Pérez: Riziko by mělo být základním prvkem skvělého závodního okruhu

Petr Hlawiczka, 6. ledna 2016, 06:40 Google+

Sergio Pérez v rozhovoru pro oficiální stránky hovoří o věcech, které považuje v různých oblastech svého života za základní. Nejde přitom pouze o klíčové vlastnosti lidí kolem, ale také o záležitosti, které přímo souvisejí se závoděním ve Formuli 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sergio Pérez

Sergio Pérez | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Jaké jsou základní prvky tvé předzávodní rutiny?
Sergio Pérez: Rozehřátí s mým trenérem. Hrajeme druh tenisu a ten, kdo prohraje, dostane úder do tváře. Je to dost hrubé, ale děláme to každý závodní víkend.

Jaké jsou základní ingredience dobré noci strávené venku?
SP: Dobrá společnost.

Jaké základní věci musíš mít ve svém pokoji/motorhomu při závodě?
SP: Nic základního. Masážní postel, tréninkové míče. Nic zvláštního.

Jaké základní věci musíš mít doma v ledničce?
SP: Vodu, ovoce - toť vše.

Jaké jsou podle tebe základní vlastnosti u přítelkyně/ženy/partnerky?
SP: Loajalita. Abyste mohli holce, se kterou sdílíte svůj život, hodně věřit. A dokázat se dobře zasmát.

Jaké jsou základní vlastnosti dobrého týmového kolegy v F1?
SP: Doposud jsem zažil několik odlišných týmových kolegů. Každý z nich byl úplně jiný. Myslím, že jsem dobře vycházel se všemi. Chcete ho porazit, ale musíte s ním pak také spolupracovat, proto je třeba nalézt kompromis. S žádným z nich jsem zatím neměl nějaký problém.

img-responsive

Sergio Pérez se svým týmem | foto: Sahara Force India

Tvůj základní tip pro vyhýbání se stresu na letištích?
SP: Nesnáším fronty. Takže vždy zamávám na osobu, která je u přepážky jako první, a předstírám, že jde o mého otce. Ale můj otec je přitom doma. Vždycky to funguje!

Jaké jsou základní vlastnosti pilota F1?
SP: Musíte sis svůj život užívat. Nikdy nezapomínejte na to, jaké máte štěstí, když jste v tomto sportu. Pokud prožijete náročný den, pak nikdy nezapomínejte na to, že to je jen sport. Buďte tedy spokojení a užívejte si každou minutu, protože to opravdu rychle utíká.

Která základní věc ti pomůže se po závodě zklidnit?
SP: Dokážu velmi snadno vychladnout. Nasednu do letadla a mířím k dalšímu cíli.

Jaké jsou základní prvky skvělého závodního okruhu?
SP: Riziko. Dobrá úroveň rizika. Ta vždy působí rozdíl. Něco jako Monako: když uděláte chybu, tak končíte ve zdi. Singapur je stejný. Tenhle typ tratí.

Která aplikace je v tvém telefonu základní?
SP: Google Maps. Aby vždy našel cíl své cesty (smích).

Jaké jsou základní vlastnosti šéfa týmu?
SP: Aby rozuměl tomu, co se děje v týmu a v byznysu. Mám velké štěstí, že jsem takové šéfy týmu v minulosti vždycky měl.

Jaké jsou tvé základní požadavky v hotelu?
SP: Nekuřácká místnost. Nesnáším, když je v pokoji cítit kouř. Vždy jsme v dobrých hotelích, takže si na kvalitu nemůžu stěžovat - vždycky je vysoká.

img-responsive

Na pódiu v Soči | foto: Sahara Force India

Která velká cena je tou základní, jíž by měl každý fanoušek navštívit aspoň jednou za život?
SP: Samozřejmě Mexico City!

Co je základní pro to, aby ses v noci dobře vyspal?
SP: Opravdu dobrá večeře se spoustou dobré zábavy.

Jaké základní věci s sebou musíš mít na cestách?
SP: Pas a telefon, nic jiného.

Co základního ti pomáhá se ráno probudit?
SP: Nesnáším probouzení, takže si pro svůj alarm vždy vybírám dobrou melodii. Ale když mě písnička probudí, pak ji už nemusím (smích).

Která zatáčka je základní pro závodění v F1?
SP: Plavecký bazén v Monaku.

Které části tvého tréninkového režimu jsou základní?
SP: Dělám trochu ze všeho - cyklistiku, běhání... Rád více běhám, ale cyklistika je opravdu efektivní. Během závodů trávím tréninkem dvě hodiny denně. Před sezónou asi pět hodin denně.

Která osobní vlastnost je nejzákladnější pro závodění v F1?
SP: Dobrý postoj a držet se při zemi. Vidíme, že někteří lidé jsou dost političtí, ale když se ohlédnete zpět, tak nejdále vás dostane to, když se držíte při zemi.

Jaký je tvůj základní tip pro ty, kteří usilují o to stát se pilotem F1?
SP: Nejprve musíte být dostatečně rychlí. Hodně pilotů se dostává do F1, ale jen nakrátko. Celkem hodně se to střídá. Pak schopnost rozvíjet se během víkendu, rok po roce.

Vytisknout

Diskuze: Pérez: Riziko by mělo být základním prvkem skvělého závodního okruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uvnitř motoru

Písty a překvapivý problém s ovladatelností - řešení trvalo Renaultu moc dlouho

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud