci reklamní hodnoty více jak 1 miliardy USD z globálního televizního pokrytí - to je neuvěřitelný úspěch," říká Nigel Geach, SVP Global Motorsport v Repucom.
S reklamou se setkáme i na stupních vítězů
"Televizní diváci, kteří zvyšují tuto hodnotu na celém světě, se dobře drží a vzhledem ke zvýšení aktivity vteřiny přenosu a změně spotřebního media Formule 1 stále dokazuje, že má jednu z největších návratností hodnoty mezi globálními sporty."