Událost na startu VC Belgie, kdy Lotus Romaina Grosjeana těsně přeletěl před hlavou Fernanda Alonsa, opět vzbudila debaty ohledně bezpečnosti závodních pilotů. Také Mark Webber považuje za štěstí, že Španěl nebyl zraněn. FIA zkoumá další možnosti ochrany hlavy pilota a podle všeho to vypadá, že nás v budoucnu čekají změny.
"Ochrana hlavy je kontroverzní otázkou a, pro mě neobvykle, já zůstávám neutrální. Otevřený kokpit a volná kola jsou tím, co většina pilotů chce - vyžaduje to neuvěřitelnou přesnost a jsou to nejlepší závodní auta na světě. To nechceme ztratit, takže tohle rozhodnutí musíme udělat správně. Je to pro sport velký krok," napsal pilot Red Bullu.
Svůj díl odpovědnosti musejí na sebe podle něj vzít také samotní piloti. Agresivita se totiž v posledních letech zvýšila a to prý především kvůli tomu, že si jezdci zvykli většinou po nehodě odejít po svých. "Můžete však být agresivní a bez rizika, nebo agresivní a nebezpečný. Vždycky jsem říkal, že F1 není závěrečná škola, pokud přijde na závodění," okomentoval situaci Australan.
Se změnami, které F1 v posledních letech prodělala - pneumatiky, DRS (usnadňující předjíždění) - podle něj nemusí být člověk na startu tak zoufalý. Proto jsou pro něj incidenty z tohoto roku překvapením. S tím ale například nesouhlasí Kimi Räikkönen, který se naopak nechal slyšet, že nehody po startu nikdy nezmizí (více zde).
Webber: Zatím jsme měli štěstí, ale to jednoho dne dojde (foto: Scuderia Ferrari)
"Pokud by se Grosjeanova nehoda v Belgii stala při otevřeném závodění, bylo by to v pořádku. Ale bylo tam spousta dalších vozů kolem, trat je v tom místě úzká a tak se to velmi rychle stalo ošklivým incidentem," uvažuje Webber a dodává, že by měli být těmi nejlepšími v tom, co dělají - závodit za každých podmínek a na různých typech okruhů. Etika jezdců by se tomu měla rovnat.