Ross Brawn věří, že změny ve složení týmu jsou posledním kouskem, který jim chyběl k tomu, aby bojoval o přední příčky. Má jim k tomu pomoct trojice technických ředitelů - Boba Bella, Geoffa Willise a Alda Costy stejně jako najmutí nového šéfa aerodynamiky Mika Elliota, který nahradil Loica Bigoise.
Brawn se domnívá, že změny v personálním složení budou dostatečným krokem vpřed a Mercedes tak bude opět bojovat v čele. "Věřím, že to je dostatečné. Pokud se tam nedostaneme, budeme muset přijít na to proč a přehodnotit naše nápady. V blízké budoucnosti ale neplánuji žádné další větší týmové změny. Nyní jsme se velmi dobře usadili a to byl náš plán," uvedl v rozhovoru pro Autosport.
Mercedes letos udělal krok vpřed - Nico Rosberg zvítězil ve VC Číny a Michael Schumacher dojel třetí na okruhu ve Valencii. Přesto byla tato sezona zároveň plná technických závad a problémů. Bylo to prý neočekávané, avšak tým se ze svých chyb poučil.
"V Melbourne jsme dostali velký šok, protože charakteristika pneumatik byla nepředvídatelná a nepochopili jsme je, dokud jsme se nedostali na okruhy, kde bylo teplo. Nebylo to dobré, nachytalo nás to," popsal Brawn a dodal, že nespolehlivost Schumacherova vozu byla pro tým také neobvyklá a museli zjistit, zda je za tím nějaký systematický důvod, čemuž ale nevěřili.
"Všichni pracovali naplno a snažili se zjistit, v čem je problém. Zjistili jsme, že jsme slabí v několika oblastech, ve kterých tomu tak dříve nebývalo. Bylo to frustrující, protože jsme ztratili 50-60 bodů s Michaelem, které nám mohli dát dobrou pozici. Místo toho jsme museli dohánět ztrátu," nechal se slyšet.
Schumacher v Belgii s Mercedesem oslavil svou 300. velkou cenu
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Poslední závody ukázaly, že má tým stále na čem pracovat, avšak Brawn věří, že z té situace může vzejít něco dobrého.
"Můžeme se podívat na pozitiva z první poloviny sezony, ale možná jsme teď méně konkurenceschopní, než když jsme začali, to musíme napravit. Cítím se však optimisticky. Opravdu vidíte sílu týmu, když je ve stresu a pod tlakem. Jsem si jistý, že se skupinou inženýrů teď máme vše, co potřebujeme, abychom získali výsledky.
Výhody reorganizace se ukáží a jsem si jistý, že můžeme být ještě silnější, než na začátku," říká optimisticky naladěný šéf Mercedesu.