Odpoledne v Melbourne jezdce opět přivítalo slunce, teplota vzduchu dosahovala 24 °C, asfalt 37 °C. Zatímco v první tréninku se týmy rozhodly na "zelené" trati ujet menší množství kol pouze na jedné středně-tvrdé sadě pneumatik.
První měřené kolo ve druhém tréninku předvedl již po 4 min Räikkönen (1:32,967), v dalším pokusu se dostal na 1:29,012 min. O vedení se chvíli přetahoval s Hamiltonem, po 14 min je oba překonal Vettel (1:26,274).
Po 24 min nasadili Maldonado a Vergne super-měkké pneumatiky, ale Red Bull nepředstihly. V polovině se před Vettela dostal jeho týmový kolega Webber.
Smůlu měl Van der Garde s Caterhamem, který skončil po smyku ve štěrku v zatáčce č. 3 a do boxů se musel vrátit po svých - druhý trénink tím pro něj skončil. Tým byl trochu zmatený z toho, co se vlastně Giedovi přihodilo, ale na to přijdou, až se po skončení dostane monopost CT03 zpět do boxů.
Holanďan uvedl, že měl při průjezdu štěrkem problém se systémem proti zhasnutí motoru (anti-stall). Později v tomto místě dostal smyk také Vergne, bez potíží však pokračoval.
Práce na McLarenu Jensona Buttona (foto: McLaren Mercedes)
Mercedes potvrzuje dobrou formu z testů. Dokazuje, že opravdu učinil pokrok a jeho rychlost je skutečná. Dobře vypadá také Lotus.
Naopak McLaren na nejlepší ztrácí. Jeho sportovní ředitel Sam Michael přiznává: "Myslím, že nejsme tam, kde bychom v této době potřebovali být." Stále se sžívají s novým vozem, na kterém udělali přes zimu spoustu designových změn v rámci dalšího vývoje během sezóny.
Tým tvrdí, že ví, kde ztrácejí, ale nevylučuje šanci na vítězství. "Až do zítřka nebudeme vědět, jak na tom jsme - dnešek je v podstatě pokračováním testování. Nevíme, s jakým množstvím paliva ostatní jezdí."
Šéf týmu Martin Whitmarsh řekl: "Myslím, že bychom si měli o rychlost dělat starosti.. schází nám přilnavost, hodně se trápíme, ale rozhodně nám schází rychlost. Myslím, že se stále učíme a stále se toho musíme o tomto voze hodně naučit.
Ale upřímně se trápíme s porozuměním toho, jak funguje, s pochopením pneumatik a vozu. Rozhodli jsme se pro spoustu změn a do určité míry jsme věděli, že nás posunou o něco více vzad, ale doufali jsme, že to před prvním závodem vyřešíme. Dnes se ale stále trápíme, musíme o tom nasbírat dobré informace a během víkendu na tom pracovat," dodává šéf McLarenu.
Romain Grosjean se chystá vyrazit na středně tvrdé směsi (foto: Lotus F1 Team)
Massa si chvíli stěžoval na nefunkční KERS, jeho inženýr Smedley mu však řekl, ze změnili "kalibraci pedálů" a že by měl fungovat. Brazilec poté potvrdil: "Jo, jo, funguje."
Bianchi před jízdou s větším množstvím paliva zvolil tužší zadní zkrutný stabilizátor, aby mohl posunout mechanické vyvážení o 1 % dozadu a aerodynamické vyvážení posunout o 0,25 % dopředu. V plánu měl 8 měřených kol. Během jízdy se však týmu ptal, zda sledují přední levou pneumatiku, a stěžoval si na nedotáčivost. Přesto však byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega.
Ke konci se většina již věnovala jízdám s těžšími vozy, proto se časy už moc nelepšily. Sedm minut před koncem navíc Hamilton vyjel mimo v zatáčce č. 6 a na okruhu opět vlály žluté vlajky. Nejrychlejší kola předvedly opět Red Bully, přes 4 desetiny ztrácejí Mercedes a Lotus.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejvyšší rychlosti: 1. Hamilton: 313 km/hod, 2. Button - 312; 3. Pérez - 312; 4. Hülkenberg - 311; 5. Rosberg - 311; 6. Raikkonen - 308.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:25,908 min |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,264 |
3. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,414 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,453 |
5. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,772 |
6. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,840 |
7. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,864 |
8. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,947 |
9. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,527 |
10. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 2,279 |
11. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,386 |
12. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 2,403 |
13. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,658 |
14. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,719 |
15. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,864 |
16. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,944 |
17. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,060 |
18. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 3,478 |
19. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,788 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 4,257 |
21. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,692 |
22. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 6,542 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ