Sebastian Vettel zvítězil po třiatřicáté ve své kariéře. V Singapuru to bylo navíc jeho třetí vítězství na okruhu Marina Bay a třetí vítězství v řadě v posledních závodech. V Singapuru byl k nezastavení a získal hattrick - nejrychlejší kolo, pole position i vítězství. "Byl bezchybný, není divu, že jej vypískali...," popisuje Brundle.
"Bylo to neslušné bučet na něj a já instinktivně cítil, že musím něco říci, protože jsem byl opět vybrán, abych dělal pódiové rozhovory," uvedl. Na pódiu zareagoval téměř okamžitě - fanoušky poprosil, aby přestali, protože to není správné.
"Vettel to vzal s humorem, ale já se cítil nepříjemně a to ani nebučeli na mě! Ticho by mělo stejný efekt, pokud to bylo nutné. Bučení je prostě neslušné a vrhá špatné světlo na fanoušky F1 obecně, což není fér," domnívá se.
Pozastavil se také nad výjezdem zpomalovacího vozu, který na trati zůstal déle, než bylo nutné, aby se vozy z chvostu pole mohly zařadit a označil to za frustrující. A není sám, komu se toto pravidlo nelíbí. Podobnou nespokojenost vyjádřil i David Coulthard.
A kdo byl jeho pilotem dne? "Fernando Alonso, i přes brilanci Vettela či Räikkönenovu neprůstřelnou rychlost a spolehlivost," zní odpověď.
"Alonsův start z ostatních opět udělal nováčky, jeho odstartování následované bezchybnou jistotou bez riskování, to je prostě něco. Kdyby se tak kvalifikoval lépe... A možná mu v tom příští rok pomůže Räikkönen," zamýšlí se Brundle.
Co jej však zaujalo nejvíc byl dlouhý stint, který Alonso předvedl. Přezul v kole 25 a do cíle (61 kol) dojel na stejných pneumatikách a to v autě, kterému chyběla přilnavost. "On se stará o pneumatiky, jede rychle a nedělá chyby. Chtěl bych ho vidět v Red Bullu, nebo voze s rychlostí Red Bullu. Nevím, kdo by pak vyhrál..."
Vrací se také k Marku Webberovi. "Bylo by kruté říci, že bylo garantováno, že odejde jeho motor a ne Vettelův, protože on dostává všechny špatné součástky. Popravdě řečeno - velmi často, když Mark nemá přímo smůlu, nemá štěstí vůbec," komentuje situaci.
Dodává také, že Australan nebyl nadšen z toho, že dostal napomenutí za odvoz, který mu poskytl Alonso. "Nedostal povolení od komisařů (pro vstup zpět na trať) a bez pochyby to nebylo nejlepší místo, kde mohl Alonso zastavit - za zatáčkou na městském okruhu. Mluvíme ale o autech, které dokázou ze 200km/h zastavit po sto metrech!"
Webber dnes na Twitteru napsal, že toto napomenutí a následnou penalizaci (vzhledem k tomu, že to bylo již letost třetí napomenutí) vnímá přinejmenším jako komické.
Bývalý závodník Derek Warwick, který byl jedním z komisařů v Singapuru však trvá na tom, že napomenutí bylo nutné, protože to bylo provedeno nebezpečně a není přípustné, aby auto zůstalo stát uprostřed silnice za zatáčkou.
Fernandu Alonsovi to však velké vrásky nedělá a bere to s humorem. Markovi Webberovi dnes na Twitteru poslal upravednou fotografii plakátu filmu Taxi.
Ey @AussieGrit ! Ready for Hollywood..?