První dojmy Andersona z Jerezu + kritické hodnocení Mercedesu

iM2, 6. února 2013, 11:40 Google+

Mercedes se potřebuje výrazně zlepšit, vloni na konci sezony na nejrychlejší výrazně zaostával. Jenže podle hodnocení Garyho Andersona ani letošek nebude pro tým velkým krokem vpřed, alespoň to tak zatím nevypadá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.02. 18:33) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Testování v Jerez, první den
Ráno jsem viděl poprvé nové Ferrari v akci. Musím říci, že vypadá jako docela hezké auto. Na voze je spousta malých křidélek a celkově vypadá hezky uhlazeně. Můj dobrý dojem z McLarenu pokračuje. Některé věci, které se v Jerezu objevily, při prezentaci chyběly - například deflektory pod špicí nosu. Vypadají velmi efektně. Podle mě tyto dva vozy jsou momentálně na čele. 

U Red Bullu se dá jen ztěží říci, jaké jsou rozdíly mezi vozy z loňska a letoška - jediná změna je uprava nosu a jeho schodu (psali jsme zde ve 13:45). Nevidím zde moc věcí, o kterých bych mohl říct, že jsou krokem vpřed, tak jako je tomu u Ferrari a McLarenu. Slyšel jsem, že tým chystá velkou úpravu karoserie a aerodynamiky pro poslední test, ale z týmu to nikdo nepotvrdil.


McLaren a Ferrari jsou podle Garyho zatím na špici

Mercedes F1 W04
Na první pohled opravdu nevidím ten pokrok, který měl Mercedes podle svých prohlášení udělat. Sem tam jsou na voze viditelné malé změny, ale to ještě neznamená, že budou opravdu velkým přínosem. 

Jediná oblast, která je opravdu změná, jsou přední brzdové kanálky, které jsou teď mnohem více komplikované a propracované. Na nos nasadili 'panel cudnosti', aby tak překryli schod mezi šasi a nosem. Pokud nasadíte na oba okraje nosu menší ližiny, tak zamezíte proudění vzduchu dolů přes nos. Jenže způsob, jakým Mercedes svůj nos navrhl, tak podle mě tento problém jen zvětší. Toto proudění přepadávající přes nos zhorší aerodynamiku.

Bočnice jsou vyšší. Tým se díky tomu snaží dostat více vzduchu na záď vozu. Jenže ve skutečnosti toto řešení spíše vytváří proud, který má eliminovat deflektor pod nosem vozu. Takže z jejich řešení jsem upřímně docela zmatený. 


Za vyústěním výfuků je ještě spousta karosérie, to bude podle Garyho problém

Snaží se využít výfuky k vylepšení aerodynamiky na zádi, jenže za jejich vyústěním je ještě spousta kapotáže, která to znemožňuje. Efekt části 'láhve od Coca-Coly' tedy výrazně klesne. Přitom hlavně zde by při sešlápnutém plynovém pedálu mělo vznikat hodně přítlaku. U McLarenu bych řekl, že udělali v každé části vozu krok dopředu, u Mercedesu nic zajímavého nevidím."


Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:
McLaren MP4/28
Ferrari F138
Sauber C32
Red Bull RB9 a Toro Rosso STR8

Vytisknout

Diskuze: První dojmy Andersona z Jerezu + kritické hodnocení Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.02.2013 18:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

red bull rb9

Anderson hodnotí Red Bull RB9 a Toro Rosso STR8

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud