První trénink začal při teplotě vzduchu 33 °C a trati 31 °C za západu slunce. Nenastoupil do něj žádný z rezervních pilotů, protože závodní jezdci potřebují strávit co nejvíce času na velmi náročné městské dráze o 23 zatáčkách. Pirelli přivezlo super-měkkou směs, která nejlépe funguje od 85 do 110 °C, a středně-tvrdou směs, jejíž pracovní rozmezí je dle výrobce o 5 °C vyšší.
Jako první ve 12:00 hod našeho času do ulic asijského velkoměsta vyrazil Chilton s Marussií následovaný Ricciardem a Maldonadem. Své vozy během úvodních osmi minut nainstalovali také všichni ostatní piloti.
Alonso během srovnával dvě verze předního křídla, na voze měl přitom namontovanou soustavu přístrojů (foto) pro měření proudění vzduchu. Kromě nového předního (foto) i zadního křídla (foto) a brzdových kanálků se na monopostu F138 objevil také nový difuzor (foto). Tento víkend se dle výsledku závodu Ferrari rozhodne, kolik zdrojů bude ještě věnovat letošnímu monopostu. Nebudou-li stačit, přesunou je k vozu pro příští sezónu.
Paddockem koluje senzační zpráva, že Fernando Alonso nemusí příští rok jezdit za Ferrari. McLaren se snaží využít pošramocených vztahů v Maranellu a přetáhnout jej zpět. Martin Whitmarsh v rozhovoru s televizí Sky přiznává zájem o služby Španěla, aktivně s jeho zástupci podle něj však nejednají.
Valtteri Bottas se vrací do boxů po instalačním kole (foto: Williams F1 Team)
Van der Garde po instalačním kole se svým Caterhamem CT03, pro který tým již nevyvíjí žádná vylepšení, hlásil: "Je to OK. Mám 100 % KERSu. Dráha je OK, není tak špinavá. Je důležité se s tímto vozem trať naučit co nejdříve."
Překvapivě vyšší úroveň přilnavosti na dráze s novým asfaltem potvrzuje i vítěz kvalifikace z minulé sezóny - Lewis Hamilton z Mercedesu: "Nový povrch dráhy je dvakrát přilnavější [než loni]."
Lotus hodlá v Koreji nasadit šasi s delším rozvorem, které otestoval Räikkönen už minule v Monze. Během včerejší tiskové konferenci uvedl, že důvodem jeho přestupu k Ferrari je to, že za své služby nedostal zaplaceno. Jak jsme se dozvěděli v zákulisí, nejedná se pouze o bonusy za mistrovské body (50 tis. Eur za jeden), ale ani základní plat (8 mil. Eur) od počátku roku. V Enstone zřejmě stále marně čekají na peníze od Infinity Racing.
První měřené kolo zajel Pérez s McLarenem - 1:53,245 min, v dalších pokusech se zlepšuje na 1:51,644 a na 1:50,863 min, přičemž na cílové rovince dosahuje 285 km/hod. Po 5 min ho překonává Maldonado s Williamsem - 1:49,827 min. Loni byl v prvním tréninku nejrychlejší Vettel s časem 1:50,566 min, to zde ovšem byla šikana Sling navíc.
Giedo van der Garde do Singapuru dorazil s novou přilbou (foto: Caterham F1 Team)
V polovině tréninku vystřídal na čele svého týmového kolegu o dvě desetiny rychlejší Bottas - 1:49,510 min, pár vteřin nato se začali prosazovat piloti špičkových stájí: Hamilton (1:49,181 min; 287 km/hod), Webber (1:48,865) a Rosberg (1:48,684 min; teplota přední i zadních pneu 111 °C), kteří odstartovali přetahovanou o nejrychlejší čas.
McLaren se snaží dosáhnout zlepšení, ale hrbolatost dráhy může narušit světlou výšku, se kterou jezdí, a tudíž i jejich výkonnost. "Musíme si dát pozor akorát na jízdní vlastnosti vozu, protože trať je velmi, velmi hrbolatá - a to je očividně naší slabinou v celé sezóně. Jen doufáme, že se nám podaří aerodynamicky umístit tak, aby nás udržel ve hře. Pokud se nám to podaří, pak věřím, že můžeme prožít poměrně slušný víkend," uvádí Button.
Na čele se po hodině usadil Hamilton (1:47,055 min, 288 km/hod) před Webberem (1:47,420 min; 286 km/hod), Vettel byl třetí (1:47,933 min; 287 km/hod). Jednadvacet vozů dělilo 6 sekund, bez času zůstával pouze Grosjean, jenž po svém instalačním kole setrvával v garáži kvůli výměně hřebene řízení.
V závěru se piloti tradičně soustředili na jízdy s větším množstvím paliva, nejrychlejší časy proto uz překonány nebyly. Ve velmi dobré formě zatím v Singapuru vypadají být Red Bully a Mercedesy, Lotusy a Ferrari mírně zaostávají. Zajímavé to může být s pneumatikami, protože středně-tvrdá směs během delších jízd rychle odcházela.
Počty ujetých kol
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,5 km/hod; 2. Hamilton - 288,9; 3. Rosberg - 288,7; 4. Pérez - 288,6; 5. Di Resta - 288,1; 6. Vettel - 287,9; 7. Bottas - 287,4; 8. Button - 287,1...
19. Räikkönen - 282,5; 20. Van der Garde - 282,1; 21. Chilton - 280,3; 22. Bianchi - 279,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejlepších časů v sektorech (červeně) a skutečných časů na kolo (modře)
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:47,055 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,365 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,830 |
4. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,184 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,299 |
6. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,300 |
7. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,307 |
8. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,212 |
9. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,293 |
10. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,300 |
11. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,426 |
12. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,438 |
13. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,455 |
14. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,553 |
15. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 2,832 |
16. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 3,037 |
17. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 3,167 |
18. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,702 |
19. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 5,304 |
20. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 5,618 |
21. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 5,865 |
22. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 6,592 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ