FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Petr Hlawiczka, 7. prosince 2017, 06:35 Google+

Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 12.12. 16:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka F1

Pohonná jednotka F1 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Penalizace za využití nadlimitních dílů byly často kritizovány, protože vedly ke zmatku fanoušků. Příští rok by situace mohla být pro některé ještě nepřehlednější, protože se počet pohonných jednotek, které jezdec může během sezóny využít, snižuje ze čtyř na tři.

Proto do hry vstoupí nové pravidlo, které stanovuje, že když kdokoliv obdrží penalizaci ve výši 15 a více míst na roštu, bude automaticky odsunut na jeho konec.

"Byla schválena změna systému penalizací za pohonné jednotky. Pokud jezdec obdrží penalizaci převyšující 15 míst, bude muset startovat z konce startovního roštu. Pokud takový trest obdrží více než jeden pilot, budou na konci startovního roštu seřazeni podle toho, kdy došlo k prohřeškům," uvádí FIA ve své zprávě.

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V pravidlech pro rok 2018 dojde dále k těmto úpravám:
- startovní procedury pro start či obnovení závodu za safety-carem
- harmonogram víkendu pro zajištění větší flexibility
- testování se staršími vozy pouze na okruzích s licencí FIA
  1. stupně (Grade 1) nebo 1T
- uspořádání demonstračních jízd se staršími vozy bez zahrnutí testování
  (jízda nesmí přesáhnout 50 km, musí být využity pouze pneumatiky
   vyrobené určeným dodavatelem výlučně pro tento účel)
- zajištění toho, že olej nebude moci být využíván jako palivo
- zavedení detailních specifikací oleje
- minimální hmotnost a objem úložiště energie (baterií)
- změna pozic kamer a zpětných zrcátek kvůli Halo

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 12.12.2017 16:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šéf Ferrari Mattia Binotto s Mickem Schumacherem

Schumachera čeká v Bahrajnu debut s Ferrari, testovat bude i s Alfou Romeo

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Melbourne

Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Abú Zabí

Hamiltonovi nedává smysl, proč ve Formuli 2 mají lepší zvuk i závody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  2. Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

  3. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  4. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  5. Ferrari našlo příčiny svého trápení v Austrálii. Očekává, že v Bahrajnu bude opět ve formě

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud