Alonso se hrdě hlásí k podílu na vývoji nového sportovního vozu s KERSem: LaFerrari (+ foto)

Petr Hlawiczka, 5. března 2013, 15:45 Google+

Ferrari dnes na autosalónu v Ženevě představilo nový supersportovní automobil, na jehož vývoji se podílel Fernando Alonso.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 07.03. 15:59) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Scuderia hodlá vyrobit pouze 499 kusů nového vozu. K jeho názvu prezident Luca di Montezemolo řekl: "Rozhodli jsme se tento model pojmenovat LaFerrari, protože maximálně vyjadřuje to, co vymezuje naši společnost - vynikající kvalitu. Výjimečná kvalita spočívá v technických inovacích, výkonnosti, vizionářské stylizaci a čiré vzrušení z jízdy.

Míříme s ním mezi naše sběratele. Jedná se skutečně o výjimečné auto, které zahrnuje pokročilá řešení, která se v budoucnu dostanou i do ostatních vozů, a představuje měřítko pro celý automobilový průmysl. LaFerrari je tím nejlepším vyjádřením jedinečnosti naší společnosti, nepřekonatelného inženýrství a návrhářského know-how - včetně toho získaného ve Formuli 1," uvedl prezident Ferrari.

Alonso na Twitteru dnes sdílel fotky a videa nové LaFerrari a poté k nim hrdě uvedl: "Měl jsem štěstí a čest pracovat na vývoji."

Vůz poprvé obsahuje KERS, při jehož adaptaci čerpalo Ferrari zkušenosti z F1. Tzv. HY-KERS pomáhá navýšit výkon o 163 koní k již tak slušnému výkonu 800 koní, kterým se chlubí 6,3litrový dvanáctiválec. Točí maximálně 9250 ot/min, díky kompresnímu poměru 13,5:1 dosahuje výkonu 128 koní na litr (bez pomocí elektromotoru). Krouticí moment přesahuje 900 Nm.


Oficiální prezentační video

Poprvé je silniční vůz Ferrari vybaven také aktivními aerodynamickými prvky, které se dynamicky přizpůsobují jízdě. Nejedná se pouze o zadní přítlačné křídlo, ale i o deflektory nacházející se v přední části podlahy či v difuzoru. 59 % hmotnosti spočívá na zadní nápravě, rozvor je kompaktní i přesto, že se do vozu musel vměstnat KERS s velkými bateriemi umístěnými na podlaze (vyrábí stejné oddělení jako ty pro F1, jsou však podstatně větší).

Dobíjejí se různými způsoby - při brzdění (i při tvrdém, kdy dochází k aktivaci ABS) a pokaždé, když V12 motor produkuje větší točivý moment, než je zapotřebí (například v zatáčkách) - v tomto případě nejde na kola, ale je přeměněn na elektrickou energii, která je uložena do baterií. Elektromotor je propojen přes F1 dvojspojkovou převodovku.

Maximální rychlost LaFerrari přesahuje 350 km/hod, z 0 - 100 km/hod zrychlí do tří sekund, z 0 - 200 km/hod do sedmi sekund a z 0 - 300 za 15 sekund.

 

Snímek ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.

Vytisknout

Diskuze: Alonso se hrdě hlásí k podílu na vývoji nového sportovního vozu s KERSem: LaFerrari (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 07.03.2013 15:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bianchi, Jules

Bianchi: Marussia se přes zimu zlepšila

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud