První dojmy Andersona z Jerezu + kritické hodnocení Mercedesu

iM2, 6. února 2013, 11:40 Google+

Mercedes se potřebuje výrazně zlepšit, vloni na konci sezony na nejrychlejší výrazně zaostával. Jenže podle hodnocení Garyho Andersona ani letošek nebude pro tým velkým krokem vpřed, alespoň to tak zatím nevypadá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.02. 18:33) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Testování v Jerez, první den
Ráno jsem viděl poprvé nové Ferrari v akci. Musím říci, že vypadá jako docela hezké auto. Na voze je spousta malých křidélek a celkově vypadá hezky uhlazeně. Můj dobrý dojem z McLarenu pokračuje. Některé věci, které se v Jerezu objevily, při prezentaci chyběly - například deflektory pod špicí nosu. Vypadají velmi efektně. Podle mě tyto dva vozy jsou momentálně na čele. 

U Red Bullu se dá jen ztěží říci, jaké jsou rozdíly mezi vozy z loňska a letoška - jediná změna je uprava nosu a jeho schodu (psali jsme zde ve 13:45). Nevidím zde moc věcí, o kterých bych mohl říct, že jsou krokem vpřed, tak jako je tomu u Ferrari a McLarenu. Slyšel jsem, že tým chystá velkou úpravu karoserie a aerodynamiky pro poslední test, ale z týmu to nikdo nepotvrdil.


McLaren a Ferrari jsou podle Garyho zatím na špici

Mercedes F1 W04
Na první pohled opravdu nevidím ten pokrok, který měl Mercedes podle svých prohlášení udělat. Sem tam jsou na voze viditelné malé změny, ale to ještě neznamená, že budou opravdu velkým přínosem. 

Jediná oblast, která je opravdu změná, jsou přední brzdové kanálky, které jsou teď mnohem více komplikované a propracované. Na nos nasadili 'panel cudnosti', aby tak překryli schod mezi šasi a nosem. Pokud nasadíte na oba okraje nosu menší ližiny, tak zamezíte proudění vzduchu dolů přes nos. Jenže způsob, jakým Mercedes svůj nos navrhl, tak podle mě tento problém jen zvětší. Toto proudění přepadávající přes nos zhorší aerodynamiku.

Bočnice jsou vyšší. Tým se díky tomu snaží dostat více vzduchu na záď vozu. Jenže ve skutečnosti toto řešení spíše vytváří proud, který má eliminovat deflektor pod nosem vozu. Takže z jejich řešení jsem upřímně docela zmatený. 


Za vyústěním výfuků je ještě spousta karosérie, to bude podle Garyho problém

Snaží se využít výfuky k vylepšení aerodynamiky na zádi, jenže za jejich vyústěním je ještě spousta kapotáže, která to znemožňuje. Efekt části 'láhve od Coca-Coly' tedy výrazně klesne. Přitom hlavně zde by při sešlápnutém plynovém pedálu mělo vznikat hodně přítlaku. U McLarenu bych řekl, že udělali v každé části vozu krok dopředu, u Mercedesu nic zajímavého nevidím."


Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:
McLaren MP4/28
Ferrari F138
Sauber C32
Red Bull RB9 a Toro Rosso STR8

Vytisknout

Diskuze: První dojmy Andersona z Jerezu + kritické hodnocení Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.02.2013 18:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

red bull rb9

Anderson hodnotí Red Bull RB9 a Toro Rosso STR8

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud