"Nemyslím si, že příští rok uvidíme něco jiného. Stále podle mě půjde o skvělé závodění a nebudeme se setkávat s přílišným šetřením paliva. Piloti nebudou jezdit nějak jinak, než v letošním roce," uvádí Button
"Už tento rok jste si museli hlídat pneumatiky, a když se na začátku závodu dostanete do rytmu, v určitých zatáčkách si hlídáte pneumatiky a v jiných na to tlačíte. Příští rok to bude stejné," pokračuje pilot McLarenu, který bude mít po svém boku nového týmového kolegu - mladého Kevina Magnussena.
Piloti budou moci beztrestně využít pouze pět místo letošních osmi pohonných jednotek, navíc budou omezeni osmi převodovými poměry na celou sezónu - nebudou si tedy moci měnit současných sedm převodových poměrů závod od závodu. Podle Buttona ani tohle neovlivní podívanou, budou muset pouze více přemýšlet o využívání silnějšího ERS systému během závodu.
"Osm převodových poměrů budeme mít pro to, abychom je nemuseli [závod od závodu] měnit. V Monaku jich osm nevyužijete, v Monze ano. Jedničku budeme používat pouze na startu, pokud vůbec, protože může jít také o dvojku na startu.
Ve skříni budete mít stále sedm převodových poměrů, které pak budete používat. Nic nebude odlišné. Bude to mnohem náročnější porozumět pohonné jednotce a křivce krouticího momentu ve snaze doplnit ji o výkon KERSu, ale jízdní styl jiný nebude, vysvětluje Button.
Jenson Button s letošním, ne příliš povedeným, McLarenem MP4-28 v Indii
(foto: McLaren Mercedes)
Britský pilot přiznává, že si McLaren pro příští rok ještě stále neměl možnost vyzkoušet ani na simulátoru: "Nejezdil jsem s ním ještě, protože se záměrně soustředím na letošní rok. Mohou ho stavět testovací jezdci. Většinou na simulátor není ani zdaleka takový, jaký bude při začátku testování. Nechtějí mě vystrašit."