Prohlášení týmů po závodě v Abú Zabí, McLaren lituje selhání palivového čerpadla

F1NEWS.CZ, 4. listopadu 2012, 16:00 Google+

ABÚ ZABÍ - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí piloti a nejvýznamnější zastupitelé dnešní dramatickou Velkou cenu Abú Zabí s dvěma výjezdy safety caru?

Počet komentářů:  38 komentářů (Poslední 05.11. 18:08) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

LOTUS

Kimi Räikkönen, 1.
Minule jste mi vyčinili, protože jsem se dostatečně neusmíval, ale má radost za tým. Byla to těžká sezóna a v poslední době to nebylo jednoduché. Snad nyní všichni začnou věřit a otočí to situaci, takže budeme moci vyhrát další závody - pokud ne letos, tak příští rok.

Opravdu jsem ve vítězství věřil už dříve. Mám radost, ale není důvod kvůli tomu poskakovat kolem. Pokusíme se to zopakovat. Uspořádáme dobrou party a zítra, když se budeme po dlouhé noci cítit provinile, si doufám vzpomeneme na to, jak se cítíme, mám zkrátka radost za všechny v týmu.

Romain Grosjean, nedokončil
Z jedné strany mám z Kimiho velkou radost. Jde o vítězství, na které jsme čekali. Začal jsem dobře - dělal jsem, co jsem mohl, a jezdil dost dobře. Byla to [s Pérezem] těsná bitva a neměl jsem místo, kudy bych mohl jet, došlo k velkému nárazu.

Na startu došlo ke kontaktu s Nicem [Rosbergem]. Držel jsem si svou stopu a opatrně odstartoval, nezbylo mi však žádné místo. Byl to smolný den.

Eric Boullier, šéf týmu
Tohle je skvělé. Je to konečnou odměnou pro tým. Po té dlouhé době jsme si to zasloužili. Měli jsme trochu štěstí. Kimi je dobrý pro všechny v Enstone a dobrý pro fanoušky F1. Na tohle jsem pyšný, vedli jsme si dobře.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Jsem velmi spokojený, protože si myslím, že jsme o tomto víkend super konkurenceschopní nebyli. Museli jsme v závodě bojovat, ale měli jsme velmi dobrou strategii a chtěli jsme vítězství. Domníváme se však, že se jednalo o perfektní neděli a budeme dále bojovat až do konce.

Felipe Massa, 7.
Byl to pro mě těžký závod. Zvlášť jsem se trápil na měkké sadě, která se opotřebovávala rychleji, než jsme předpokládali. V pátek to při simulacích vypadalo lépe a musíme zjistit, co se změnilo. Měl jsem problém s balancem - nedotáčivost v rychlých zatáčkách a přetáčivost v pomalých. Souboj s Webberem byl kritický a stál mě hodně míst.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Další skvělý závod v podání Fernanda v této jeho úžasné sezoně. Jeho dnešní druhé místo přišlo především díky jeho schopnosti získat vše, a ještě možná víc, z toho, co mu dáváme. Snížili jsme ztrátu na lídra tabulky a nic není rozhodnuto. Pochopitelně musíme přinést do dalších závodů ještě víc a dát mu konkurenceschopnější auto,

Pokud by nám někdo nabídl tento rozdíl včera, ihned po kvalifikaci, možná bychom to brali, ale je pravda, že odpoledne před stratem se naše vyhlídky změnily. Jak závod probíhal a incidenty, které se odehrály, nám zrovna nepřály, ale jsou to věci, nad kterými nemáme kontrolu. Důležité je, že jsme zredukovali ztrátu v těžkém závodě, protože jsme zde neměli rychlost a výkon vyrovnat se soupeřům.

Navíc jsme zvýšili i náskok na nejbližšího rivala v poháru konstruktérů, což je dobré. Deset bodů je hodně, ale může to být taky hodně málo. Máme povinnost zkusit to až do posledního metru poslední velké ceny a to je to, co uděláme. To si buďte jistí.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 3.
Věřil jsem, že budu na pódiu. Po několika prvních kolech se mi cíl trochu vzdálil, pak přišel provoz a poškození předního křídla. Při výjezdu zpomalovacího vozu udělal Ricciardo chybu, když mě vyhnal mimo trať. Nakonec to byl fantastický závod.

Hodně mi pomohl druhý safety car. Závěr byl skvělý, podařilo se mi v DRS předjet Buttona, byl to hezký souboj. Po celou dobu vzrušující závod, hodně jsem si ho užil. Jsem rád, že tady můžu stát se šampaňským - i když ona to je vlastně náhražka.

Včera to nebylo špatné, kdybych startoval ze třetího místa, bylo by to o něčem jiném, ale vždy je šance to zvorat. Můžeme být hrdí, ztratili jsme jen málo, ale auto je rychlé, takže se těšíme na další dva závody a dále věříme.

Mark Webber, nedokončil
Dnes nám opravdu nic nevycházelo. Myslím, že jsme byli silní, ale nikdy jsme se nedostali na čistý vzduch - a zde to je v provozu těžké. Viděli jsme několik incidentů, když se lidé pokoušeli o předjetí.

Ostatně v incidentu, který ukončil můj závod, jsem se pokoušel jít na vnitřní stranu, když auta přede mnou kolidovala - myslel jsem si, že to je příležitost, ale Grosjean se dotkl mého vozu a to byl pro nás konec. Cokoliv jsme dnes zkoušeli, to zkrátka nefungovalo.

Christian Horner, šéf týmu
Bylo to neuvěřitelné startovat zezadu, navíc z boxové uličky, a zajet pro výměnu nosu. Sebastianův návrat zpět byl výjimečný. Jel naplno každé kolo a předváděl skvělé závodění. [Po incidentu s Ricciardem] došlo k určité slušné výměně slov mezi vozem a boxovou zídkou, skončilo to výměnou křídla, takže jsme museli upravit naši strategii, rychle přemýšlet a zareagovat.

Sebastian se ocitl znovu vzadu a musel to znovu rozjet. Po celý den jsme pozorovali, jak se vozy dostávají do problémů, a byl jsem nervózní, když začal vykukovat za Jensonem, ale dokázal to. Byl to pro Sebastiana neuvěřitelný den.

Jak vidíte, Fernando je momentálně celkem nadšený. Postoupil ze šestého místa na druhé a vypadalo to, že závod vyhraje. Potřebujeme se zbavit chyb - jako například té, kterou jsme udělali včera. Musíme vyrazit do Austinu, kde to vypadá na výbornou trať, a maximálně ji využít.

trio
Stupně vítězů v Abú Zabí (foto: Red Bull Racing)

MCLAREN

Jenson Button, 4.
Byl to zábavný závod. Já jsem neměl moc rychlost ani v kvalifikaci, trápil jsem se, schází nám také trakce, neměl jsem přilnavost. Vettel měl štěstí se safety cary. Nebýt toho, nedostal by se před nás, na tvrdých pneumatikách nám to jelo.

Byla to zábava a došlo tam k pěkným soubojům. Snad do Austinu zrychlíme, má závodní rychlost je normálně velmi dobrá, takže budeme pátrat po tom, proč tomu tak nebylo.

Lewis Hamilton, nedokončil
V závodě jsem nebyl bezchybný, protože jsem v jednu chvíli byl velmi široký, poté to už ale šlo opravdu dobře a auto se ovládalo jako ve snu. V pohodě jsem ujížděl, takže byla škoda, že selhal motor. Jednalo se o nějaký problém s palivem, byl to však neuvěřitelný závod, dobře se na něj dívalo.

Nepřivezli jsme žádná vylepšení a snad nějaká budeme mít pro příští závod. Doufám, že obě auta budou v příštích dvou závodech fungovat a nakonec skončíme na špici. Jsem spokojený s prací, kterou jsem odvedl - více jsem toho udělat nemohl.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Je to spíše hořčejší než sladší, ale Lewis odvedl skvělou práce, vše udělal správně, měli jsme to mít v kapse, je to pro nás zničující, ale to už se někdy zkrátka stává. Nyní víme, že to byla mechanické palivové čerpadlo. Když nechcete, aby se to pokazilo, pokazí se to.

Mercedes nám vždy poskytoval spolehlivé systémy, takže to vypadá, že se jedná o tu věc, k níž občas dojde. Pokud jde o části, které nevyrábíme, pak s tím o moc více nemůžeme udělat, musíme si však dávat pozor na naše věci, stejně jako si bude dávat pozor Mercedes. Když k něčemu takovému dojde, určitě provedou hlubokou forenzní analýzu.

Máme rychlé auto, ale nezískali jsme všechny body, které jsme měli. Je to pro nás jeden z těch těžkých pracovních roků. Samozřejmě jsme nyní trochu zklamání, ale těšíme se s rychlým autem a dvěma motivovanými piloty na další jízdy a pokusy o vítězství v těch dvou závodech.

Jenson se svou formou v kvalifikaci nebyl spokojený, ale v závodě si vedl poměrně dobře. Tlačil na Fernanda a ke konci měl Sebastian štěstí, že došlo k několika výjezdům zpomalovacího vozu. Jenson odváděl hodně dobrou práci, když ho po určitou dobu držel za sebou, nakonec se však před něj dostal.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 5.
Je to zklamáni, protože jsme přišli o pódium. Auto bylo silné, ale po safety caru jsem se celý závod bránil a snažil dostat přes ostatní jezdce. Je to těžké, když máte s vozem na této trati problémy.

Myslím, že Mark Webber měl smůlu, protože se pokoušel mě vzít vnějškem, dotkl se mého předního kola a dostal smyk. Bylo to pro něho zklamání, jednalo se však o riskantní manévr.

Máme slušný počet bodů, zachránili jsme den a doufám, že budeme v příštích dvou závodech konkurenceschopní.

Bruno Senna, 8.
Byl to velmi náročný víkend, nakonec ale se sladkou příchutí. Měl jsem dobrý start, dostal jsem se do dobré pozice před první zatáčkou, pak ale několik vozů přede mnou kolidovalo a narazili do mne. Musel jsem začínat znovu od nuly, ale zachoval jsem chladnou hlavu.

Událo se toho hodně, měli jsme však dobrou rychlost, když jsme to potřebovali, a získali jsme pro tým několik solidních bodů. Kvůli tomu zde jsme a nikdy se nevzdáváme. Před posledními dvěma závody v Austinu a v Brazílii máme dobré pocity a energii.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Byť jsme velmi potěšeni tím, že jsme s oběma vozy dojeli na bodech, uvědomujeme si, že jsme mohli dosáhnout ještě lepšího výsledku. Pastor přišel v závodě o KERS, což ho učinilo zranitelným vůči stíhající smečce. Zůstal soustředěný a hodně na to tlačil, aby si udržel odstup od Kobajašiho a dojel na vydřeném pátém místě.

Bruno si také vedl dobře po úvodním těžkém nárazu od Hülkenberga. Také se probojoval polem na konečnou osmou příčku. Oba piloti nasbírali pro tým cenný 14 bodů. Nyní míříme do Austinu s cílem využít a pokračovat v naší zlepšené výkonnosti.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 6.
Byl to velmi těžký závod a mám opravdu radost z toho, že jsem mohl pro tým získat těch osm bodů. Ve zbývajících dvou závodech to bude vzrušující bojovat o pátou příčku v šampionátu konstruktérů.

Žel dnes jsem nemohl využívat naplno výkonností vozu. Měl jsem problém při podřazování, což znamenalo, že jsem nemohl řádně dobíjet KERS a získávat plné navýšení výkonu. Jinak můj závod probíhal dobře. Povedl se mi start a tým odvedl skvělou práci v oblasti načasování, strategie a zastávky.

Sergio Pérez, 15.
Vypadalo to s námi v závodě opravdu dobře, dokonce jsem měl pocit, že budeme moci dojet na pódiu. Ale po mé první zastávce jsem se zasekl za Romainem Grosjeanem a Paulem di Restou a nemohl jsem se přes ně dostat, protože jsem neměl dostatek rychlosti na rovinkách.

Musel jsem při předjíždění hodně riskovat, ale naneštěstí došlo ke kolizi s Lotusem a tím můj závod skončil. Je to opravdu škoda, protože naše tempo bylo velmi dobré.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsem velmi šťastná, protože tyto body jsou pro nás v šampionátu konstruktérů extrémně cenné a umožní nám bojovat o lepší pozici. Kamuj předvedl přes své problémy fantastickou výkonnost. U Sergia to byla smůla, protože jsme dnes byli na velmi dobré pozici pro zisk spousty bodů, nicméně se nyní těšíme na poslední dva závody. Uděláme vše, co budeme moci, abychom zabojovali.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 9.
Ke konci se mi podařilo získat několik míst a sváděl jsem souboj se Sennou. Bereme sice po několika obtížných závodech body, mohli jich však být víc. Nevím, o co se pokoušel Pérez. Prováděl tam šílený manévr vnějškem a musel jsem uhnout. Byl na čerstvějších pneumatikách, musím se na to ale znovu podívat.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Měl jsem celkem špatný start a nevyjel jsem nejlépe do první zatáčky. Potom jsem se dostal do sevření vozů kolem mě. Myslím, že tam byl můj týmový kolega, Sauber a Williams kolem a nebylo tam dost místa. Snažil jsem se z toho vycouvat, ale už bylo pozdě. Došlo ke kontaktu a měl jsem po závodě.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Dramatická Velká cena Abú Zabí, která přinesla spoustu incidentů. Nico měl smůlu na startu, vypadalo to na typický incident, příliš mnoho vozů a málo místa. Paul se tam také ocitl, a měl defekt pravé zadní pneumatiky, což ho odsunulo na konec startovního pole. Od té chvíle to byla jen otázka limitace škody a Paul to zvládl skvěle a získal pár bodů.

Bojoval tvrdě a měl smůlu, že nedojel výš. Co se týče našeho boje v poháru konstruktérů, naši hlavní rivalové - Sauber a Williams, dnes oba skórovali. Sauber je před námi o 29 bodů a máme 22 bodů náskok na Williams. Je jasné, že souboj bude pokračovat a my budeme bojovat až do posledního kola v Brazílii.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 10.
Měl jsem dobrý start, přestože jsem se musel vyhnout incidentu chvíli poté. Moje rychlost byla dobrá a mohl jsem následovat Schumachera, který byl na střední sadě, zatímco já byl stejně jako většina na měkkých pneumatikách, ale nemohl jsem se dostat tak blízko, abych jej předjel. Potom, při mém druhém stintu, na střední sadě, jsem necítil, že mám hned tu správnou rychlost a trošku jsem se trápil při brzdění.

Když vyjel druhý safety car, zajeli jsme znovu do boxů, což byla dobrá volba - původně jsme zvažovali jednu zastávku v boxech - nasadili jsme nové měkké gumy a to znamenalo, že jsem měl ke konci lepší rychlost. Jsem s desátým místem spokojen, protože jsem body neočekával po té první části závodu, ale nikdy jsem to nevzdal a bojoval.

V posledních kolech mě Schumacher opět dojížděl, ale zvládl jsem ho udržet za sebou. Vettel za mnou během safety caru? Podíval jsem se do zrcátek a viděl jsem ho projíždět jednou z těch polystyrenových tabulí, ale nemám ponětí, co se stalo.

Jean-Eric Vergne, 12.
Začínal jsem závod o jedno místo za svým týmovým kolegou a dokončil jej o dvě místa za ním. Jsem z tohoto závodu jak proběhl zklamán. Měl jsem dobrý start a pomohli mi ostatní, kteří měli problémy, získal jsem pět míst: ze sedmnáctého, když se rozsvítila na dvanácté na konci prvního kola.

Zavolání do boxů pro mou první výměnu pneumatik přišlo dříve, než jsme plánovali, ale vyjel první safety car, takže to bylo správné. Přesto, druhý safety car mi moc vhod nepřišel, takže nakonec byl Daniel na nových pneumatikách schopen jet rychleji. Je však dobré pro tým, že získal další bod na konci (pro nás) těžkého víkendu.

Franz Tost, šéf týmu
Oba piloti měli dobrý start, získali každý pět míst vzhledem ke startovní pozici, částečně to bylo způsobeno nehodou po startu. Od té chvíle oba jezdci odvedli dobou práci a týmová strategie a volba fungovala dobře, získali jsme, co se dalo z příležitostí se safety carem.

Zavolali jsme Vergneho do boxů během prvního safety caru a Ricciarda během druhého. Nakonec získal Daniel bod, když předjel svého týmového kolegu na nových pneumatikách v závěru závodu a Jean-Eric nebyl tak daleko, když bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou.

Je dobré získat další bod, znamená to, že jsme dokončili závod v první desítce v pěti z posledních sedmi závodů. Je to obzvlášť potěšující, protože to je něco jako náš druhý domácí závod. Máme většinu sponzorů a ti nás pozorovali zajet dobrý závod na konci těžkého víkendu.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 11.
Žel musíme říci, že jsme opět dnes měli smůlu. Kvůli defektu jsem musel ve velmi pozdní fází závodu zamířit znovu do boxů, což mě stálo body. Samozřejmě to je součástí hry a nic s tím nenaděláte, je to ale opravdu škoda, protože jsme měli celkem dobrou rychlost a body si mohli odnést.

Ke konci závodu jsem doufal, že stáhnu náskok prvních desíti, dělali jsme dobré pokroky, nakonec to však nevyšlo.

Nico Rosberg, nedokončil
Auto bylo dnes velmi konkurenceschopné, takže je opravdu škoda, že jsme nedokončili závod a nezískali body. Žel ta šance byla pryč už po incidentu s Romainem v prvním kole, po němž jsem musel do boxů pro nový nos.

Pak došlo k nehodě, která mě vyřadila ze závodu. Narain mi řekl, že se mu pokazilo řízení a musel brzdit, což jsem v té rychlé zatáčce nečekal. Neměl jsem čas na zareagování a jsem vděčný, že jsme oba v pořádku.

Byl jsem v lékařském středisku na preventivní kontrolu, vše je ale v pořádku. Těším se nyní na další dva poslední závody sezóny a doufám v lepší výsledek.

Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme měli poměrně dobré auto, takže to je zklamání, že jsme nezískali žádné body. Nicovo přední křídlo bylo poškozeno během prvního kola, což znamenalo brzkou zastávku, i poté ale jel dobře.

Jeho nehoda v sedmém kole byla dost dramatická a samozřejmě se budeme muset podívat na to, jaký problém Karthikeyan hlásil s jeho vozem, rozhodně to vypadalo neobvykle. Naštěstí jsou oba piloti v pořádku.

Michael odjel silný závod, měli jsme dobrou strategii, ale žel přišel k defektu po přejetí trosek po různých nehodách, což mu závěr závodu velmi ztížilo. Štěstí nám momentálně nepřeje, ale pozitivní je, že vůz byl o tomto víkendu lepší, takže na tom musíme dále tvrdě pracovat.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 13.
Dnes to byl dobrý závod. V Indii byl balanc dobrý a nebýt problému s KERSem, jsem si jistý, že by to bylo lepší odpoledne. A tady to bylo to stejné - auto bylo dobré a s větší rychlostí bych bojoval výš. Musíme i nadále pracovat na nových částech, které jsme sem přivezli a dostat z nich co nejvíc. Máme tři další dny na trati, což by nám mělo pomoct, takže máme důvod být do dalších dvou závodů optimističtí.

Dnes jsem měl ok start a rychlost byla dobrá. Poté, co mě předjely rychlejší vozy, jsem byl po většinu závodu sám. Když vyjel safety car, zase jsme se sjeli. Po restartu jsem byl rychle schopen ujet a dojet závod poté, co jsem z vozu zřejmě dostat vše, co se dalo.

Vitalij Petrov, 16.
Měl jsem celkem dobrý start, byl jsem bok po boku s Heikkim. Pokud bychom brzdili ve stejnou chvíli, narazili bychom do sebe, tak jsem zabrzdil dřív a od té chvíle jsem neměl přilnavost. Nevím, proč tomu tak bylo, ale v obou stintech jsem neměl rychlost, abych atakoval ty přede mnou. Po většinu času byl vůz nedotáčivý a to mě zdržovalo.

Je to pochopitelně trošku zklamání, zvlášť když vidím, že Heikki měl dobrou rychlost. Ale občas to tak je. Auto bylo v pátek dobré, ale včera a dnes tam prostě nebyla přilnavost. Máme teď trošku času zanalyzovat proč a potom se ujistit, že získáme tu rychlost, kterou víme, že můžeme mít, při dalším závodě v Austinu.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 14.
Po těžké kvalifikaci včera byl pro nás dnešek mnohem lepší, v závodě jsme měli dobrou rychlost. Žel v prvním kole jsem byl za Charlesem a dotkl jsem se zádi jeho vozu, což mě stálo trochu aerodynamické výkonnosti v prvním stintu.

Snažil jsem se držet Heikkiho, ale byl rychlejší v prvním sektoru, protože jsem trpěl nedotáčivostí, ale aspoň jsem mohl ujet Petrovovi za mnou a udržet ho za sebou po celý závod. Měli jsme skvělé zastávky a velmi dobrou maximální rychlost ve srovnání s ostatními.

Několik klků ze středu pole jsme chvíli drželi za sebou, a i když se dostali před nás, dokázali jsme s nimi na chvíli závodit. Ke konci to s Pérezem v posledním kole byl hezký souboj, nemohli nás předjet ani s DRS. Dobré zakončení víkendu, teď se těšíme na další dva závody.

Charles Pic, nedokončil
Dnes to byl velmi těžký, ale vzrušující závod. Úvodní kolo představovalo velkou výzvu, protože jsem bojoval s Timem a s Caterhamy, takže se toho v prvních zatáčkách hodně odehrávalo. Žel jsem vyjel zeširoka a propadl se za ně.

Od té doby to pak bylo těžké. Sváděl jsem dobrou bitvu s Vitalijem a přiblížil jsem se několikrát k předjetí. Žel jsme na to kvůli výhodě jeho KERSu neměli. Naše zastávka nebyla úplně perfektní, což je škoda, protože pokud by byla rychlá, mohli jsme je přeskočit.

Celkově jsem potěšený tím, že jsem si mohl užívat dobré bitvy s jedním Caterhamem, byla jen smůla, že jsme museli kvůli problému s motorem odstoupit. Obecně musím říci, že se jednalo o velmi pozitivní víkend, takže se na to nyní zaměříme a budeme se těšit na příští dva závody na pro mě dvou zcela nových tratích – ta příští bude nová samozřejmě pro všechny, což podle mě bude velmi vzrušující.

John Booth, šéf týmu
Ostrý závod v podstatě od startu až do cíle, ačkoliv v posledních 10 kolech jsme opravdu pociťovali tlak. S odstoupeními před námi toho moc nenaděláme, takže jsme se jednoduše soustředili na náš velmi tvrdý závod s Caterhamem. Vidět, jak Timo ujíždí Petrovovi a Charles na něj hodně tlačí, pro nás bylo před zbývajícími dvěma závody dalším povzbuzením.

Bylo zklamáním, že Timo přišel o levou bočnici svého předního křídla v úvodním kole, protože opravdu cítíme, že jsme mohli být Heikkimu mnohem blíže, pokud by k tomu nedošlo. Naše výkonnost v prvním sektoru byla dobrá po celý víkend a ztráta této části nás tam opravdu ničila, protože Heikki si budoval náskok.

Naši inženýři řešili celkem velké dilema, jestli vyměnit křídlo, ale nakonec případná ztráta pozice na dráze v důsledku zastávky znamenala, že jsme zkrátka museli spoléhat na Tima, že ten problém zvládne, což samozřejmě také krásně činil.

Pro Charlese to znovu bylo smolné odstoupení kvůli vzduchovému systému motoru. Je nám, že letos tyto chyby odnáší on, žel motor, který nasadíme pro poslední dva závody, nevykazoval žádné známky těchto problémů.

Dnešek nám připomněl, že desátá pozice nebude zadarmo – musíme pokračovat v boji, abychom ji udrželi. Po celý víkend jsme však zkrátka prokazovali, jak tvrdě bojujeme. Vzhledem k současnému velmi malému rozdílu mezi námi a Caterhamem si jsem jistý, že budeme moci zažívat skvělé závody až do konce sezóny.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 16.
Jsem šťastný, že jsem dokončil závod, protože jsem do toho dal všechno. Ale dnes jsme nebyli schopni zůstat na stejné úrovni, jako naši rivalové. Měli jsme problém na startu, kde se pruh z jedné pokrývky na zadní kolo zašmodrchal a já musel startovat z boxové uličky s nezahřátými pneumatikami.

Ale během závodu bylo auto dobré, pneumatiky perfektně držely na jednu zastávku v boxech a kontrolovali jsme teplotu brzd a motoru. Ale potřebujeme pár desetin, abychom se dostali tam nahoru, a doufám, že ten krok dokážeme udělat v nadcházejících závodech. Nebude to nedostatkem pracovní snahy.

Narain Karthikeyan, nedokončil
Dnes jsme neměli dostatečnou rychlost, takže jsem se soustředil na konzistentní výkon a časy a snažil se z auta dostat, co to šlo. Ale v devátém kole jsem měl problém s hydraulickým tlakem a řízením vozu, které bylo najednou tvrdé jako kámen, takže jsem musel dát nohu pryč z plynu

Žel, Rosberg byl těsně za mnou a nemohl se mi vyhnout. Bylo to nesmírně smolné, ale musíme to nechat být a soustředit se na VC USA za dva týdny.

Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Byl bych rád, kdyby dokončili závod oba vozy, ale žel mechanická závada znamenala, že Narain měl problém s řízením a byl z toho incident s Rosbergem. Naštěstí oba dva jsou v pořádku a nemuseli jsme litovat ničeho důležitějšího.

Pedro zajel dobrý závod a byl schopen dojet poté, co se mu to v minulých dvou závodech nepodařilo. Nyní se musíme zadívat do budoucna a připravit se poslední dva závody tak, abychom v nich zajeli co možná nejlépe.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Abú Zabí, McLaren lituje selhání palivového čerpadla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 05.11.2012 18:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 38 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Iceman Räikkönen pozlatil comeback vítězstvím!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud