Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Petr Hlawiczka, 22. května 2012, 06:35 Google+

Překvapivé výsledky a výkyvy formy v letošní sezóně má podle technického ředitele Ferrari Pata Frye vysoká citlivost pneumatik na teplotu trati.

Počet komentářů:  59 komentářů (Poslední 25.05. 16:15) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V dosavadních pěti závodech dokázalo zvítězit pět různých vozů a v Monaku bychom se mohli dočkat klidně i šestého odlišného vítěze. Klíčem k úspěchu je umění dostat maximum výkonností z letošních pneumatik Pirelli.

Podle Frye je situace pro týmy složitá proto, že výkonnost pneumatik je zřejmě úzce spojená s okolními teplotami: "Rozhodně to je nepředvídatelné. Liší se to, drobné změny v teploty dráhy mají velký vliv na výkonnost pneumatik. Myslím, že v Číně to bylo patrné nejvíc."

Kvůli vlastnostem pneumatik a jejich vysoké degradaci si na ně piloti během jízdy musí dávat obzvlášť velký pozor: "Jsou docela dost citlivé také na to, jak s nimi pilot jezdí. Pokud si v normálním třízastávkovém závodě dáváte velký pozor na zadní pneumatiky, pak  byste s nimi možná dokázali vydržet i při dvouzastávkové strategii."

massa
Felipe Massa na nejtvrdší a zároveň nejtrvanlivější směsi pneumatik Pirelli
(foto: Scuderia Ferrari)

"Nemůžete však být k pneumatikám tvrdí, jinak dochází k degradaci. Také kvůli tomu dochází k jejich mírnému poškození, když na ně zkusíte zatlačit. Když jste v provozu, také z nich ždímáte více, než když jezdíte na čerstvém vzduchu," dodává Fry pro oficiální web Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.05.2012 16:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 59 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Petrov o hořkém konci v Lotusu: Byl jsem lepší, než mí týmoví kolegové

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud