Marko o zhoršení McLarenu: Na rozchození revolučních věcí potřebujete půl sezóny

iM2, 1. května 2013, 21:42 Google+

Red Bull není ani přes ohlášenou změnu pneumatik Pirelli naprosto spokojen. Italové od startu evropské části sezony přivezou na zvodní okruh tvrdší pneumatiky tvrdé směsi. Ostatní zůstávají neměnné.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 02.05. 13:54) Napište svůj názor
Marko, Helmut

Marko, Helmut | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

"Chceme pneumatiky, které nebudou omezovat náš potenciál tak brzy jak jen je to možné," říká Helmut Marko. "Mělo by to být tak, že z auta budete moci dostat maximum." Tomu je však F1 na hony vzdálena. Péče o citlivé pneumatiky ovlivňuje strategie závodních jezdců.

"Býci" museli svoji povedenou aerodynamiku přestavět tak, aby moc nezatěžovala pneumatiky. "Pokud bychom využili potenciál auta naplno, tak bychom v posledních metrech kvalifikace již neměly pneumatiky v nejlepším stavu. Momentálně je to o kompromisu. Auto musíte nastavit tak, abyste museli do boxů co možná nejméněkrát," pokračuje Marko.

Duely kolo na kolo jsou stále vzácnější - i pro Sebastiana Vettela a Marka Webbera: "Máme dva top piloty, což není zrovna nejlevnější. Jenže pak jim musíte říct, že v některých zatáčkách nemohou jet naplno, což není jednoduché. To [pneumatiky] ruší souboje na trati, o bezpečnosti ani nemluvě."

Změny, které Pirelli ve Španělsku představí, by však měly být pouze malého charakteru. Navíc tvrdá směs, která bude změněna, v dalších závodech (Monako a Kanada) nebude použita. "Pneumatiky jsou nepředvídatelné. Některé vozy je zvládají lépe, jiné hůře. Lotus se zdá být rychlý na všech tratích," upozorňuje Rakušan na stáj Kimiho Räikkönena, jejíchž vůz vychází s pneumatikami pravděpodobně nejlépe a Kimi je tak nejbližším pronásledovatelem Vettela v boji o titul.

Sedmdesátník ale nezapomíná ani na Ferrari a Mercedes: "Každý, kdo dokáže jezdit v blízkosti podiových umístění, nám dělá starosti. Ferrari ve srovnání s loňským rokem odstartovalo do sezony výrazně lépe. Mají auto, které je dobré ve všech oblastech. Mercedes udělal velký krok vpřed a McLaren zhruba stejný krok zpět."

Podle jeho slov stojí za propadem McLarenu, i přes poměrně neměnná pravidla, kompletně nový koncept vozu: "Když přijdete s něčím opravdu revolučním, pak potřebujete zhruba půl sezony, než to začne opravdu fungovat." Red Bull se naproti tomu rozhodl pro pokračování ve vývoji úspěšného loňského modelu.


Dokáže RB9 navázat na úspěchy svých třech (RB8, RB7 a RB6) předchůdců?

V roce 2014 na nás čekají velké změny v pravidlech a do F1 se také vrátí turbomotory: "Vycházíme ze situace, kdy Adrian Newey začíná s čistým rýsovacím prknem. Historie však dokazuje, že vždy při změnách pravidel byl v prvním roce nebo dvou letech se svým návrhem na čele."

V roce 2009 tomu tak nebylo, dvojité difuzory stály rakousko-britský tým titul. Ovšem v následujících třech letech už vozy Red Bull dominovaly. Mistrovská stáj zůstává u motorů Renault. "Doufáme, že nám i v dalších letech poskytnou silný paket."

Vytisknout

Diskuze: Marko o zhoršení McLarenu: Na rozchození revolučních věcí potřebujete půl sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 02.05.2013 13:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kovalainen, Heikki

Kovalainen: Změnil jsem názor, je to mnohem lepší než sedět doma

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud