Prohlášení týmů po Velké ceně Číny

Petr Hlawiczka, 14. dubna 2013, 10:50 Google+

ŠANGHAJ - Jak hodnotí Velkou cenu Číny piloti a hlavní zástupci týmů?

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 15.04. 10:36) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Fernando Alonso, 1.
Byl to pro nás od startu fantastický závod. Neměli jsme žádné velké problémy a degradace pneumatik byla lepší, než jsme čekali. Je to skvělý pocit. Ve dvou závodech jsme získali druhé místo a vítězství, takže náš vstup do sezóny 2013 je velmi dobrý.

Před zbytkem sezóny jsme velmi optimističtí. V závodě F1 na to vždy tlačíte, ale nějakou rychlost jsme ještě měli v záloze. Je však těžké vědět, kdy ji použít.

V Bahrajnu očekávám opět těžký závod, možná se dočkáme jiných podmínek. Kdo ví, jak budou ostatní konkurenceschopní. Po závodech, které jsme dokončili, se zdá, že auto má na pódia. Oslavy dnes nebudou ničím zvláštním, protože letím brzy do Bahrajnu. Dám si večeři a kluci to asi oslaví trochu více než já.

Felipe Massa, 6.
Je těžké pochopit, co se dnes stalo, protože start proběhl dobře. Byl jsem okamžitě rychlý a auto fungovalo perfektně. Při první zastávce v boxech jsme přezuli na středně-tvrdou sadu a po pár kolech se začaly přední pneumatiky drolit. To znamenalo, že jsem ztratil kontakt s ostatními vozy a mohly za to asi podmínky na trati a můj jezdecký styl.

Celý víkend jsem se necítil s těmito pneumatikami moc pohodlně a v závodě můj pokus šetřit je nevyšel. Ale bez toho problému bych určitě bojoval o pódium. Přesto jsem stále sebejistý, protože jsem dovezl domů body, což je v této sezoně, která právě začala, velmi důležité.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Nejsem překvapen výhodou, kterou jsme dnes měli. Fernando byl výjimečný. Naše rychlost byla skutečně výborná, tým dobře fungoval a pokoušeli jsme se udržovat náskok na naše hlavní soupeře. Ale dnes se jedná pouze o jedno vítězství - teď se musíme soustředit na další závod.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 2.
Myslím, že nakonec je výsledek OK. Samozřejmě jsme chtěli vyhrát. Po špatném startu se auto ovládalo dobře. Při předjíždění Péreze jsem byl vedle něj a on mě vytlačil na obrubník. Snažil jsem se mu vyhnout, ale když jsem se dostal na trávu, tak jsem do něj narazil.

Nemohli jsme s tím nic udělat, jen se pokusit jet i s tím poškozením. Ferrari bylo rychlé, ale myslím, že kdybych mohl jet na 100%, bylo by to těsnější. Poškodil jsem nos, ale naštěstí to příliš nenarušilo ovladatelnost, jen to bylo trochu nedotáčivé. Tak či tak, dobré body. Příště se pokusíme o lepší výsledek.

Bylo to celkem těžké, pochopitelně auto takhle nebylo navrženo, jinak bychom to tak používali pořád, ale byl jsem překvapen, jak se i přes to dobře chovalo. Pochopitelně tam byly trošku potíže s ovládáním, ale musel jsem to přežít a i tak byla rychlost dobrá.

Romain Grosjean, 9.
Byl to dlouhý a těžký závod, opět jsme nebyli schopni to zvládnout tak, jak bychom chtěli. Rozhodně nejsem s devátým místem spokojen. Startoval jsem šestý a myslel jsem, že mám dobrou šanci být mezi prvními pěti, což se mi bohužel nepodařilo. Dělal jsem, co jsem mohl, ale nemohl najít výkon, který bych chtěl. Můj závod ovlivnilo i to, že jsem se zasekl v provozu. Je dobré získat pro tým body, ale v Bahrajnu chci určitě víc.

Eric Boullier, šéf týmu
Je to pro tým dobrý výsledek. Kimi opět ukázal, proč je jedním z nejlepších pilotů na světě, když byl na trati nejrychlejší i přes znatelné poškození jeho vozu (0,25 s na kolo). Jako tým jsme zvolili dobrou strategii, která mu dovolila předjet Lewise Hamiltona v Mercedesu v těsném souboji. Romain měl těžší den, ale získal body v dalším závodě, což je pozitivní a cítíme, že se blížíme bodu, kdy se to obrátí k lepšímu. Bez špatného startu a incidentu bychom mohli bojovat o vítězství.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3.
Jsem opravdu spokojený s dnešním výsledkem a mám obrovskou radost za tým. Neměli jsme úplně tu rychlost těch dvou [Alonsa a Räikkönena], ale jsem velmi potěšen tím, že jsme to dotáhli na pódium.

Nevím přesně, kde ztrácíme. Dnes jsme zkrátka neměli rychlost a rozhodně je pár oblastí na voze, na které se musíme zaměřit. Máme připraveny nějaké novinky a musíme se i nadále zlepšovat. Potřebujeme zjistit, kde ztrácíme, vyzkoušet to a zaměřit to, abychom se zlepšili. Se třetím místem jsem však spokojen, i když bych rád zvítězil. Během závodu na nás ale byli moc rychlí.

Nico Rosberg, nedokončil
Potýkal jsem se od startu s velkou nedotáčivostí a po zastávce se to zhoršilo. Pak přední kolo začalo v nájezdu do zatáček poskakovat - zadní příčný stabilizátor, který ovlivňuje vyvážení vozu, praskl a žel jsem musel odstoupit.

Je to smůla a měl jsem těžký start do sezony, kdy jsem již dvakrát nedokončil závod. Ale je dobré, že do dalšího závodu zbývá jen sedm dní, takže doufejme, že tento výsledek hodíme za hlavu a budeme mít v Bahrajnu silný víkend. Pro tým bylo dobré získat dnes další pódium.

Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme si neužili vyvážení vozu takové, jaké jsme očekávali. Trať se od nás otočila zády směrem k jednomu či dvěma jiným týmům. Rozhodně jsme neměli tak dobrý balanc jako v pátek. S Lewisem jsme udělali, co bylo v našich silách a on jel extrémně dobře. Museli jsme stinty udržet rovnoměrně vyvážené a ujistit se, že pneumatiky vydrží adekvátně dlouho, i tehdy, když to na konci bylo velmi těsné se Sebastianem.

Nico měl stejné požité a jel o pár pozic pozadu, načež problém se zadním příčným stabilizátorem znamenal, že jsme museli auto zastavit. Celkově si můžeme být jistí, že jsme udělali další krok vpřed a fakt, že jsme trošku zklamání se třetím místem, ukazuje na ambice a očekávání týmu.

trio
Trojice nejrychlejších na pódiu (foto: Pirelli)

RED BULL

Sebastian Vettel, 4.
Tým mi sdělil, že za Lewisem [Hamiltonem] je velká mezera, ale že ta je také za mnou, a abych do toho šel. Měli jsme rychlost na čerstvých pneumatikách, a kdyby zbylo ještě pár zatáček, mohli jsme něco vyzkoušet. Ale úplně to nevyšlo, tak už to někdy chodí. Naše strategie nicméně fungovala a celkově můžeme být spokojeni.

Mark Webber, nedokončil
Snažil jsem se zařadit a postupoval polem a dojel Jeana-Erica Vergneho. Jel jsem z dostatečné vzdálenosti, ale on věděl, že tam jsem. Vyjel hodně, hodně ze široka a vypadalo to, že otevřel zatáčku a nechal mi místo.

Ale jak jsme vyjeli na vrchol zatáčky, vrátil se zpět. Je to zklamání. Měl právo to udělat, ale kdyby zvolil vnější stopu, oba bychom přežili. (Kolize) nebyla koncem světa, protože jsme stejně za pár kol poté zajeli pro výměnu pneumatik. Mechanici si mysleli, že kolo bylo upevněno, ale během kola po výjezdu se uvolnilo.

Christian Horner, šéf týmu
Sebastian odstartoval na tvrdší směsi pneumatik, takže musel volit jinou strategii, než vozy před ním. Bohužel v prvním stintu, poté co Sebastian předjel Jensona (Buttona), povedlo se Hülkenbergovi pomocí DRS předjet oba dva, což nás stálo dost času.

Tento čas nám poté chyběl na konci závodu – jinak jsem si jist, že by byl na stupních vítězů. Ale přesto, Sebastian odjel velice dobrý závod – měl dobré tempo, správně zacházel s pneumatikami a v posledním kole měl skutečně extrémně blízko k pódiu.

U Marka jsme využili příležitosti vůz přes noc přenastavit, takže startoval z boxové uličky. Hned v prvním kole jsme se rozhodli změnit měkké pneumatiky za tvrdší a dostat ho tak do čistého vzduchu. Poté byla jeho rychlost vynikající, postupoval dále polem skutečně dobře, ale pak naneštěstí přišla kolize s Vergnem, která mu poškodila přední křídlo a způsobila defekt.

Poté, co jsme vyměnili všechna čtyři kola a přední křídlo, Mark nahlásil problém s pravým zadním kolem vozu. To později odpadlo a přinutilo Marka odstoupit. Dokud nedostaneme vůz zpět, abychom určili jednoznačnou příčinu tohoto problému.

 

MCLAREN

Jenson Button, 5.
Pro mě to bylo docela divné, protože jsem po dlouhou dobu vedl. Vedli jsme si dobře, musel jsem vyzkoušet něco jiného, protože víme, že nemáme rychlost na to, abychom skončili po třech či čtyřech zastávkách do pátého místa. Museli jsme jet delší stinty, což bylo obtížné, když se všichni neustále předjížděli.

Nemohli jsme se bránit či s ostatními bojovat, což bylo frustrující a není to moc vzrušující závodění. Ale museli jsme to tak udělat a odjíždíme s 10 body. Páté místo je dost dobré - porazili jsme Ferrari a Lotus.

Sergio Pérez, 11
Dnes to pro mě bylo obtížné odpoledne - máme hodně věcí, které musíme zanalyzovat a poučit se z nich. Nebyl to můj nejlepší víkend, co se rychlosti týče, takže je ještě na čem pracovat.

Gratulace Jensonovi - zajel dnes fantastický závod. Našel dobrý rytmus a strategie tak opravdu fungovala. Já jsem se s autem trápil. Měl jsem relativně dobrý první stint a myslel si, že mohu získat díky strategii dobrý výsledek, ale nakonec jsme podcenili opotřebení pneumatik a to ovlivnilo naši rychlost.

Stále nám chybí rychlost, ale pro celý tým to byl užitečný víkend a mnoho jsme se naučili. Získali jsme také body a míříme na další závod s jasnější myšlenkou, co můžeme zvládnout.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson zajel brilantně. Přemýšlel a vše perfektně kontroloval, chápal každý bod strategie a odolal pokušení na to šlápnout, když bylo třeba šetřit pneumatiky. Pochopitelně tým zvolil dvě zastávky v boxech - to znamenalo pro oba piloty v závodě hodně práce.

Museli jen velmi kontrolovaně, starat se o pneumatiky a mít na paměti, že výsledek závodu se počítá až po odmávání vlajkou, nikoliv před tím. To vyžaduje disciplínu. Fakt, že stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli a realisticky dojet pátí podtrhává vynikající Jensonovu jízdu.

Pro Sergia to byl těžký a dlouhý závod. Startoval 12, strategie moc nezafungovala, ale odvedl dobrou práci. Stále se učí a odnese si z dnešního závodu hodně zkušeností. To vše mu pomůže se vrátit za týden v dalším závodě silnější.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 7.
Jsem velmi spokojený se ziskem prvních bodů a potvrzením výkonu v kvalifikaci. Po včerejšku jsem byl opatrný, protože jsem věděl, že práce začíná dnes. Naposledy jsem se dobře kvalifikoval loni v Bahrajnu, kde jsem byl šestý, ale potom jsem nezískal ani bod. Dnes jsem tudíž chtěl ukázat, že to zvládnu. Je to pro mě skvělé, ale je to důležité i pro tým, který na to tvrdě pracoval. Samozřejmě brzká zastávka pro výměnu nosu ovlivnila naše konečné plány. Massovo Ferrari bylo přede mnou stále větší a větší.

Takže ano, možná to mohlo být ještě lepší, ale teď se se sedmým místem spokojím. Od začátku sezony jsme zažili hodně personálních změn a to trvá, než se ustálí. A tento víkend do sebe vše zapadlo. Po prvních dvou závodech, kde to pro nás bylo jako na houpačce, teď očekávám, že budeme pokračovat v zisku silných výsledků.

Jean-Eric Vergne, 12.
Myslím, že Mark [Webber] mě nemohl předjet z místa, ze kterého se o to pokusil. Nejsem si ani jistý, jestli se o to vůbec pokoušel. Rozhodně jsem nevěděl, že tam je. Bohužel výsledkem bylo roztočení a incident poškodil mou podlahu. Od té doby jsem ztratil přítlak a nebyl to dobrý závod. Ztratil jsem hodně času, kdy jsem musel jet s poškozeným vozem.

Nebyl to zrovna dobrý víkend, který pro mě neprobíhal moc lehce už od začátku. Přesto, jak jsem řekl včera, rychlost vozu se od Malajsie zlepšila. To jsme mohli pozorovat i z toho, jaký výkon předvedl dnes Daniel. Proto se těším a jsem ohledně Bahrajnu pozitivně naladěn.

Franz Tost, šéf týmu
Byl to velmi zajímavý závod, ve kterém jsme viděli Daniela Ricciarda startovat ze sedmého místa a po odmávání šachovnicovou vlajkou zůstal na stejné pozici. To je povzbudivý výsledek postavený na dobrém výkonu ve včerejší kvalifikaci. Bohužel, ve čtvrtém kole, se Daniel zapletl do kolize s Rosbergem a musel zajet do boxů dříve, než bylo v plánu, protože měl poškozený levý konec předního přítlačného křídla.

Mechanici odvedli dobrou práci, když nos i pneumatiky vyměnili za 7,2s, což je rychlé. Od té chvíle to byl dobrý závod se spoustou předjížděcích manévrů. Byla smůla, že Jean-Eric Vergne byl zapleten do incidentu s Webberovým Red Bullem, zvlášť smutné je, když se to stane v "rodině" Red Bullu.

Po celý víkend se auto chovalo dobře, novinky přinesly výsledky, ve které jsme doufali, a tým odvedl dobrou práci. Dnešní body znamenají, že jsme se posunuli na sedmé místo v tabulce konstruktérů se ztrátou sedmi bodů na místo šesté. Zbývá jen pár dní do závodu v Bahrajnu a plán je si udržet tuto rychlost, abychom mohli před startem sezony v Evropě získat ještě další body.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 8.
Bohužel kontakt s Adrianem mě poslal o tři nebo čtyři místa dozadu. Od té chvíle jsem to nemohl rozjet. Musel jsem se rozkoukat kolem sebe. Ale třetí stint byl skvělý. Mohli jsme se posouvat kupředu a stahovali ztrátu na vozy před námi.

To nám vyneslo osmé místo. Bylo to dobré zotavení. Myslím, že si můžeme být jisti, že bychom odvedli velmi dobrou práci, kdyby šlo vše podle plánu. Nakonec z toho byl i přes těžký začátek dobrý výsledek.

V úvodním kole jsem bojoval s Nicem [Hülkenbergem], ale potom přišel ten kontakt s Adrianem a já se zasekl ve vláčku a drolili se mi pneumatiky. Až do toho třetího stintu jsem před sebou neměl čistý vzduch, potom byla rychlost velmi dobrá. Šlápl jsem na to a věděl jsem, že to po posledních zastávkách bude velmi těsné s Grosjeanem a Hülkenbergem. Mechanici ale odvedli skvělou práci, udrželi si nervy na uzdě a já zůstal před těmi dvěma piloty.

Adrian Sutil, nedokončil
Pro mě to byl neuspokojivý den. V úvodním kole to šlo vše dobře, potom jsem brzdil do zatáčky a ucítil náraz. Hádám, že Gutiérrez promeškal svůj brzdný bod a neměl kam jinam jen, než do zádi mého vozu. Moje zadní křídlo bylo poškozeno a nebyla jiná možnost než odstoupit. Je to vždy smůla nedokončit závod a měl jsem dobrou šanci získat dnes body. Byl jsem na měkké sadě a strategie se vyvíjela dobře.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to poprvé, co jsme v Číně získali body, takže je dobré tohle břemeno setřást a vidět Paula demonstrovat rychlost našeho vozu. Na začátku se zasekl v provozu, ale naše strategie se vyplatila a nakonec Paul zajel fantastický třetí stint na středně tvrdé sadě pneumatik. Počkali jsme až do posledních pár kol, kde jsme přezuli na měkkou směs, ale Paul měl před sebou dostatečně čistý vzduch a udržel za sebou Grosjeana a Hülkenberga.

Zásluhu na tom mají i mechanici, kteří byli dnes výjimeční a předvedli skvělé zastávky v boxech, obzvlášť tu poslední. Na druhé straně garáže, Adrian byl nevinnou obětí Gutiérrezovy chyby. Nebylo nic, co mohl Adriann udělat, aby se tomu vyhnul a rozhodně nás to stálo šanci dostat oba vozy na body.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 10.
Byl to závod plný smíšených pocitů. Pochopitelně bylo velice hezké znovu vést závod a bojovat vepředu s top týmy. Měl jsem slušný start a svedl jsem několik pěkných soubojů, takže jsem získal pár pozic k dobru. Ale ke konci jsme z nějakého důvodu ztratili rychlost.

Jakmile jste jednou první, nebo druzí, tak pochopitelně doufáte v lepší výsledek. Nicméně to nemusel být zcela pravdivý obraz, jelikož jsme v této fázi soupeřili s jezdci, kteří odstartovali na měkčí sadě pneumatik.

Navíc dvakrát jsme měli potíže v boxech. Zasekl jsem se na prvním stupni a musel jsem se na dvě sekundy odlepit, abych se dostal na dvojku. Bylo to hodně práce za jeden bod, ale takové je závodění. Ale každopádně to byl dobrý závod. Nemyslím si, že tyto dva problémy dnes byly nějak zlomové.

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Měl jsem dobrý start a dobré úvodní kolo. V bodě, kdy jsem kolidoval, jsme měli kvalitní rychlost a byli jsme schopni udržet se ve skupince před námi. Checo (Pérez) na mne zaútočil na dlouhé rovince a oba jsme se blížili do předposlední zatáčky příliš rychle. Brzdil jsem v tom samém bodě, jako vždy, ale bohužel jsem nepočítal se ztrátou přítlaku při tak vysoké rychlosti. Dělal jsem vše, co jsem mohl, abych auto zastavil, ale bohužel to nebylo dost.

Byla to jednoznačně má chyba a omlouvám se Adrianovi (Sutilovi) a jeho týmu. Není to dobrý pocit takto vypadnout ze závodu, ale máme motivaci jít dál a nepřestávat ve zlepšování. Měli jsme dobré tempo, tak pokračujme dále kupředu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme poněkud zklamáni výsledkem vzhledem k tomu, jak se závod pro Nica vyvíjel. Máme pocit, že jsme měli na víc. Musíme se ještě blíže identifikovat příčiny ztráty rychlosti v posledním segmentu závodu. Co se Estebana týče – měl velice dobrý start. Naneštěstí při brzdění ztratil kontrolu nad vozem, což předčasně ukončilo jeho závod a naději na dobrý výsledek.

Pro nás, jakožto pro tým, je důležité vědět, že technická opatření, která jsme přijali před tímto závodem, fungují a že můžeme v tomto směru pokračovat.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 13.
Tým dnes se strategií odvedl dobrou práci a my jsme z toho, co máme, vytěžili maximum. Myslím, že šlo o můj nejlepší závod v této sezóně, musíme však zrychlit, abychom se přiblížili těm před námi.

Věděl jsem, že to s Pastorem ke konci bude těsné, takže jsem na to v mém posledním stintu na středně-tvrdých pneumatikách tlačil. Pak jsem byl na rychlejší měkčí sadě hned za ním, takže jsem jej v předposledním kole mohl předjet. Bylo to příjemné zakončení závodu. Musíme se přesto zlepšit, abychom mohli závodit o body.

Pastor Maldonado, 14.
Byl to od počátku těžký závod. Ztratili jsme spoustu času na měkkých pneumatikách v prvním stintu a zkrátka jsme neměli rychlost. Neměli jsme šanci na boj o vyšší pozice. Víme, že jsme stále velmi vzdáleni od míst, kde bychom chtěli být, budeme se však soustředit na zlepšení.

Mike Coughlan, technický ředitel
Plánovali jsme s oběma vozy tři zastávky, ale rozhodli jsme se s jedním vozem na měkké směsi startovat a s dalším na ní končit, protože naší hlavní závodní pneumatikou byla středně-tvrdá. Věděli jsme, že pokud piloti neuvíznou v provozu, budou obě strategie velmi podobné, jak ukázal jen 1,6sekundový rozdíl v cíli.

Měkčí pneumatiky byli ke konci mnohem rychlejší, takže Valtteri provedl čistý manévr a cílem projel dříve. Z FW35 jsme dnes dostali maximum. Uvědomujeme si ale, že stále musíme nalézt více výkonnosti. V příštích několika závodech se na to budeme soustředit.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 15.
Jsem velice spokojený s 15. místem, ale byl to velice těžký závod, a abych byl upřímný – byl jsem rád, že vidím šachovnicovou vlajku, protože poslední stint na těchto pneumatikách byl velice obtížný. Měl jsem dobrý start a celkem dlouho jsem držel pozici, než se Pic dostal dopředu, když jsme měli o něco delší první stint. Další dva stinty jsem strávil stahováním ztráty, abych mohl po třetí sérii zastávek poskočit opět zpátky. Poté jsem byl schopen držet se Maldonada, což bylo velice povzbudivé.

Ke konci závodu jsem byl nucen soustředit se více na šetření pneumatik, abych za sebou dokázal udržet Pica. Několik posledních kol se mi zdálo jako celá věčnost, ale nakonec jsme dokázali pozici udržet. Celkově to byl příjemný závod – bezesporu zatím ten nejtěžší, jaký jsem jel – a myslím, že jsme se dnes naučili spoustu nových věcí ohledně pneumatik. Věřím, že jsme udělali další krok kupředu a že tento trend bude pokračovat i v Bahrajnu.

Max Chilton, 17.
Opět si myslím, že dnešek přinesl mnoho pozitiv – ve voze jsem se cítil dobře a závod probíhal hladce. Těší mne, že jsme náš čas v Číně zakončili silným výsledkem, zejména vzhledem k několika potížím, které nás zde provázely. Neměl jsem úplně nejlepší start, ale v průběhu závodu se naše situace zlepšovala, o čemž svědčí i mé časy v porovnání s Van der Gardem.

Takže vzhledem k dobrému závodu a pozitivních volných tréninků se zdá, že věci do sebe konečně začínají zapadat. Důležité je, že jsme jako tým opět dosáhli kvalitního výsledku a že jsme dokázali, že problémům dokážeme porozumět a včas je vyřešit. Věřím, že v Bahrajnu to pro nás bude o něco snazší, že zažijeme pozitivní vstup do víkendu a udržíme naše dosavadní tempo.

John Booth, šéf týmu
Předpovídali jsme na dnešek náročný závod, který udrží inženýry ve střehu a piloty přiměje starat se více o své pneumatiky. Jak Jules, tak Max, odvedli vynikající práci a odjeli velice silný závod. Když bylo potřeba, tak zabojovali s vozy okolo nich, ale přitom neustále měli na paměti, že je třeba dbát o obutí.

V první polovině závodu jsme lehce změnili naší strategii tím, že jsme prodloužili náš první stint, což dovolilo Caterhamu dostat se před nás. Ale ztracený čas jsme poté dohnali a pozice získali zpět.

Celkově se jedná o další dobrý výsledek pro tým a již potřetí se nám povedlo dostat oba vozy do cíle. Víkend přitom nebyl nijak bezproblémový – a to zejména pro Maxe. Ale všechna čest za udržení jeho vyzrálého postoje a pozitivní filozofie, která nám pomohla problémy překonat a dostat jej zpět na trať.

Nyní nás čeká krátká přestávka před Bahrajnem, kde doufáme ve stejně kvalitní výsledek s trochu menšími obtížemi při jeho dosažení.

 

CATERHAM

Charles Pic, 16.
Pro mě to byl dobrý závod, téměř tak dobrý, v jaký jsme vzhledem k naší současné výkonnostní úrovni mohli doufat, dobře jsme zvolili i strategii. Vůz se choval od startu dobře. Nastavení, které jsme zvolili, fungovalo a já jsem na měkkých pneumatikách slušně odstartoval. Do boxů jsem zajel právě, když začaly těžce degradovat. Vyjel jsem před Bianchiho a po dvě třetiny jsem celkem s přehledem držel 15. příčku.

Žel při mé poslední zastávce jsem vyjel na 16. pozici a neměl jsem úplně takovou rychlost, abych mohl bojovat, takže jsem 16. také skončil. Ale fakt, že jsme dnes po celý závod dokázali držet tempo s Marussií a v určitých chvílích jsme měli na dosah i Williams, je do budoucna velmi povzbuzující. Nyní míříme přímo do Bahrajnu, kde doufáme, že to bude zajímavější.

Giedo van der Garde, 18.
Pro mě to opravdu nebyl dobrý závod. Velmi dobře jsem odstartoval, předjel tři auta, ale téměř od chvíle, kdy první sada měkkých pneumatik začala odcházet, jsem nedokázal nalézt skutečnou rychlost a po celý závod jsem se trápil.

Po dobrém pátku to pro mě byl dost těžký víkend, ale jsem velmi pozitivní osobou a tohle všechno patří k učení, o kterém jsem věděl, že ho v úvodních závodech sezóny budu muset podstoupit. Vím, že je tým na mé straně, aby mi pomohl učinit pokrok.

Šanci získat zpět tu výkonnost, kterou chceme, budeme mít hned v Bahrajnu, takže se podíváme na to, co si odsud můžeme odnést, a přesuneme se k příštímu závodu, kde to podle mě bude určitě lepší.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Číny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.04.2013 10:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari F138

Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud