"Bylo nám řečeno, že mají vylepšení, které nasadí v Barceloně, a pak už to bude fungovat," uvedl ve středu pro Reuters bývalý pilot Derek Warwick, který je na vybrané závody nasazován také jako komisař FIA.
Ta musela deaktivovat telemetrický varovný systém kvůli jeho nesprávnému fungování. Jezdci se proto museli spoléhat na vlajky kolem trati a radiokomunikaci se svým týmem místo obvyklé signalizace na volantu.
Warwick, jenž letos usedne mezi komisaře při domácí Velké ceně Británie, stejně jako v Belgii, Singapuru a Jižní Koreji, přiznal, že nesprávná funkčnost vedla k větší shovívavosti komisařů při porušování vlajek v různých úsecích dráhy během závodů (viz Problémy s DRS v Číně: Proč nebyl nikdo potrestán a proč platil zákaz i pro druhou zónu?).
"Nemůžete obviňovat pilota, když jsme to pokazili z hlediska podpůrného balíku. FIA nás požádala, abychom byli měkčí při pokutách pro jezdce, stále však máme stejné nástroje pro další postihy," pokračuje prezident Britského klubu závodních pilotů (BRDC) vlastnícího okruh v Silverstone.
Varovné kontrolky po stranách multifunkčního displeje by po čtyřech závodech
měly konečně fungovat (foto: Lotus F1 Team)
To se týká například porušování maximální povolené rychlosti v boxech, která je v trénincích omezena na 60 km/hod a na 100 km/hod během závodu. Piloti platí 200 Euro (v přepočtu kolem 5150 Kč) za každý km/hod, o který jedou rychleji.