DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Red Bull nasadil v Singapuru dvojité DRS a od té doby Sebastian Vettel zaznamenal dvě vítězství. Stáj však odmítá, že by tento systém byl klíčový pro zvrat v jejich výkonnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 09.10.2012 11:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Meky81 (Hlasovalo 9 lidí) 08.10.2012 11:35
JJ, mas recht. I kdyz RB neni muj oblibeny tym,… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 08.10.2012 11:36
Já bych neřekl, že jde o přísavný efekt, spíše… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 08.10.2012 12:38
DRS = drag reduction system, systém pro snížení… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Veríme ! Ešte to je okrem DDRS aj naklápacie krídlo a .3. ...a 4. .., na čo si FIA mala posvietiť. Zrejme majú všetci Alzheimera a nadobro na to zabudli. 18

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Hypotéza Mercedes tlačí vzduch přes celý vůz, aby vyvážil ztrátu způsobenou na zadním křídle při aktivaci DRS. Redbull to nejsíš vymyslel tak, že ztrátu přítlaku při otevřeném DRS kompenzuje nárustem přítlaku u difuzoru (vývod bude někde v podlaze), kam směřuje vzduch, který "posbírá ten otvor". To vysvětluje, že nikdo neví kde ten vývod opravdu končí, teoreticky může být i nějaký falešný. A nejspíš to funguje tak, že je to aktivní i bez DRS, jen při aktivaci DRS, se při větším odkrytí účinek navýší. Tím je z části kompenzována ztráta přítlaku a dovoluje jet Redbullu stabilně a rychleji, možná i déle s aktivovaným DRS. Navíc ten přechod při aktivaci DRS a ztráty přítlaku nebude tak brutální. Takhle si i vysvětluji ten náskok v kvaldě, když ještě nedávno měli Redbully problém se vůbec dostat do třetí části kvaldy. Ten obrovský nárust výkonnosti a zároveň bagatelizace účinku DDRS tak je to o to více jasnější. Mlžej, takový vývoj ta jejich kára najednou neprodělala, aby dávali takový kouř ostatním. Jediný co ještě upravili je vůz kolem tohodle řešení. Beztak na tom pracovali celý rok, poté co s tím přišli medvědi, jen to propracovali k dokonalosti a teď to před koncem šampiónatu vybalili, aby zasadili soupeřům rozhodující úder. Je to jen moje hypotéza ale věřím ji :D

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Omni

      146.102.100.XXX
      Jestli oni si zase nevyrobili foukaný difuzor, akorát vyměnili výfukové plyny za vzduch DDRS.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        78.45.20.XXX
        A to Vettelovi vždycky sedělo víc jak Markovi, což by také sedělo k této teorii.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    81.3.214.XXX
    Přísavný efekt Děkuji za vysvětlení!Přední natáčecí křídlo,zadní DDRS- v poctatě se jedná o jakýsi novodobý,,přísavný efek,,t.A zase se může spekulovat jestli je všechno legální!A na konci sezony je to obzvláštˇ velice vyhrocené! Přísavný efekt už tu jednou byl,byl zakázán a stejně se vrací(bytˇv jiné formě). Nenastal již čas,aby byl znovu obnoven?Možná by se předešlo mnohým,ne zcela každým přijatelným řešením!07

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Meky81

      Meky81

      195.113.167.XXX
      JJ, mas recht. I kdyz RB neni muj oblibeny tym, maj muj obdiv. Jak oni dokazou rychle vyvijet, menit a aplikovat a to vse v tichosti a s velkou procentualni uspesnosti novych dilu? Smekam 01 Tezko se mi to jako Ferraristovi priznava, ale soudne to musim.... 17

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Já bych neřekl, že jde o přísavný efekt, spíše o věc opačnou - redukci přítlaku. A zatím si nejsem jistý tím, že k odtrhávání dochází ve spodní části, jak se zatím píše (nic jsem tam nenašel a v beam-wingu žádný slot být nesmí, krom centrální 15 cm zóny, kde otvor mají, ale tam by to nemělo smysl) - může k němu docházet i ve spodní části hlavního profilu, stačí na to kanál o délce cca 20 cm.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Meky81

        Meky81

        195.113.167.XXX
        Ted je tech ruznych vychytavek nejak moc 12 Zacinam se v tom kua nejak ztracet, co a jak funguje, vzajemnou jejich simbiozu a tak. Zlate stare casy tak cca 6-7 let a dal.
        Treba to otaceci kridlo! Jakej prinos vlastne ma? Lepsi prujezd pomalych ci rychlich zatacek, mensi odpor vzduchu ve vysokych rychlostech na rovinkach? Nebo vo co go?
        Boze muj a to jsem technik ..... 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          DRS = drag reduction system, systém pro snížení odporu. Cílem je po aktivaci DRS snížit odpor - s čímž sice souvisí i snížení přítlaku, ale to na rovinkách nikomu nevadí, hlavně že se dosahuje vyšších maximálních rychlostí (Vmax).

          Využít se dá nejen pro vyšší dosahované rychlosti na rovinkách: při stejné Vmax mohou dosahovat vyššího přítlaku v zatáčkách díky tomu, že křídla nastaví pro vyšší přítlak, ale díky DRS se na rovinkách zbaví i souvisejícího vyššího odporu, tudíž dosáhnout stejné Vmax, jako při menším úhlu náběhu křídel bez DRS.

          Takže přínos: vyšší maximální rychlosti na rovinkách při stejném nastavení křídel nebo více přítlaku v zatáčkách (větší úhel/plocha křídla = rychlejší průjezd zatáčkou) při stejných maximálních rychlostech.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            46.13.250.XXX
            Mam otazku, kdo je vas nejoblibenejsi jezdec z auktualního startovního pole.

            + 1 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Meky81

            Meky81

            195.113.167.XXX
            Dekuji, jak funguje DRS je mi jasne, je to patrne v rychlostech,v snizeni odporu z duvodu chteneho navyseni rychlosti. ale co jsem mel namysli bylo to otaceci predni kridlo, "radlice". O DRS a DDRS se zde popsalo jiz tolik, ze to snad chape i nedokoncenej zakladak, nemluve o vzdelanych lidech.
            Petre diky 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.160.XXX
              Otočné přední křídlo má podobný efekt jako DRS. Při vyšších rychlostech se tlakem vzduchu ohýbá, čímž dochází ke snížení odporu (zároveň ke snížení přítlaku) a dosahování vyšších rychlostí na rovinkách. Při zpomalení (v zatáčkách) se vrací do své polohy a generuje opět více přítlaku. Psali jsme o tom už loni, letos se to znovu trochu rozvířilo, protože u Red Bull a McLarenu to bylo celkem extrémní.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HakkiSr.

                188.167.44.XXX
                hm, rád by som videl tú extrémnosť, hoci aj fotku, keďže to video, čo sa ukázalo, nebolo z tohoto roku ...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • 1958MrLotus1994

        81.3.214.XXX
        Ted jsem si pouštěl znovu,jak Gary Anderson kreslí na zadním křídle monopostu RB jak funguje nový systém -skutečně po otevření křídla vzduch proudí po zadní straně křídla až k beam-wingu .Poté se má cosi v prostřední sekci beam-wingu otevřít a vzduch má o tam tudˇ proudit z beam-wingu ven mluví i o Dragu a difusoru.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Já tomu zatím moc nevěřím. Popisuje to jak říkáš s tím, že v beam-wingu je stále otvor, který se neotevírá/nezavírá. Vzduch z něj proudí jen při aktivaci DRS a nahoře se otevře vstupní otvor, který otevře cestu, jež končí uprostřed beam-wingu. Mě by spíše přišlo logičtější odtrhávaní proudění na hlavním profilu (viz: [odkaz na stránku] )

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1958MrLotus1994

            81.3.214.XXX
            Díky za odkaz!Přece jenom má angličtina není až tak perfektní,abych sté rychlé mluvy vše pochopil! 01

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000190

            uzivatel000190

            90.177.76.XXX
            Super obrázek 01 , ve finále to může být kombinace jak odtrhávání na horním křídle po stranách s odtrháváním na spodním po stranách a uprostřed.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      80.82.145.XXX
      ještě k tomu přičti DVOJITOU PODLAHU, kterou mají od Valencie,tam v závodě rozdrtily konkurenci,ale nakonec selhal alternátor.DDRS více měně potřebovali na kvalifikaci,tam Red bull pokulhával.Jinak v závodě jsem si nevšiml,že by se Red bullu nebo McLarenu pohybovalo přední křídlo schválně dávali zpomalené studie top týmu.Jinak klobouk dolů před Red bullem01

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      109.80.171.XXX
      Ale toto není přísavný efekt to, co popisují, přísavný efekt jsou cca difuzory ať už současné nebo dřív dvojité... To s epoužívá stále. A ten přísavný efekt co myslíš byl způsoben tvarováním biočnic a podlahy a utěsněním tohoto prostoru a povrchu vozovky to je zcela něco jiného. Bylo to nebezpečné při porušení těsností, z formule se pak stala neřízená střela krátkého doletu... Svým způsobem tento problém vyřešil Lotus, ale to mu bylo zakázáno...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama