Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Petr Hlawiczka, 8. října 2012, 06:30 Google+

Red Bull nasadil v Singapuru dvojité DRS a od té doby Sebastian Vettel zaznamenal dvě vítězství. Stáj však odmítá, že by tento systém byl klíčový pro zvrat v jejich výkonnosti.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 09.10. 11:25) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Podle technického konzultanta BBC a bývalého konstruktéra vozů F1 Garyho Andersona a italského novináře Giorgia Pioly systém Red Bull funguje tak, že po aktivaci DRS vede vzduch otvorem v bočnici zadního křídla (podobně jako u Mercedesu) do spodního zadního křídla (beam wing), kde má docházet k odtržení proudění.

Systém Mercedesu se liší, vzduch vede až do předního křídla. Žádný otvor se nám však zatím ve spodním zadním křídle Red Bull nalézt nepodařilo, otvor nahoře nad klapkou je ale patrný.

Red Bull do Singapuru i do Suzuky přivezl několik novinek včetně nastavitelných brzdových bubnů či předního křídla. DDRS nepovažuje za ten nejvýznamnější prvek, který přispěl ke zrychlení vozu RB8.

"Jak už to u těchto věcí bývá, není to nikdy o jedné klíčové věci. Myslím si, že by bylo velmi obtížné říct, že vůz za svou výkonnost vděčí zadnímu křídlu," uvedl včera šéf Red Bullu Christian Horner.

"Myslím, že jsme udělali pokrok ve všech oblastech. Je to o dolaďování detailů. V Japonsku jsme například měli nejrychlejší zastávku, takže by bylo špatné tvrdit, že za vzestup výkonnosti může nalezení několika kilometrů na rovince," pokračuje Horner, podle něhož byla dominantní výkonnost v Suzuce výsledkem několika faktorů.

ddrs
Vstupní otvor v bočnici zadního křídla Red Bullu RB8 (foto: Red Bull Racing)

"Myslím, že auto zde fungovalo za všech podmínek: s nízkým i vysokým množstvím paliva, při dlouhých jízdách na obou směsích pneumatik, které nám tento víkend byly poskytnuty. Myslím, že povaha tohoto okruhu vozu seděla," pochvaloval si výkony v Suzuce, která poskytuje reprezentativnější obrázek o výkonnosti monopostů než Spa a Monza vyžadující nízký přítlak.

"Viděli jsme však, jak je výkonnost proměnlivá, takže po tomto podniku nemůžeme vůbec nic předvídat - jen to, že potřebujeme usilovně pracovat a zvyšovat výkonnost vozu. Šampionát je nyní v podstatě soubojem čítajícím pět závodů mezi Fernandem a Sebem.

Nemůžete odepisovat ostatní. Kdokoliv odvede nejlepší práci v příštích pěti závodech, ten nakonec zvítězí," dodává Horner. Pro Koreu plánuje další vylepšení svých monopostů většina špičkových týmů, podle italského Autosprintu ale Ferrari větší balík novinek nasadí v Indii. Závody ve zbrojení ke konci sezóny vrcholí.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 09.10.2012 11:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Red Bull: Lotus musí Grosjeana zvládat, množství jeho incidentů je nepřijatelné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud