DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy
Red Bull nasadil v Singapuru dvojité DRS a od té doby Sebastian Vettel zaznamenal dvě vítězství. Stáj však odmítá, že by tento systém byl klíčový pro zvrat v jejich výkonnosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mynona
13:02 08.10.2012 165.72.200.XXXHypotéza Mercedes tlačí vzduch přes celý vůz, aby vyvážil ztrátu způsobenou na zadním křídle při aktivaci DRS. Redbull to nejsíš vymyslel tak, že ztrátu přítlaku při otevřeném DRS kompenzuje nárustem přítlaku u difuzoru (vývod bude někde v podlaze), kam směřuje vzduch, který "posbírá ten otvor". To vysvětluje, že nikdo neví kde ten vývod opravdu končí, teoreticky může být i nějaký falešný. A nejspíš to funguje tak, že je to aktivní i bez DRS, jen při aktivaci DRS, se při větším odkrytí účinek navýší. Tím je z části kompenzována ztráta přítlaku a dovoluje jet Redbullu stabilně a rychleji, možná i déle s aktivovaným DRS. Navíc ten přechod při aktivaci DRS a ztráty přítlaku nebude tak brutální. Takhle si i vysvětluji ten náskok v kvaldě, když ještě nedávno měli Redbully problém se vůbec dostat do třetí části kvaldy. Ten obrovský nárust výkonnosti a zároveň bagatelizace účinku DDRS tak je to o to více jasnější. Mlžej, takový vývoj ta jejich kára najednou neprodělala, aby dávali takový kouř ostatním. Jediný co ještě upravili je vůz kolem tohodle řešení. Beztak na tom pracovali celý rok, poté co s tím přišli medvědi, jen to propracovali k dokonalosti a teď to před koncem šampiónatu vybalili, aby zasadili soupeřům rozhodující úder. Je to jen moje hypotéza ale věřím ji :D -
-
1958MrLotus1994
11:25 08.10.2012 81.3.214.XXXPřísavný efekt Děkuji za vysvětlení!Přední natáčecí křídlo,zadní DDRS- v poctatě se jedná o jakýsi novodobý,,přísavný efek,,t.A zase se může spekulovat jestli je všechno legální!A na konci sezony je to obzvláštˇ velice vyhrocené! Přísavný efekt už tu jednou byl,byl zakázán a stejně se vrací(bytˇv jiné formě). Nenastal již čas,aby byl znovu obnoven?Možná by se předešlo mnohým,ne zcela každým přijatelným řešením!-
Meky81
11:35 08.10.2012 195.113.167.XXXJJ, mas recht. I kdyz RB neni muj oblibeny tym, maj muj obdiv. Jak oni dokazou rychle vyvijet, menit a aplikovat a to vse v tichosti a s velkou procentualni uspesnosti novych dilu? Smekam Tezko se mi to jako Ferraristovi priznava, ale soudne to musim....
-
Petr
11:36 08.10.2012 109.81.245.XXXJá bych neřekl, že jde o přísavný efekt, spíše o věc opačnou - redukci přítlaku. A zatím si nejsem jistý tím, že k odtrhávání dochází ve spodní části, jak se zatím píše (nic jsem tam nenašel a v beam-wingu žádný slot být nesmí, krom centrální 15 cm zóny, kde otvor mají, ale tam by to nemělo smysl) - může k němu docházet i ve spodní části hlavního profilu, stačí na to kanál o délce cca 20 cm.-
Meky81
11:56 08.10.2012 195.113.167.XXXTed je tech ruznych vychytavek nejak moc Zacinam se v tom kua nejak ztracet, co a jak funguje, vzajemnou jejich simbiozu a tak. Zlate stare casy tak cca 6-7 let a dal.
Treba to otaceci kridlo! Jakej prinos vlastne ma? Lepsi prujezd pomalych ci rychlich zatacek, mensi odpor vzduchu ve vysokych rychlostech na rovinkach? Nebo vo co go?
Boze muj a to jsem technik .....-
Petr
12:38 08.10.2012 109.81.245.XXXDRS = drag reduction system, systém pro snížení odporu. Cílem je po aktivaci DRS snížit odpor - s čímž sice souvisí i snížení přítlaku, ale to na rovinkách nikomu nevadí, hlavně že se dosahuje vyšších maximálních rychlostí (Vmax).
Využít se dá nejen pro vyšší dosahované rychlosti na rovinkách: při stejné Vmax mohou dosahovat vyššího přítlaku v zatáčkách díky tomu, že křídla nastaví pro vyšší přítlak, ale díky DRS se na rovinkách zbaví i souvisejícího vyššího odporu, tudíž dosáhnout stejné Vmax, jako při menším úhlu náběhu křídel bez DRS.
Takže přínos: vyšší maximální rychlosti na rovinkách při stejném nastavení křídel nebo více přítlaku v zatáčkách (větší úhel/plocha křídla = rychlejší průjezd zatáčkou) při stejných maximálních rychlostech.-
Meky81
14:00 08.10.2012 195.113.167.XXXDekuji, jak funguje DRS je mi jasne, je to patrne v rychlostech,v snizeni odporu z duvodu chteneho navyseni rychlosti. ale co jsem mel namysli bylo to otaceci predni kridlo, "radlice". O DRS a DDRS se zde popsalo jiz tolik, ze to snad chape i nedokoncenej zakladak, nemluve o vzdelanych lidech.
Petre diky-
Petr
18:48 08.10.2012 78.157.160.XXXOtočné přední křídlo má podobný efekt jako DRS. Při vyšších rychlostech se tlakem vzduchu ohýbá, čímž dochází ke snížení odporu (zároveň ke snížení přítlaku) a dosahování vyšších rychlostí na rovinkách. Při zpomalení (v zatáčkách) se vrací do své polohy a generuje opět více přítlaku. Psali jsme o tom už loni, letos se to znovu trochu rozvířilo, protože u Red Bull a McLarenu to bylo celkem extrémní.
-
-
-
1958MrLotus1994
12:09 08.10.2012 81.3.214.XXXTed jsem si pouštěl znovu,jak Gary Anderson kreslí na zadním křídle monopostu RB jak funguje nový systém -skutečně po otevření křídla vzduch proudí po zadní straně křídla až k beam-wingu .Poté se má cosi v prostřední sekci beam-wingu otevřít a vzduch má o tam tudˇ proudit z beam-wingu ven mluví i o Dragu a difusoru.-
Petr
12:18 08.10.2012 109.81.245.XXXJá tomu zatím moc nevěřím. Popisuje to jak říkáš s tím, že v beam-wingu je stále otvor, který se neotevírá/nezavírá. Vzduch z něj proudí jen při aktivaci DRS a nahoře se otevře vstupní otvor, který otevře cestu, jež končí uprostřed beam-wingu. Mě by spíše přišlo logičtější odtrhávaní proudění na hlavním profilu (viz: [odkaz na stránku] )-
uzivatel000190
13:34 08.10.2012 90.177.76.XXXSuper obrázek , ve finále to může být kombinace jak odtrhávání na horním křídle po stranách s odtrháváním na spodním po stranách a uprostřed.
-
-
-
FWMonty
11:41 08.10.2012 80.82.145.XXXještě k tomu přičti DVOJITOU PODLAHU, kterou mají od Valencie,tam v závodě rozdrtily konkurenci,ale nakonec selhal alternátor.DDRS více měně potřebovali na kvalifikaci,tam Red bull pokulhával.Jinak v závodě jsem si nevšiml,že by se Red bullu nebo McLarenu pohybovalo přední křídlo schválně dávali zpomalené studie top týmu.Jinak klobouk dolů před Red bullem -
Ligier
12:06 08.10.2012 109.80.171.XXXAle toto není přísavný efekt to, co popisují, přísavný efekt jsou cca difuzory ať už současné nebo dřív dvojité... To s epoužívá stále. A ten přísavný efekt co myslíš byl způsoben tvarováním biočnic a podlahy a utěsněním tohoto prostoru a povrchu vozovky to je zcela něco jiného. Bylo to nebezpečné při porušení těsností, z formule se pak stala neřízená střela krátkého doletu... Svým způsobem tento problém vyřešil Lotus, ale to mu bylo zakázáno...
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek