FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Petr Hlawiczka, 7. prosince 2017, 06:35 Google+

Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 12.12. 16:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka F1

Pohonná jednotka F1 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Penalizace za využití nadlimitních dílů byly často kritizovány, protože vedly ke zmatku fanoušků. Příští rok by situace mohla být pro některé ještě nepřehlednější, protože se počet pohonných jednotek, které jezdec může během sezóny využít, snižuje ze čtyř na tři.

Proto do hry vstoupí nové pravidlo, které stanovuje, že když kdokoliv obdrží penalizaci ve výši 15 a více míst na roštu, bude automaticky odsunut na jeho konec.

"Byla schválena změna systému penalizací za pohonné jednotky. Pokud jezdec obdrží penalizaci převyšující 15 míst, bude muset startovat z konce startovního roštu. Pokud takový trest obdrží více než jeden pilot, budou na konci startovního roštu seřazeni podle toho, kdy došlo k prohřeškům," uvádí FIA ve své zprávě.

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017

Jak to dopadlo letos: využité součástí pohonných jednotek za sezónu 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V pravidlech pro rok 2018 dojde dále k těmto úpravám:
- startovní procedury pro start či obnovení závodu za safety-carem
- harmonogram víkendu pro zajištění větší flexibility
- testování se staršími vozy pouze na okruzích s licencí FIA
  1. stupně (Grade 1) nebo 1T
- uspořádání demonstračních jízd se staršími vozy bez zahrnutí testování
  (jízda nesmí přesáhnout 50 km, musí být využity pouze pneumatiky
   vyrobené určeným dodavatelem výlučně pro tento účel)
- zajištění toho, že olej nebude moci být využíván jako palivo
- zavedení detailních specifikací oleje
- minimální hmotnost a objem úložiště energie (baterií)
- změna pozic kamer a zpětných zrcátek kvůli Halo

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 12.12.2017 16:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Abú Zabí

Hamiltonovi nedává smysl, proč ve Formuli 2 mají lepší zvuk i závody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  2. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  3. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud