Letos jsme v 18 závodech zatím zaregistrovali celkem 854 zastávek, zatímco minulý rok jich v této fázi sezóny bylo o 23,9 % více.
Loni byly 2 závody klasifikovány jako mokré (Kanada a Maďarsko), letos zatím pouze jeden (Malajsie). Při závěrečném sčítání rozdílů jsme však vypustili čtvrté a desáté podniky, které se jely na odlišných tratích (v Bahrajnu místo v Istanbulu a v Německu na Hockenheimringu místo na Nürburgringu).
Bez ohledu na to je však trend naprosto zřejmý: počet zastávek razantně poklesl. Zatímco loni jsme neviděli ani jeden závod, v němž by většina pilotů vsadila pouze na jednu zastávku, letos jsme takových pozorovali již pět: v Monaku, v Belgii, v Itálii a v posledních dvou v Indii a v Abú Zabí.
Zatímco loni jsme byli svědky i čtyř zastávek v průběhu jedné velké ceny, letos jsme viděli u většiny maximálně tři - a to pouze čtyřikrát: v Malajsii, kde pršelo, v Číně, v Bahrajnu a ve španělské Barceloně.
Počet zastávek v boxech
(* při sčítání rozdílů jsme nepočítali velké ceny, které se jely na různých tratích)
Jejich počet měl přitom teoreticky spíše růst, protože Pirelli sice očekávalo, že se s pneumatikami po počáteční kritice týmy naučí pracovat, ale směsi oproti loňsku změkčilo. Inženýři jim po změně rychle přišli na kloub, italský dodavatel byl v poslední době navíc při volbě směsí velmi konzervativní.
Největší rozdíl za stejných podmínek jsme zaznamenali v Japonsku a v Indii, kde v obou závodech ubylo po 19 zastávkách.
Klesající počet zastávek podle německého Auto Motor und Sport považuje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery za normální: "Vozy generují více přítlaku a týmy se s pneumatikami naučili zacházet."