Sauber: Letošní vůz je nejlepším, který jsme kdy vyrobili, 75 % úspěchu dělá aerodynamika

Petr Hlawiczka, 14. června 2012, 06:30 Google+

Po dalším umístění na pódiu Peter Sauber chválí letošní monopost C31 jako nejlepší, který kdy v Hnwilu postavili. Vzhledem k tomu, že BMW obsadilo v roce 2007 (po vyloučení McLarenu) druhé místo v šampionátu, je to slušná poklona.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.06. 12:15) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauberu nyní v šampionátu s 58 body patří šestá příčka a na Mercedes před sebou ztrácí pouhých 11 bodů.

"Pro mě je tento výsledek cennější než druhé místo v Malajsii," říká zakladatel týmu Peter Sauber a záhy vysvětluje proč: "Kanada byla úplně normálním závodem - bez deště, bez safety-caru a pouze jedno odstoupení [které mělo vliv na jejich výsledek] Schumachera.

Hinwil postavil nejlepší auto, které jsme kdy v šampionátu od roku 1993 měli. 75 % úspěchu  připadá výlučně oblasti aerodynamiky, nyní nám závidí většina našich soupeřů, chválí se Švýcar.

Další úspěšnou součástí týmu je Sergio Pérez. Mladý Mexičan zaujal hned při svém debutu v Austrálii minulý rok, kdy po jediné zastávce při premiéře Pirelli dojel na bodech (byť byl později vůz diskvalifikován kvůli nepovolenému zakřivení horní klapky zadního křídla).

Pérez odvedl skvělou práci v Malajsii, kde za deště dojel po odvážné strategii na druhém místě a zle naháněl i vítězného Fernanda Alonsa. V Kanadě předvedl další perfektní výkon, když po startu z 15. příčky dojel na třetí pozici.

perez
Pérez si po předjetí Alonsa v závěru Velké ceny Kanady vychutnává umístění na stupních vítězů (foto: Sauber Motorsport AG)

Jistě, pomohly mu k tomu strategické chyby Ferrari a Red Bull, nicméně jeho rychlost při dlouhém stintu na super-měkkých pneumatikách udělala dojem na nejednoho odborníka v F1. Není divu, že se o něm spekuluje jako o možné náhradě za Felipeho Massu u Ferrari.

Na vzestupu Sauberu měl lví podíl i muž, na kterého se již téměř zapomnělo - mladý schopný technický ředitle James Key, který odešel mimo svět F1 do automobilky Lotus. Šeptá se však o tom, že by se chtěl vrátit a že se o něj zajímá McLaren.

sampionat

Srovnání bodů v šampionátu s nejbližším soupeřem Sauberu - s Mercedesem

Výkonná ředitelka Moniša Kaltenbornová věří, že Sauber může letos dosáhnout ještě dalších úspěchů, pokud se zlepší v kvalifikacích, kde se na rozdíl od závodů podobně jako Lotus zatím stále trochu trápí. Očividně to je spjato s nastavením, které je jemné vůči pneumatikám, což je výhoda v závodě, ale trochu to kompromituje rychlost na jedno kolo.

"Našim jasným cílem je zlepšit kvalifikace, protože pokud dostaneme auto na roštu více dopředu, pak můžeme být mnohem rychlejší a ukázat více potenciálu tohoto vozu, opravdu to bude našim cílem," potvrzuje Kaltenbornová.

Vyřešit to ale tak, aby to nenarušilo závodní rychlost, bude oříškem: "To je složité. Myslím, že to hodně souvisí s naší přípravou v kvalifikacích. Existuje dost oblastí, které musíme jako tým zlepšit. Pokud se nám podaří kvalifikace zvládat lépe, pak skutečně můžeme dosahovat ještě lepší výsledky."

sauber
Dočká se Sauber letos i vítězství? (foto: Sauber Motorsport AG)

Podobně jako Lotus i Sauber věří, že ve Valencii budou mít příští týden další příležitost k zisku dobrého výsledku. Schopnost švýcarského týmu odjet závod se strategií čítající o jednu zastávku méně než soupeři na dráze, kde je předjíždění náročné, jim dává slušnou šanci.

Vytisknout

Diskuze: Sauber: Letošní vůz je nejlepším, který jsme kdy vyrobili, 75 % úspěchu dělá aerodynamika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.06.2012 12:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Whitmarsh očekává, že Hamilton zůstane v McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud