Finance jsou v F1 klíčové a rozpočty ovlivňují rozdíly mezi výkonností jednotlivých vozů. FIA hodlá proti neustále se navyšujícím výdajům bojovat rozpočtovými stropy, které by měly začít platit od roku 2015.
A ačkoliv je z různých stran slyšet podpora a slova o nutnosti podobný krok zavést, ne všichni věří, že to bude v praxi fungovat. Šéfka Sauberu považuje za nejdůležitější (kromě samotného zavedení rozpočtových stropů) způsob kontroly. A podobně se vyjádřil i prezident Ferrari Luca Di Montezemolo. Podle něj je totiž velmi jednoduché podvádět.
Toto Wolff se domnívá, že velké týmy nebudou schopny ospravedlnit nadměrné výdaje a F1 riskuje, že se otevře propast mezi utrácením továren a tím, co si mohou dovolit ostatní týmy.
"Stále utrácíme méně než některé jiné velké týmy. Efektivita, tu po nás žádá naše mateřská společnost. Ale rozdíly mezi nejvíce utrácejícími stájemi a středem pole (týmy jako Force India, Williams či Sauber), jsou stále obrovské. Ti nejbohatší utratí třikrát či čtyřikrát více než tyhle týmy. Je to trvale udržitelné a zdravé? Není," komentuje situaci pro Autosport.
A jeho slova potvrzuje i šéf Caterhamu, Cyril Abiteboul. "Budou muset obhájit své současné výdaje - a ten závazek (od automobilek) vítězit vytvoří kolem nich obrovský tlak. To je nebezpečí F1 - to budou ty čtyři týmy a potom za nimi zbytek pole," uvedl.
Wolff však upozorňuje, že lidé v F1 si velmi dobře uvědomují, že se finanční situace musí vyřešit. A vytvoření Strategické skupiny F1 je podle něj prvním krokem. A většina zaiteresovaných osob si prý přejí udržitelný rozvoj, vyváženou F1 co se financí týče.