Testovací pilot Marussie Chilton se tak příští rok dočká svého závodního debutu, když bude do velkých cen nastupovat po boku Tima Glocka.
Jednadvacetiletý Max se s monopostem F1 svezl již několikrát - loni v Abú Zabí testoval s Force Indií, letos s Marusií nastoupil do testu mladíků v Silverstone a šanci dostal také před měsícem v prvním pátečním tréninku před Velkou cenou Abú Zabí.
"Těžko slovy pospat, jak se dnes cítím kvůli oznámení, že budu závodním pilotem Marussie v roce 2013. Završuje se tím můj fantastický rok a ty kroky: pole positions a výhry v GP2, má výkonnost během testu mladíků a v pátečním tréninku v Abú Zabí. Všem to dalo důvěru v mé schopnosti soutěžit v nejvyšší disciplíně motosportu," uvádí nadšený Chilton.
"Mám velké štěstí, že jsem strávil posledních šest závodů s Marusií jakožto rezervní pilot, což znamená, že místo standardního začátku jsem již připraven být rychlý a seznámen s lidmi, kulturou, systémy a samozřejmě s letošním balíkem.
Během období od Velké ceny Japonska jsem velmi pečlivě sledoval neuvěřitelné odhodlání a touhu po úspěchu, které jsem pozoroval u všech v týmu, jenž na to tlačil až do posledního závodu. Cítím se být šťastný, že můžu zahájit svou kariéru v F1 s touto skupinou lidí.
Předsezónní testování začne jen za několik týdnů, takže se nyní dále soustředím na svou fyzickou přípravu, zatímco trávím co nejvíce času spolupráci s technickým týmem, abych jim pomohl vyvinout vůz, který budu řídit ve své první sezóně v F1," dodává Chilton.
Max Chilton s Marusií MR01 při testu mladíků v Silverstone (foto: Marussia F1 Team)
Šéf týmu John Booth ke jmenování mladého Chiltona říká: "Jsme potěšeni tím, že můžeme Maxe přivítat v roli závodního pilota Marussie pro sezónu 2013. Strávili jsme významné množství času hodnocením jeho výkonnosti během roku 2012 - jak v našem voze při testování, tak z pitwallu při monitorování jeho pokroku s dalšími členy našeho juniorského výběru talentů během podpůrných závodů při velkých cenách.
Cítili jsme se být dostatečně přesvědčeni jeho schopnostmi a potenciálem, abychom jej v září jmenovali na pozici rezervního pilota. Od té doby byl jeho vývoj rychlý ve všech oblastech. Nejprve a hlavně sám prokázal, že je ve voze velmi schopný.
Naposledy v Abú Zabí byl podroben testu v konkurenceschopném prostředí, což zahrnovalo poskytnutí příležitosti na předvedení své okamžité rychlosti a konzistence během jednoho kola. Viděli jsme zkrátka, jak velký pokrok učinit od testu v Silverstone v létě pokrok a v průběhu závodů GP2, když pak dosáhl dvakrát pole position a dva závody vyhrál."
Novopečený pilot Marussie dostal šanci i v prvním tréninku v Abú Zabí (foto: Marussia F1 Team)
"Max se navíc velmi rychle zabydlel v týmu, částečně díky tomu, že je živou a vlídnou osobností, jehož přítomnost jsme si kolem sebe užívali. Během závodních víkendů byl v posledních třech měsících součástí našeho inženýrského prostředí a prošel velkou částí našeho programu na simulátoru. Max se již našel," komentuje Booth.
Ve hře pro rok 2013 tak zůstávají již jen dvě volná místa: jedno u Force Indie a jedno u Caterhamu.