Prohlášení týmů po Velké ceně Spojených států

Petr Hlawiczka, 17. listopadu 2013, 22:00 Google+

Jak hodnotí závod v Austinu piloti a hlavní představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.11. 21:58) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Chtěl bych poděkovat lidem. Je to neuvěřitelné, že jich sem v neděli přišlo přes 100 000 v našem teprve druhém roce. Město bude šílet. Auto bylo fantastické. Na startu to bylo trochu těsné, protože Romain dobře odstartoval a já jsem nevěděl, jestli to bude stačit.

Měli jsme přesto dobré tempo a mohl jsem kontrolovat odstup, abych poosmé v řadě vyhrál. Debutoval jsem v roce 2007 v Indianapolis, takže přijet sem loni, stát na podiu a dnes vyhrál, to je fantastické.

Mark Webber, 2.
Myslím, že pole position včera bylo velmi důležité a zřejmě mě to dnes stálo lepší výsledek. Měl jsem se kvalifikovat lépe - pro mě to bylo těžké dostat se pak v první zatáčce do dobré pozice. Všichni jsme chtěli být na vnějšku.

Romaina nebylo snadné předjet. Měl velmi čisté výjezdy, ale celý tým odváděl dobrou práci a jsem spokojený s tím, že jsem skončil na pódiu v závodě, který je pro mě v F1 v Americe poslední. Ale uvidíme se příští rok s Porsche.

Christian Horner, šéf týmu
Nebyl to lehký závod a museli jsme dávat pozor na Grosjeana. Ale oba piloti zajeli skvěle. Seb vyhrál poosmé za sebou, to je úžasné a mohli jste v rádiové komunikaci slyšet jeho emoce. Je to mega výsledek. Měli jsme před závodem obavy o převodovku, ale vše bylo nakonec v pořádku.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 2.
Byl to dobrý závod. Po dobrém startu jsem se dostal před Marka a málem jsem dostihl Seba. Auto dnes fungovalo dobře. Jsem hrdý na to, že můžu reprezentovat Lotus. Všichni odvedli 100% práci a jsem rád, že jsem zde ve Spojených státech na pódiu - mám tuto zemi rád a vždy se na tuto krásnou trať těším. Možná si příští rok ještě o příčku polepším.

Heikki Kovalainen, 15.
Nevím, co se přesně stalo. Neměl jsem skvělý start, ale auto bylo dobré. Po první zastávce v boxech jsem se dostal do problémů a musel vyměnit přední křídlo. Nevyšlo to, ale tak to je. Musel jsem také v polovině závodu vypnout KERS, ale to nebyl jediný problém. Jak říkám, to se občas stane.

Eric Boullier, šéf týmu
Pro tým jde o další pozitivní víkend. Díky perfektní jízdě Romaina jsme získali více bodů než naši soupeři v šampionátu. Skutečně šlo o jeho vůbec nejlepší velkou cenu a o další skvělý výkon v jeho výborné formě v poslední době.

Jediný způsob, jak jsme mohli bojovat s Red Bully, byl při skvělém startu Romaina - a přesně to předvedl. Je zklamáním, že Heikki nedokázal přetavit své osmé místo na roštu v body, měli jsme však problémy s jeho předním křídlem a s KERSem, což před Brazílii prošetříme.

trio
Nejlepší trojice na pódiu v Austinu (foto: Red Bull Racing)

MERCEDES

Lewis Hamilton, 4.
Čtvrté místo beru. Jsem opravdu šťastný. Vždycky říkám, že chci buď zůstat na místě a nebo se zlepšovat a posouvat dopředu. Tým odvedl dobrou práci a auto dobře fungovalo. Jsem rád, že jsem po několika těžkých závodech posunul dopředu.

Auto bylo naprosto odlišné od toho v Abú Zabí, takže jsem si jistý, že nový podvozek pomohl. Jsem spokojený, že jsme udrželi druhé místo v poháru konstruktérů a já k tomu přispěl, všichni celý rok tvrdě pracovali. Jsem rád, že jsem zvádl práci s pneumatikami. Nebylo to jednoduché a viděl jsem, že mě Fernando (Alonso) dojíždí, ale zvládl jsem to.

Nico Rosberg, 9.
Bohužel jsem neměl dobrý víkend. Včera to začalo - trápil jsem se s pneumatikami, nemohl je zahřát a startoval jsem dvanáctý, což vám hodně zkomplikuje závod, zvlášť, když se jeden na jednu zastávku. Předjel jsem pár vozů, ale nemohli jsme toho se strategií moc udělat, protože se stavělo jednou.

Je to zklamání, dojet devátý, protože jsme měli rychlejší auto. Celkově jsme jako tým zvýšili náskok na Ferrari a to je dobrý výsledek. Po tak těžkém víkendu bych rád znovu sedl do auta hned zítra a nečekat týden na Brazílii. Budu se hodně snažit dokončit sezonu v pozitivním duchu.

Ross Brawn, šéf týmu
To byl od obou pilotů dobrý závod. Byl spíš o kontrole než o tom šlápnout na to. Lewis měl skvělý start, ale potom bylo jasné, že by udržení Webbera za námi nepomohlo při strategii jedné zastávky, což bylo hlavní. Auto nebylo špatné a oba piloti měli dobré vyvážení, když vezmeme v úvahu naprosto odlišné podmínky od včerejška.

Nico i Lewis skvěle zvládli pneumatiky a na konci byly jejich pneumatiky na odpis, což je přesně tak, jak by to mělo být. Předvedli kontrolovanou jízdu a pomohlo nám to udržet si druhé místo v poháru konstruktérů. Nyní již směr Sao Paulo, abychom dokončili práci.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Jsem unavený a také jsem neměl dobrou přípravdu na tento závod. Týden jsem ležel s bolestmi hlavy. Závod byl náročný, musel jsem bojovat a jsem teď unavený. Celý víkend jsem pociťoval stres a doufám, že se v Brazílii budu cítit lépe - ne tak unaveně a trošku víc si to užiji. Ale máme své cíle jako boj v poháru konstruktérů, takže to není jen závod pro zábavu. Možná to tak může vypadat, není o co bojovat, takže tam jen dorazíte a zazávodíte si, ale je zde hodně stresu a tlaku na tým a uděláme, co bude v našich silách.

Chtěli jsme zmenšit ztrátu, ale neměli jsme dostatečnou rychlost a proto jsme ztratili, zatímco Lotus se přiblížil. Co se bodů týče, nebyl to dobrý víkend. Nemůžeme ale nic dělat, neměli jsme rychlost, celý víkend jsme byli pomalí. Bojovali jsme o první desítku v kvalifikaci, bojujeme o body v závodě. Musíme odvést lepší práci v Brazílii, pokud chceme bojovat a nebo to byl jen moc optimistický cíl. Musíme být realističtí a víme, že boj o druhé místo byl snem. Možná ten sen byl příliš těžký na to, aby se stal skutečností.

Felipe Massa, 13.
Byl to obtížný víkend a od pátku jsem se trápil, nedokázal jsem zahřát pneumatiky. Na startu jsem nepostoupil kupředu a v závodě jsem se zasekl v provozu a to na trati, kde se nelehko předjíždí. Věděli jsme, že druhá zastávka nebude nejlepší možnost, ale byl jsem už v těžké pozici a proto jsem se rozhodl zariskovat, pokud by se něco stalo, třeba safety car, získali bychom tím. Bohužel se nic nestalo a opotřebení pneumatik pilotů přede mnou bylo nízké, takže jsem byl za nimi v pozici, ze které jsem startoval.

Je to škoda, protože to mohlo být lepší. Nyní se musíme soustředit na poslední závod v Brazílii, můj poslední závod za Ferrari a doma, bude to emotivní víkend. Doufám, že tam budeme konkurenfeschopnější a i když budou soupeři rychlí, budeme dělat, co je v našich silách až do konce.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Tento víkend skončil výsledkem, který nemůžeme vnímat jako úspokojivý. Závodu chyběla dramatičnost a výsledkem bylo rozhodnutí v prvním kole. Znovu nám nepomohl výsledek z kvalifikace a na tomto okruhu litujeme ještě více než obvykle. Rozdíl na páté místo bylo včera minimální a kdybychom startovali z čisté stopy, možná by to bylo jiné. Bohužel se tak nestalo a my musíme vycenit zuby i v posledním závodě v Brazílii, kde zkusíme maximálně využít potenciál vozu, protože očekávám, že tým bude reagovat.

Dnešní výsledek ukazuje Fernandovu výjimečnou spolehlivost, zajistil si druhé místo v šampionátu jezdců a to potřetí v posledních čtyřech letech. To je malá útěcha proti tomu parnímu válci jménem Red Bull. Díky pátému místo boj o druhé místo v poháru konstruktérů stále žije a i když si musíme dávat pozor na Lotus, který ač čtvrtý, vypadá pln síly a snaží se o druhé místo. 

Felipe dnes nemohl zvládnout víc, ale jsem si jistý, že v Brazílii bude opět konkurenceschopný - bude to jeho poslední závod pro tým a jsem si jistý, že to bude velmi emotivní pro všechny v Maranellu.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 6.
Opět velmi dobrý výsledek. Pokud se nemýlím, tak od Monzy by šlo o osmý dojezd na bodech v řadě, nebýt selhání brzdového kotouče v Indii a trestného průjezdu boxy v Abú Zabí. To je dost působivá statistika.

Závod byl zajímavý. Nemusel jsem tolik bojovat, pouze na konci s Fernandem [Alonsem], což byla dobrá zábava. Žel v klíčové fázi závodu, kolem 15 kol před cílem, jsme neměli takové tempo jako Fernando, takže mě dokázal předjet.

Během posledního kole jsem ho v první zatáčce předjel, pak jsem ale minul vrchol a on mi to byl schopen na výjezdu vrátit. Skončili jsme jen pár sekund za našimi soupeři. Myslím, že šlo o dobrý víkend, ve kterém jsme získali dobrých osm bodů.

Esteban Gutiérrez, 14.
Byl to velmi těžký závod po startu z 20. místa. Museli jsme na dráze získávat spoustu pozic. První kolo se mi podařilo. Získal jsem několik míst a pak, když vyjel safety car, jsme se rozhodli zajet do boxů a zkusit jinou strategii než ostatní. Musíme nyní analyzovat situaci, abychom viděli, kolik jsme pak získali. Myslím, že po tom vše byla problémem hlavně ta penalizace v podobě odsunu o deset míst, která to zkomplikovala.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme s tímto solidním výsledkem pro tým velmi spokojeni. Neměli jsme s vozy po celý závod žádné problémy a tým předvedl dobrý výkon. Nico znovu odjel dobrý závod a podíváme se na to, zda jsme nemohli udělat něco jinak pro zlepšení a získání jedné pozice. U Estebana jsme se rozhodli pro neobvyklou strategii kvůli jeho obtížím se startovní pozicí. Žel to nevyšlo. Přesto můžeme být s jeho výkonem spokojeni.

 

MCLAREN

Sergio Pérez, 7.
Abych pravdu řekl, očekával jsem něco víc než sedmé místo. V úvodním kole jsem se dostal před Fernanda a cítil jsem se silně. Potom, i když mezi koly 10 a 15, začala fungovat degradace pneumatik a oproti ostatním kolem jsem se trápil.

Vypadalo to, že to zvládají o něco lépe než my. Ale, co je důležitější, chci říci díky všem mexickým fanouškům a Američanům za podporu, kterou ukazovali. I když bych jim chtěl dát lepší výsledek, bylo skvělé zde mít jejich podporu během těžkého a speciálního víkendu.

Jenson Button, 10.
Jako ve všech minulých závodech jsem kolidoval s jiným vozem v prvním kole. A ten kontakt rozbil levý přední konec předního křídla. Nebylo to tak těžké jako v Abú Zabí, ale i tak to způsobili nedotáčivost. Zvažovali jsme výměnu, ale nakonec mechanici upravili přítlak a to pomohlo znovu najít vyvážení. Nebylo to ani tak ideální, protože ztráta přítlaku na předku, ale to neovlivní jen přední část vozu, ovlivní to tok vzduchu kolem celého auta.

I tak, závod jsem si užil. Prvních třicet kol, během kterých jsem by zaseklý za Felipem (Massou) bylo hodně těžkých, ale byl jsem schopen předvést pár dobrých předjížděcích manévrů a to mi zlepšilo den.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Checo i Jenson zajeli skvěle vzhledem k podmínkám a pokazila jim to trošku naše strategie, která nehrála v náš prospěch a na tomto okruhu se také těžko předjíždí. Zvolili jsme pro oba brzkou jednu zastávku v boxech a to jim mělo pomoci dostat se před soupeře, ale jak jsem řekl, žádnou výhodu z toho nezískali.

Checo zajel kontrolovaný a solidní závod a dojel sedmý, to je pozice, ze které odstartoval a to jen podtrhuje, jak těžko se zde předjíždí. Jenson startoval patnáctý, měl potíže v kvalifikaci, ale odjel výborný závod a zvládl skvěle auto, které mělo poškozené přední křídlo po kontaktu v prvním kole. I přes problém s nedotáčivostí zajel pár perfektních kol a dojel desátý, když si kontroloval pneumatiky a získal zasloužený bod, když předvedl mistrovský předjížděcí manévr na Daniela (Ricciarda).

Ten manévr ukončil frustrující víkend Jensona, ale doufám, že se bude cítit lépe, když zjistí, že vyrovnal rekord našeho kamaráda Davida Coultharda v počtu 246 startů jako britský závodník. V Brazílii nastaví novou laťku.

Když už mluvíme o Brazílii - bude to poslední závod a jsme odhodlaní jako vždy odvést co nejlepší práci a získat co nejvíce bodů, abychom si upevnili páté místo v poháru konstruktérů. Není to místo, kde by McLaren chtěl být, ale chci říci především všem mechanikům, kteří velmi tvrdě pracovali, díky za to, že jejich práce zajistila prvotřídní spolehlivost, i když naše konkurenceschopnost pokulhává.

Ještě jednou chci, vyzvednou okruh v Austinu. F1 zde našla duchovní domov a myslím, že mluvím za všechny v McLarenu, když řeknu, že sem jezdíme opravdu moc rádi a už se těšíme na návrat příští rok, kdy bude naším cílem bojovat blíž špičce startovního pole než dnes.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 8.
Skvělý den pro tým, jsem šťastný, že jsme získali čtyři body. Odvedli jsme dobrou práci - start, strategie, zastávky v boxech a myslím, že jsme si to zasloužili. Cítím se lépe, s rychlostí mohu ukázat, co dokážu a to je mým cílem.

Stále ale nejsme tam, kde bychom chtěli být, chceme víc. Možná za zlepšení může nový výfuk. Dnes jsme ale výborně zvládli práci s pneumatikami a po celou dobu jsem měl potřebné informace, jak to s nimi vypadá, bylo to pěkné.

Pastor Maldonado, 17.
Pro mě to byl těžký závod, protože incident se Sutilem ovlivnil mou strategii. Zvládli jsme zajet 40 kol na jedné sadě pneumatik, což je na tomto okruhu povzbudivé. Celkově to byl těžký víkend a těším se na lepší závod v Brazílii.

Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Oba vozy předvedly dobrý start a viděli jsme Pastora, že si poškodil přední křídlo po kontaktu se Sutilem. Plánovalli jsme pro oba jezdce jednu zastávku, ale kvůli poškození jsme museli Pastora zavolat do boxů dříve. Kvůli vyšším teplotám jsme byli opatrní, abychom zvládli pneumatiky, ale data z Pastorova vozu ukazovala, že jsme měli rychlost i konzistentní výkony. 

Po dobrém startu měl Valtteri dobrý závod, když bylo třeba tvrdě bojoval a předvedl skvělý manévr na Gutiérreze v boji o osmé místo. Kontrolovali jsme náskok na Rosberga a Valtteri byl schopen tlačit na to a ujistit se, že si pozici udrží. Je to skvělý výsledek a zasloužil si získané body stejně jako celý tým.

I když dojel sedmnáctý, zajel i Pastor dobře a kdybychom nemuseli předčasně do boxů, byl zde potenciál na oba vozy na bodech. Je to skvělé zlepšení a cílem je udržet si to a ukončit sezonu v Brazílii v pozitivním duchu.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 11.
Byl to těžký den, opravdu těžký. Vypadalo to, že si dojedeme pro bod za desáté místo, ale pak jsem v posledních pěti kolech přišel téměř o veškerou přilnavost, kterou jsem měl, a pozoroval jsem, jak se ke mně kluci přibližují. Snažil jsem se je udržet za sebou, ale v pneumatikách jsem toho už moc neměl.

Předvedl jsem nejlepší souboj, jaký jsem mohl, ale nic víc jsem dnes udělat nemohl. V počátečních fázích se velmi těžce předjíždělo, když byly vozy plné paliva, a těžko se udržovalo za vozem před vámi v rychlých zatáčkách, takže jsme museli být trpěliví.

Jean-Eric Vergne, 12.
Konečný výsledek není nic zvláštního, ale cítím, že jsem měl dobrý závod. Plánovali jsme dvě zastávky, ale přešli jsme na jednu a ve druhé části závodu mi bylo řečeno, abych si pečlivě hlídal své měkčí pneumatiky.

Patnáct kol před koncem jsem však dostal znovu pokyn, abych na to přitlačil a v té chvíli bylo závodní tempo docela dobré. Cítím tedy, že jsem s vozem, který jsem dnes měl, odvedl dobrou práci.

V posledním kole jsem se pokusil předjet svého týmového kolegu v zatáčce č. 1, ale nevyšlo to a já jsem vyjel mimo. Myslím, že na rovince použil trochu KERSu, takže jsem ho nedokázal předjet. Já jsem použil celý svůj KERS na další rovince, abych se ho pokusil vybrzdit, ale pak se Gutiérrez dotkl mého zadního kola v zatáčce č. 12. Pokoušel se mě předjet a my jsme se dotkli.

Franz Tost, šéf týmu
Ve strategii jsme k tomuto závodu přistupovali s otevřenou myslí a naším původním plánem bylo jet s Danielem na jednu a s Jevem na dvě zastávky. Brzy však začalo být jasné, že jedna zastávka bude fungovat u obou, proto jsme to u Jeva změnili poté, co byl jediným pilotm startujícím na tvrdších pneumatikách.

Odvedl velmi dobrou práci, když se vyrovnal s ostatními kolem něj na měkčích, a probojoval se polem na dvanáctou příčku, o dvě místa výše než začínal. Celkově to byl dobrý výkon z pohledu jeho rychlosti a Jev jel velmi dobrý a agresivní závod.

Co se týče Daniela, zasekl se na chvíli za Di Restou, ale předjel jej a ve druhé části závodu si vybudoval hezký náskok. Žel v posledních pěti kolech jeho pneumatiky odešly a nemohl se ubránit Buttonovi. Není to nikdy příjemné přijít o bod v posledním kole, šlo však o dobrý výkon, který by vypadal mnohem lépe, kdybychom se v sobotu kvalifikovali na roštu výše.

 

FORCE INDIA

Paul Di Resta, 16.
Měl jsem dobrý start a v prvním stintu to vypadalo slušně. Ale brzy bylo jasné, že nám chybí rychlost a nezvládáme příliš pneumatiky. Chtěli jsme jednu zastávku, ale opotřebení bylo o něco vyšší, než jsme očekávali a pneumatiky mi odešly devět kol před koncem.

Bylo těžké se bránit, takže jsem musel podruhé do boxů. Je to škoda, protože před závodem to vypadalo optimisticky a myslel jsem si, že teplejší počasí nám bude vyhovovat. Takže je to zklamání, ale zvedneme se, abychom sezonu v Brazílii zakončili lepším výsledkem.

Adrian Sutil, nedokončil
Vypadá to, jako by mi došlo štěstí. Do soboty jsme vypadali konkurenceschopně a byl jsem s vozem spokojen, bylo to slibné, ale v kvalifikaci to kvůli problémům zmizelo. Měl jsem dobrý start, získal pár míst a jel před Maldonadem. Z nějakého důvodu do mě dozadu zleva narazil a já ztratil kontrolu nad vozem a skončil v bariéře. Nechápu, proč byl tak blízko mě, protože trať je tam široká. Byl jsem ve své stopě a bylo tam zleva i zprava dost místa. Takže předčasný konec a velké zklamání.

Vijay Mallya, šéf týmu
I přes slibné ukazatele, které jsme během víkendu viděli, odjíždíme z Ameriky bez výsledku, o kterém jsme si mysleli, že bude možný. Naše šance byla smetena v prvním kole jako výsledek kontaktu Adriana s Maldonadem. To přeneslo naše naděje na Paula a chtěli jsme zopakovat strategii z Abú Zabí a zastavit jen jednou.

Chvíli jsme se domnívali, že to bude možné, ale nezvládli jsme práci s pneumatikami, jak jsme chtěli a to znamenalo pozdní zastávku v boxech. Každopádně by bylo těžké dnes získat body, ale jsem optimistický, že věci v Interlagu půjdou víc v náš prospěch.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 18.
Je fér říct, že dnes šlo pro mě o nejtěžší závod sezóny. Jen s jednou zastávkou a přezutím ze středně-tvrdých na tvrdé pneumatiky šlo o opravdu dlouhý závod, při kterém jsem musel spoustu pozornosti věnovat péči o pneumatiky.

Start byl jinak dobrý, stačilo to na to, abych se dostal před Van der Gardeho, a pak jsem byl spokojený s tím, jak jsem ho odjel a jak jsem snadno udržoval oba Caterhamy za sebou. Musím hodně poděkovat celému týmu, protože odvedl spoustu práce nejen na tom, aby vyřešil problémy víkendu, ale také při nasazení nových částí na vůz, což jsme dokázali v pozdní fázi sezóny dobře využít.

Max Chilton, 21.
Kvůli trestnému průjezdu boxy, který jsem musel absolvovat, mi bylo mi jasné, že půjde o těžký a pro mě osamělý závod. V boxové uličce jsem ztratil 15 sekund a realita je taková, že pak prostě mnohem dříve začnete narážet na modré vlajky, za což platíte ve druhé části závodu obrovskou cenu.

Se svou prací jsem potěšený, zkoušel jsem ostatní dohnat a myslím, že to odráží mé nejrychlejší kolo. Žel jiné faktory ovlivnily můj závod. Dobré je, že jsem dokončil další závod - svůj osmnáctý z 18 - a že auto fungoval proti Caterhamům dobře, takže do posledního závodu sezóny příští víkend dáme vše.

John Booth, šéf týmu
Pro tým i Julese dnes šlo o fantastický výsledek, který lze přímo přičíst spoustě tvrdé práce v továrně a na trati v posledních týdnech. Do včerejší kvalifikace jsme zažívali obtížný víkend a kluci v garáži a inženýři vložili opravdu hodně úsilí do toho, aby to otočili. Viděli jsme, jak se výsledek této týmové práce vyplatil Julesovi v závodě. Využil toho neuvěřitelně vyspělou jízdou.

Maxův závod byl samozřejmě narušen penalizací, kterou musel brzy odsloužit. Jeho tempo vylo velmi dobré a zajel rychlejší kolo, než oba Caterhamy, což dokládá, že rozdíl na konci závodu byl nerealistický a šel zcela na vrub modrým vlajkám. Oběma vozům pomohly fantastické starty a jízda do první zatáčky. Pro Julese to znamenalo, že mohl zůstat před Van der Gardem až do cíle. Měli jsme dobrou strategii a zastávky vyšly.

Navíc při dnešním výsledku jsme těžili ovoce později vyvinutých dílů, které jsme nasadili na vůz po velkém úsilí v továrně, které se podařilo zvýšit výkonnost při zachování vývoje auta pro rok 2014. To jen podtrhuje, jak moc na to pro letošní a příští rok tlačíme.

 

CATERHAM

Giedo van der Garde, 19.
Neměl jsme dobrý start a na konci prvního kola jsem byl za Bianchim. Pak už jsem jej nemohl předjet, i když jsem měl po celé kolo rychlejší auto, jeho rychlost na rovinkách byla vyšší než moje a kdykoliv jsem se mu přiblížil, mé přední pneumatiky se začaly drolit a auto bylo hodně nedotáčivé, takže jsem se před něj nemohl dostat. Někdy to už tak je, moc se s tím nedá dělat, když jste tak vyrovnaní.

Přesto, jak se to dnes vyvíjelo, šlo v Austinu o dobrý týden. Trať je dobrá a atmosféra v Austinu a okruh je úžasný. My samozřejmě potřebujeme trochu šílený závod, abychom měli šanci na zisk desáté příčky v šampionátu, takže nyní se vše rozhodne v Brazílii. Jsme připraveni, musíme si jen počkat na to, co se přihodí.

Charles Pic, 20.
Při startu jsem předjel Chiltona a byl jsem hned za Giedem a Bianchim na konci prvního kola. Vyvážení vozu dnes ale bylo stejné, jako po celý víkend -nebylo zcela takové, jaké jsem chtěl, proto jsem na to vůbec nemohl tlačit.

Držel jsem se svého týmového kolegy po celý závod až do trestného průjezdu boxy v posledních několika kolech. Dnes jsme ale neměli rychlost na předvedení normální výkonnosti, jakou jsme pozorovali po většinu sezóny.

Máme šanci se vrátit zpět hned v Brazílii, a budeme na tom v příštích dnech tvrdě pracovat, abychom pochopili, co potřebujeme pro nalezení nastavení, které nám umožní využít maximum našeho balíku. Loni jsem dojel v Brazílii nejlépe, takže mým cílem je vyřešit potíže s nastavení a využít tam cokoliv, co se naskytne.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Spojených států

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.11.2013 21:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Vítězný Vettel, výborný Grosjean, pěkný závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud