Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie

F1NEWS.CZ, 9. září 2012, 15:35 Google+

Jak hodnotí závod na nejrychlejším okruhu v kalendáři F1 jezdci a šéfové týmů?

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 13.09. 13:07) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Je to fantastické zde zvítězit. Jsem tak šťastný za svůj tým, je to skvělý den. Fernando je dvojnásobný mistr světa, takže mám radost i za něj.

Vítězství v Monze je jedním z nejlepších zážitků v mé kariéře. Miluju tohle místo - do Itálie jsem závodit jezdil už od svých třinácti a mám rád ty lidi, kulturu a jídlo. Když jsem začal jezdit v F1, Mozna byla ten okruh, na kterém jsem chtěl vyhrát - je to neuvěřitelný, historický okruh a tolik skvělých pilotů zde zvítězilo.

Přidat konečně své jméno vedle jejich mě naplňuje pýchou, ale taky zároveň skromností. Auto bylo celý víkend fantastické a je skvělé mít bezproblémovou a pohodovou GP. Byl jsem tam většinu času sám a snažil jsem si udržet mezeru za sebou. Blížil se konec a uslyšel jsem, že Sergio (Pérez) předjel Fernanda (Alonsa), takže jsem musel zabrat abych si udržel náskok.

Závod byl smolný pro Jensona - jeli jsme první a druhý a to by byl pro tým první double, což by bylo skvělé, pokud by to tak skončilo. Šampionát se ukazuje jako naprosto nepředvídatelný - a jsem rád, že máme dobré auto a že bojujeme. Máme před sebou sedm závodů. Měli bychom si užít dnešek, ale tohle vítězství je jen jeden krok. Zítra začne všechno znovu - kvůil Singapuru.

Jenson Button, nedokončil
Na začátku mi prokluzovaly pneumatiky, to mě stálo druhé místo a čas, který jsem strávil za Felipem (Massou). Bylo hezké ho předjet, udělat si náskok a stíhat Lewise. Nikdy jsem ho asi nemohl vyzvat na souboj o první místo, ale bylo by to skvělé pro tým dojet první a druhý. Ale nemělo se to stát.

Nevím přesně, co zapříčinilo zastavení mého auta, řekli mi, že to byl tankovací systém a problém budou vyšetřovat. Motor vypl a já jen ze setrvačnosti dojel. To se stává. Když se podívám na pozitiva, chtěl bych celému týmu pogratulovat. V posledních závodech jsme ukázali, že jsme silní v kvalifikaci i závodě. Tahle konzistence je klíčem a od mnoha týmu jsme to letos neviděli, takže to je velmi povzbuzující.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewsi zajel perfektní závod a zasloužil si vítězství - jeho dvacáté a pro McLaren sto osmdesáté. Popravdě - měl to po celých 53 kol pod kontrolou a nebyl nikdy pořádně v ohrožení. Měli jsme mít double, ale Jenson musel odstoupit z jistého druhého místa. To je frustrující pro něj i pro nás, al edůležité je, že naše auto je vítězem. Vyhráli jsme teď třetí závod v řadě a oba piloti jsou v nejlepší formě.

Lewis se dostal na druhé místo v poháru jezdců a stále zbývá sedm závodů. Bylo to jeho třetí vítězství v sezoně a páté pro tým. Přeje nám to a jezdci a Lewis drží pevně šance na titul. Jsme v dobré formě i v poháru konstruktérů. Vítězství je to, o čem je Vodafone McLaren Mercedes. A za dva týdny v Singapuru plánujeme udělat další takové.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 2.
Byl to pro mě a můj tým skvělý závod. Je to neuvěřitelné získat pro můj tým pódium v Monze, velmi zvláštní. Na začátku jsem zvolil tvrdší směs a rozhodl se proo pozdní zastávku. Díky tomu jsem měl ke konci čerstvé pneumatiky. Je to neuvěřitelné. Byl to skvělý závod, odvedli jsme skvělou práci a neočekávali jsme to. Jsem si jistý sám sebou, jsem motivovaný a budeme se snažit i nadále.

Kamuj Kobajaši, 9.
V první řadě gratulace Sergiovi „Velmi dobře, kamaráde!“. Je to pro náš tým velký den. Nemám na co si stěžovat, ale z nějakého důvodu jsem prostě neměl tempo. Samozřejmě jsem musel závodit s jinou strategii, protože jsem startoval na pneumatikách s kterými jsem se kvalifikoval. S oběma typy pneumatiky jsem neměl moc zkušeností, protože jsme nedokázali v pátek odjet dlouhé výjezdy. Prostě jsem měl normální závod, takže nemám nic opravdu zvláštního. 

Moniša Kaltenbornová, výkonná ředitelka
Když jsme se vrátili ze Spa, bylo těžké takový víkend hodit za hlavu. Zde to byl jiný okruh, ale snažili jsme se. Kvalifikace se nevydařila podle našich představ a dojet závod v takovém stylu bylo neuvěřitelné. Sergio odvedl úžasnou práci.

Byli jsme hodně překvapení a uvažovali, zda mu nemáme zavolat a říct mu - hele v klidu, nechtěli jsme, aby se něco pokazilo. Mechanici dělají skvělou práci, jsme malý týmy a máme limitace - ale celý tým vypadá, že opravdu funguje. Máme stále novinky a jsme si jistí, že budeme stále konkurenceschopní a jezdci jsou také motivováni. Budeme se stále snažit zlepšovat naši pozici.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Díky! (fanouškům) Byl to těžký závod, startoval jsem desátý, ale věděli jsme, že máme rychlé auto, zmeškali jsme včera pole-position, ale auto bylo rychlé.Budeme se stále snažit zlepšovat naši pozici. Byla to pro nás perfektní neděle. Po včerejšku nebylo lehké myslet na vítězství. A pokud nevyhráváte, dalším cílem je pódium. Simulace a předpovědi ukazovali, že to nikdy nezvládneme, takže to bylo mnohem lepší, než jsme předpokládali.

Jenson Button odstoupil a stejně tak oba Red Bully, takže je to perfektní neděle. Ztratil jsem deset kol za Vettelem a po tom incidentu jsem ztratil několik sekund. Určitě se auto trošku pokazilo, když jsem jel po štěrku ve 330 km/h. Nemyslím si, že je po tom skákání podlaha úplně v pořádku. Minulý rok to nebyla penalizace, letos ano. Je to velký rozdíl pro všechny lidi, kteří tomu rozumí.

Felipe Massa, 4.
Byla to smůla. Dnes jsme byli v hodně obtížné situaci kvůli opotřebení pneumatik. Myslím, že když to vezmu v úvahu, byl to pro tým dobrý výsledek. Na začátku závodu přišli o veškerou telemetrii, takže nás nemohli vidět na trati. Ale všechno, co mi řekli, jsem dělal na volantu. Nemyslím, že to byl velký problém, pneumatiky byly větší potíží. Na našich vozech bylo opotřebení masivní.

Očekával jsem, že to bude lepší, takže to byla ta nejdůležitější věc, co se dnes děla. Nicméně, byl to pro nás dobrý výsledek, třetí a čtvrtí, pro tým dobrý výsledek. Byl pro mě určitě důležitý můj vlastní závod, ale pomoc Fernandovi v šampionátu stejně jako kondice pro boj v šampionátu, který jak víme je důležitý pro tým, byla potřebná. Myslím, že se v závodě obojí podařilo.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Často v sobotu po kvalifikaci říkáme - body se dávají až v neděli odpoledne a dnes se to opět ukázalo jako pravdivé. Další potvrzení, pokud nějaké bylo, byl fakt, že spolehlivost musí absolutní prioritou. Celkově po všech těch problémech, které jsme tento víkend měli, být schopni odjet z Monzy s Fernandem zvyšujícím svůj náskok v čele šampionátu, výkonem, kterého jsme dosáhli po Maďarsku a dosti body pro šampionát je pro nás velmi důležité.

Fernando jel skvěle, stejně tak Felipe. Určitě je zklamání ze zmeškané pole position stále aktuální, protože startovat z první řady je lepší než z páté, a Španěl mohl bojovat o vítězství. Felipe všem dokázal všem, ne nám, protože my to dávno víme, že je to jezdec, který je schopen bojovat o ty nejčelnější pozice a že ve Ferrari pracujeme jako tým, snažíme se společně splnit cíle, které jsme si dali.

Evropská část kalendáře F1 je u konce a začíná závěrečná část se sedmi závody a více než dvěma měsíci. Těch sedm závodů bude hodně těžkých pro všechny v Maranellu a na okruzích. Budeme dělat, co je v našich silách a budeme se věnovat každému detailu. To je jediný způsob, jak můžeme splnit naše cíle, které, opakuji, jsou v našich silách.

trio
Radovánky na pódiu v Monze (foto: Sauber Motorsport AG)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 5.
Je dobré postoupit na třetí místo v šampionátu, ztratili jsme ale nějaké body na Fernanda, což není ideální. Byl to náročný víkend. Byli jsme na rovinkách pomalý a bylo obtížné držet ostatní za sebou a i s DRS se špatně předjíždělo. Zvolili jsme strategii jedné zastávky a pneumatiky byly v pohodě. Přijeli jsme sem s ambicemi na šesté, sedmé místo, takže být pátý je maximum, co jsme tento víkend mohli udělat.

Jérome D´Ambrosio, 13.
Byl to pro mě dnes docela dlouhý a obtížný závod. Poté, co jsem v šestém kole přišel o KERS, to bylo těžké, protože to tady znamená ztrátu půl sekundy na kolo. Měl jsem dobrý start a bojoval Danielem (Ricciardem) a Nicem (Rosbergem), ale jakmile jsem přišel o KERS bylo nemožné se jich udržet.

Můj poslední stint na středních pneumatikách a na čistém vzduchu byl docela dobrý. Neudělal jsem mnoho chyb, takže jsme možná při troše štěstí, mohli skončit s lepším výsledkem. Mým hlavním cílem bylo dokončit závod a toho jsem dosáhl, takže to celkově není tak špatné. Bylo skvělé být zpátky v autě a hlavně s takovým fantastickým týmem, kde jsem se toho mohl hodně o tomto víkendu naučit. 

Eric Boullier, šéf týmu
Nemyslím si, že jsme od tohoto víkendu mohli očekávat víc. Klíčem k zisku titulu na konci roku je vždy skórovat (body), i když je to těžký víkend. Kimi udělal přesně to, co jsme chtěli a dnes se posunul na třetí místo v tabulce jezdců. Jsme stále na dosah těch před námi v obou šampionátech a zbývá sedm závodů.

Jérome odvedl skvělou práci poté, co ho problém s KERSem odsunul až na konec. Nebýt toho, jsem si jistý, že by získal body. Jsme optimističtí a od Singapuru očekáváme, že budeme konkurenceschopnější kvůli charakteristice trati a novinkám, které přivezeme, což by mělo znamenat, že budeme schopni získávat více bodů v každém závodě.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 6.
Byl to dnes zábavný závod - přestože musím přiznat, že po našich výkonech v pátek, jsem tajně doufal, že budeme schopni dostat se výš. Ale měli jsme těžký první stint. Ale potom šlo už všechno dobře, měli jsme rychlost a myslím, že jsme dnes ukázali pokrok. Tak trošku mi dnes odpoledne nezbylo dost kol - pokud by byl závod delší, mohl jsem bojovat ještě více vpředu. Přesto si celkově myslím, že jsme dnes dokázali dostat z vozu to nejlepší. Teď musíme udržet tento trend - a všichni v týmu na tom usilovně pracují.

Nico Rosberg, 7.
Sedmé místo je zlepšení mých posledních výsledků, takže jsem s dneškem spokojen, přesto, měli jsme potenciál získat více. Neměl jsem přilnavost v prvním stintu na stejné sadě, která mi dělala problémy v Q3. Po první zastávce jsem měl velmi dobrou rychlost a byl jsem schopen zajet pár nejrychlejších kol a posunout se startovním polem díky pár pěkným předjížděcím manévrům. Je pěkné mít lepší výsledek závodního víkendu a těším se na to samé v Singapuru za pár týdnů.

Ross Brawn
Oba naši piloti dnes předvedli silnou, agresivní a kontrolovanou jízdu. Věděli jsme, že pro nás nebyla reálná jedna zastávka v boxech, takže jsme šli do závodu s plánem dvou zastávek a věděli jsme, že piloti budou muset tvrdě bojovat proti ostatním s jednou zastávkou, aby strategie fungovala.

Zklamáním dnes je, že oba jezdci se trápili na první sadě pneumatik, možná proto, jak jsme je použili v kvalifikaci, protože jsme jeli více než jedno kolo v Q3, možná hrál roli jiný faktor, budeme to muset zanalyzovat. Ztratili jsme čas v této části závodu, ale, od té doby, výkon obou vozů vypadal dobře.

Nicova nejrychlejší kola ukazují, že naše rychlost byla dobrá a on i Michael byli konzistentně vedle nejrychlejších v druhé polovině závodu. Šesté a sedmé místo jsou daleko od perfektního výsledku, ale můžeme si z toho vzít spoustu pozitivního do dalšího závodu. Se správnou strategií pro naši současnou situaci a dvěma skvělými piloty - Michaelem a Nicem.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 8.
Před závodem bych asi s tímto výsledkem byl spokojen, ale když vezmu v úvahu rychlost, kterou jsme ukázali včera v kvalifikaci, vkládali jsme do závodu vyšší naděje. Trápil jsem se na startu při natankované nádrži a neměl jsem takovou rychlost na střední sadě.

Po zastávce se věci zlepšily, jel jsem na tvrdé sadě a ke konci závodu se naše rychlost zlepšovala. Ale asi jsem nemohl nijak udržet Mercedesy za zády, s jejich dvouzastávkovou strategií byli rychlejší. Je dobré vylepšit naše vedení před Williamsem o pár bodů, ale pochopitelně Sauber vypadá hodně silně a byl lepší než mnoho ostatních. Vezmeme si z víkendu pozitiva, zanalyzujeme a pokusíme se zlepšit naši rychlost v Singapuru.

Nico Hülkenberg, nedokončil
Je to vždy frustrující začínat úplně z konce startovního pole a věděl jsem, že to bude těžké probojovat si cestu - i s rychlým autem. Měl jsem pár soubojů na trati - takže z toho úhlu pohledu to byla zábava, ale trápil jsem se s brzdami od prvního kola a ztratil jsem výkon jak závod pokračoval. Ke konci se objevila nejistota kolem bezpečnosti a rozhodli jsme se vůz zastavit. Nebyl to pro mě víkend, který bych si rád zapamatoval, ale alespoň tým získal nějaké body s druhým vozem.

Vijay Mallya, šéf týmu
Myslím, že jsme v tomto napínavém závodě získali co jsme mohli. Nehledě na rychlost, kterou jsme ukázali včera, od začátku jsme neměli výjimečně dobrou závodní rychlost abychom bojovali z vozy před námi. Když to shrnu, jsem rád, že jsem viděl Paula získat čtyři body, když dojel osmý. Strategie jedné zastávky pro nás fungovala dobře a v závěru auto vypadalo velmi dobře.

Měli jsme štěstí s některými odstoupeními, ale byli jsme na správném místě, abychom z toho mohli těžit. Nicův těžký víkend pokračoval, protože se trápil celé odpoledne s brzdami. Ze začátku ukázal progres, ale jak se zvětšoval problém s brzdami, nebyla jiná možnost, než zastavit vůz.

 

WILLIAMS

Bruno Senna, 10.
Bylo velmi těžké závodit jen s jednou zastávkou v boxech, ale zvládli jsme to a měli jsme i štěstí, protože několik vozů nedojelo do cíle. Tým se musel usilovně snažit, abychom získali jeden bod. Těšíme se na další závody, kde bude u aut potřeba vyšší přítlak, což by nám mělo lépe vyhovovat. Budeme se snažit navázat na dnešní výkon a získat ještě více bodů. 

Pastor Maldonado, 11.
Byl to těžký závod, zvlášť po startu ze zadních pozic, ale auto předvedlo dobrou rychlost a bylo konzistentní. Sice jsme přišli o body, ale jsem rád, že jsem v závodě získal jedenáct pozic. Těším se na příští závod, myslím si totiž, že ta trať bude našemu autu více vyhovovat, tak uvidíme.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba naši jezdci dnes měli dobrý start. Po jeho startu ze 13. místa jsme potěšeni, že Bruno, který odjel závod s jednou zastávkou v boxech, získal bod a skončil v první desítce. Pastor také odjel dobrý závod, dojel - hned za Brunem - na 11. místě, po strategii se dvěma zastávkami v boxech a startu z 22. místa.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 12.
Je to těžké získat letos body a to znamená, že je velkým zklamáním dnes žádné nezískat. Byl jsem desátý až do posledního kola. V tu chvíli jsem akceleroval na výjezdu z Paraboliky a nic se nestalo. V tuto chvíli nevím, proč se to stalo, ale promrhat takto bod o pár metrů je hořkým zklamáním.

Jean-Eric Vergne, nedokončil
Po tom incidentu jsem byl převezen do medical centra, ale kromě malé bolesti zad a hlavy jsem v pořádku. Nevím, proč se to stalo. Všechno, co si pamatuji je, že jsem zabrzdil a úplně ztratil kontrolu nad zadní části vozu. Cítil jsem náraz, když vůz dopadl poté, co se vznesl do vzduchu. Obrubníky jsou vysoké na tom místě a já můžu být rád, že se auto nepřevrátilo.Budeme se stále snažit zlepšovat naši pozici. 

Franz Tost, šéf týmu
Nakonec to pro nás na domácí půdě byl frustrující závod. Když bylo jasné, že jsme neměli moc dobrou rychlost, rozhodli jsme se pro jednu zastávku s Danielem v naději, že tím získáme místa ve prospěch těc, co stavěli dvakrát.

Do značné míry to fungovalo, ze čtrnáctého bylo desáté místo do téměř posledního kola. Bohužel, jeho vůz měl problém s naložením paliva, to budeme muset teď prošetřit. To ho posunulo na dvanácté místo. Co se týče Jean-Erikovy nehody, musme zjistit, co ji způsobilo.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 14.
Celkově byl závod OK, lepší než minulý víkend, pro mě to ale bylo dost náročné odpoledne – ne zas tak špatné, ale možná trochu průměrné. Opravdu jsem neměl výkonnost jako v pátek při delších jízdách a úroveň přilnavosti mi připadala nižší, takže jsem ve skutečnosti nemohl útočit. To mě na každé sadě pneumatik zdrželo.

Nyní máme pár týdnů na to, abychom si prošli všechno, co jsme se v Itálii a ve Spa naučili, a abychom do Singapuru odjeli s jasnou představou o tom, kde jsme v Belgii ztráceli čas, a co můžeme udělat pro zlepšování ve zbytku sezóny. Všichni jsou odhodláni k návratu na úroveň, na které bychom měli být. Uvidíme, co jsme se naučili, až se za dva týdny vrátíme na dráhu.

Vitalij Petrov, 15.
Mé auto se po celé odpoledne ovládalo fantasticky, takže děkuji týmu za to, že jsem s ním mohl tlačit na mého týmového kolegu až do posledního kolegu. Zastávky byly dobré a mechanici a inženýři odvedli skvělou práci, aby mě udrželi v honbě za Heikkim.

Několik kol před cílem jsme s Heikkim byli hned za Fernandem. Heikki mohl využít své DRS, jinak bych ho možná byl schopen předjet. Nicméně od Spa jsme se rozhodně zlepšili. Na tom můžeme před Singapurem a zbytkem sezóny stavět.

Včera jsem měl narozeniny a v klidu jsem povečeřel s některými přáteli. Nyní to můžu vyjít oslavit o trochu více – bude to dobrý způsob, jak zakončit letošní evropskou šňůru závodů. Možná bych s nimi měl povečeřet před každým závodem, abych měl tak dobré neděle i ve zbytku roku.

 

MARUSSIA

Charles Pic, 16.
Jsem spokojený s dnešním závodním výkonem, protože představuje významný krok pro tým. Přišli jsme sem s tím, že to pro nás bude těžký víkend, protože jsme nebyli rychlí v Montrealu, který je z pohledu aerodynamiky podobný. Pracovali s několika možnostmi nastavení a získali velmi silný vůz, který nás přiblížil ostatním a byli jsme konkurenceschopnější, než jsme očekávali.

To je dobré znamení. V závodě to nebyl špatný začátek, ale ne skvělý, takže je tu prostor, kde se v poslední fázi sezóny můžeme zlepšit a těžit z toho v závodech. Máme nějaké další vylepšení pro Singapur, takže doufám, že se nám díky nim povede současný pokrok ještě zvětšit. 

Timo Glock, 17.
Start nebyl nijak oslniví, ale podařilo se mi projet první zátočinou, ale v druhé se Petrov posouval ven, kde jsem byl v tu chvíli já. Nemohl jsem se mu vyhnout a on prostě useknul moje přední křídlo, které bylo díky tomu poškozeno. Od té chvíle už jsem opravdu moc nezmohl a vůz se jen 'v pořádku' řídil.

Horší než to bylo, že jsem brzy zastavil a byl mimo pořadí. Musel jsem zůstat venku déle a degradace byla hodně velká, kvůli pro mě dlouhým stintům. Pak mě na konci něco stály modré vlajky. Celkově jsi myslím, že musíme být docela spokojení, protože jsme v Monze nejezdili z tradiční verzí pro nízký přítlak. Do Singapuru se těším, je to můj oblíbený závod.

John Booth, šéf týmu
Celkově jsme dnes viděli ještě větší zlepšení, přesto ebyl závod bez zklmání, protože jsme nedokázali dojet na pozicích, ve které jsme doufali. Ani jeden z pilotů neměl moc dobrý start, přesto, na konci kola jsme byli v pozici přímo bojovat s vozy před námi.

Rychlost obou vozů byla dobrá, ale bohužel Timo si během prvního kola rozbil konec části předního přítlačného křídla a musel zajet pro nové, což mu zkazilo závod stejně jako optimální strategii. Charles odvedl skvělou práci a udržel si rychlost s našimi soupeři a jeho plán byla jedna zastávka v boxech. Bohužel, byli jsme omezeni přední pneumatikou a jejím opotřebením, přestože jinak to vypadalo dobře.

Vyústilo to ve dvě zastávky v boxech a ztratili jsme tak možnou pozici na trati proti Caterhamu. I přes pokrok ve strategii, takové zážiky nás vedou ke zklamání, ale musíme si z toho vzít ponaučení a povzbuzení - z toho, jak dobře jsme si zde vedli i bez optimálního minimálního přítlaku tady na Monze.

Dokončili jsme náš cíl dokončit evropskou část sezony v pozitivním naladění a těšíme se na hektické a napínavé vyústění sezony. Jak říkáme nashle Monze, také bych chtěl využít příležitost poděkovat všem v týmu (v továrně i na okruhu) za jejich tvrdou práci a oddanost úkolu zlepšit oba vozy a výkon týmu. Opravdu přícházíme do vlastního a můžeme být ohromě pyšní na to, čeho jsme v této části sezony docílili.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 18.
S výsledkem jsem více než spokojen, zejména je třeba mít na paměti, jak jsme závod začali. Začátek nebyl jednoduchý. Dělal jsem co šlo, ale střední pneumatiky nefungovaly podle našich představ.

Ve druhé polovině závodu, na tvrdých pneumatikách, jsem začal jezdit dobře a jsem spokojený s naší zastávkou v boxech, protože byla velmi dobrá. Se svou stou Grand Prix jsem také spokojený, i když jsem si přál aby dopadla lépe. Musíme se nadále zlepšovat a pro Singapur máme vylepšení, které nám pomohou kupředu. 

Narajn Karthikejan, 19.
Měl jsem skvělý start a dostal se před obě Marussie. V první zátočině však došlo ke kontaktu, který mě stál nejen pozice, ale také poškozené přední křídlo. Vůz byl přetáčivý a při zastávkách v boxech jsme odvedli dobrou práci, přesto mě to stálo hodně času. 

Pak přišly na řadu modré vlajky a také jsem upravil náš styl závodění, abych zamezil přehřívání a my mohli dojet do konce závodu. Nicméně jsem rád, protože výkon vozu byl dobrý a pokud budeme v tvrdé práci pokračovat, dosáhneme dobrého výsledku. Nyní se přesouváme do Asie a jsem velmi nadšený z možnosti závodit blízko mého bydliště v Singapuru.  

Luis Perez-Sala, šéf týmu
Jsem šťastný z toho, jak se dnes závod odvíjel. Neměli jsem žádné problémy a prokázali dobrou spolehlivost. Předvedli jsme strategii jedné zastávky v boxech a skončili jedno kolo za vítězem, což ukazuje, že jsme měli dobrou výkonnost. Jsme blíže čelu starobního pole na okruhu, kde jsme věděli, že nám bude vyhovovat. Celkově je to pozitivní víkend s debutem Ma (Quing-Hua – účastnil se prvního tréninku) a 100. GP pro Pedra. Teď se těšíme do Singapuru, kde jak doufám, budeme moci pokračovat v našem postupu.

 

RED BULL

Mark Webber, 20.
Ke konci závodu jsem už měl sjetou zadní levou pneumatiku a tlačil na to jen přiměřeně tvrdě. Nico Rosberg se blížil na čerstvějších pneumatikách po jeho dvouzastávkové strategii, takže jsem na to musel tlačit, abych před ním zůstal. V zájmu získání pár bodů, jsem na to zřejmě neměl tlačit tak moc, ale snažil jsem se před ním zůstat.

Zadní pneumatiky to měly kompletně za sebou a tak jsem v šikaně Ascari opustil trať. Podařilo se mi vyhnou stěně, ale na pneumatikách byly velké plošky. Měl jsem strach o poškození auta. Jedete tu 330 km/h, nemohl jsem vidět trať, takže jsme se rozhodli odstoupit.

Sebastian Vettel, 22.
Problém jsem zjistil zhruba 300 metrů před tím, než jsem zastavil auto. Byl to problém s alternátorem, podobný tomu ze včerejšího rána. O průjezdu boxy bylo rozhodnuto a stalo se, nemám k tomu co víc říci. Ztratili jsme dnes nějaké body, ale dělali jsme co jsme mohli. Bylo vidět, že naše tempo není tak dobré, jako lídrů. Byl to pro nás dobrý závod, vzhledem k nedostatku tempa. Příští okruhy už nemají tolik rovinek a můžeme se tam utkat.

Christian Horner, šéf týmu
Sebastian měl problém s alternátorem, stejně jako včera. A dnes také zklamal, to samé se stalo také ve Valencii. Musíme pracovat s Renaultem, abychom zjistili, co se stalo. Mark měl problém, roztočil se a kvůli bezpečnosti jsme museli auto zastavit. Víme, že nejsme rychlí na rovinkách, tohle pro nás byl nejslabší okruh, ale máme před sebou takové, na kterých můžeme být rychlí. Máme před sebou boj o šampionát.

Cyril Dumont, Renault
Vyměnili jsme včera alternátor na voze Sebastiana, ale bohužel ho potkalo stejné selhání v dnešním závodě. Stále zjišťujeme, proč se to stalo, ale i když byl alternátor provozován v předepsaném rozmezí, jeho část se přehřála a vypnula napájení. Musíme se omluvit Red Bullu, je zřejmé, že nám to uškodilo v šampionátu. Nemáme žádnou možnost, ale vyřešit to bude prioritou před Singapurem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 13.09.2012 13:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Hamilton vítězí před zraky tifosi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud