DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy
Překvapivé výsledky a výkyvy formy v letošní sezóně má podle technického ředitele Ferrari Pata Frye vysoká citlivost pneumatik na teplotu trati.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
18:36 23.05.2012 78.157.160.XXXDegradace je pokles teplotní výkonnosti v důsledku změn vlastností pneumatiky, zejména kvůli přehřívání.
Opotřebení je fyzické opotřebení (úbytek) gumy. Degradace a opotřebení spolu souvisí, ale nikoliv nezbytně lineárně. (Už jsem to zde jednou vysvětloval).
-
-
uzivatel000397
19:43 22.05.2012 90.178.29.XXXA co reklamní přínos? Není náhodou nevyzpytatelnost Pirellek v F1 trochu kontraproduktivní pro prodejnost?
Pro mne osobně reklama nic neznamená, netankuji u Shellu, nepiji Red Bull a Ferrari také nekoupím (bohužel ).
Koupit ale značku která v závodním režimu "vypne" kdy se ji zlíbí? Trochu postavené na hlavu.
Mně tedy ty bazmekty Pirelli vrata garáže nikdy nepřekročí.-
-
-
-
-
uzivatel000397
21:14 24.05.2012 90.178.29.XXXNj, ber to trochu z nadsázkou. U mne jsou hlupáci lidé bez smyslu pro humor. Když mi někdo ty Pirellky dá, klidně je obuji.
Testy nesleduji, pro běžné jezdění je mi skoro fuk, co na plechovce mám. Celé testy a novinařina kolem nich je je tlučení klínu lidem do hlavy. A když už si budu vybírat značku, podívám se co jezdí na kamionech, to je pro mne směrodatnější než F1, velcí dopravci umí hospodařit. Sám jezdím na autech i dodávce momentálně Goodyear, značka je mi sympatická a mám hlavně obrovské slevy.
-
hmmm
00:31 25.05.2012 188.120.195.XXXAch jo, co mají kamionové nebo nedejbože formulové pneumatiky společného s pneu na osobák kromě toho, že jsou černé a kulaté? Nic. Jiné určení, jiné požadavky, jiná konstrukce, jiné vlastnosti...
Rád bych to bral s nadsázkou, ale jestli je to, co píšeš, vtip, tak se ti vážně moc nepovedl.-
anonym
07:03 25.05.2012 90.178.29.XXXRozdíl je v tom, že kamionové jsou vyráběny pro užitek a formulové pro zábavu. Rozhodně je od nich blíže k osobním než od osobních k formulovým. Konstrukce a výroba kamionových je náročná, takže firma která je zvládá, musí mít jistou úroveň. Jejich výroba je také mnohem konzervativnější. Osvědčené modely se nemění tak často jakou u osobních kde je nutné řidiče neustále přesvědčovat o zázračných novinkách, aby co nejvíce obměňovali a majitelé byli trendy in v naleštěné plechovce s gumami co jezdí F1.
Vtip to nebyl, jen jistá nadsázka. Mně se prostě pneumatiky které se chovají tak nečekaně, že ani zkušené týmy je nechápou, nezamlouvají. A i když je tvrzeno, že to byl úmysl, nejsem si jist, zda toto tvrzení není jen z nouze ctnost.-
erdedy
08:58 25.05.2012 195.91.56.XXXAk si Dyzl, tak predovsetkym ahoj!
V niecom mas pravdu ale aj nemas (tak "isto iste" ako aj ja alebo ktokolvek). Na 50% kamionov (to len strielam od brucha) ci tazkych nakl. vozov som napr. videl Matadory ale nemam ten pocit, ze su nejake spickove. Urcite su ale cenovo zaujimave, resp. cena/vykon je (asi) vyborna.
Este si dovolim jednu poznamku - velmi casto vidavame v testoch (od toho isteho testera), ze spickova guma od spickoveho vyrobcu, v urcitom
rozmere, je uplne bombova ale trebars hned v inom rozmere to tak vobec nemusi byt.
Viem, ze si pisal o ignorovani testov ale ver, ze uplne k nicomu niesu.
-
uzivatel000397
10:28 25.05.2012 84.42.189.XXXAhoj erdedy, nesledování testů není u mne dogma, občas si také něco namátkově proletím, v podstatě jsou pro mne více zajímavé fóra pod nimi, kde se občas pochytí něco zajimavého.
Abych se přiznal, dvakrát netuším, co na kamionech momentálně většinově jezdí, schválně se budu příležitostně koukat. Spíše ale na německé. Moji kamaradí mají firmy s několika kamiony, tak až je potkám, mám téma na pokec. Matadorky jsem také jezdíval, fungovaly normálně, v podstatě nemám výhrady.
-
-
hmmm
09:37 25.05.2012 188.120.195.XXXJasně, konstrukce a výroba pneu s vysokým hmotnostním a nízkým rychlostním indexem je strááášně náročná, ale naopak je to naprostá brnkačka, že jo? Nejlepší je dát na auto supertvrdé Michelinky konstruované na nízké rychlosti a vysoké příčné zatížení, aspoň to pak jde na dálnici dobře do smyku, viď?-
uzivatel000397
10:16 25.05.2012 84.42.189.XXXPíši jen, že je mnohem větší rozdíl mezi gumou pro osobák a F1, než mezi osobní a nákladní. Ostatně, dělají se i osobní s velkou únosnosti, mám takové Barumky na hengru, nebo gumy pro dodávky, což je vlatně také náklaďák. Je mezi ními velká škála možností a vlastností.
A nákladní bych nepodceňoval, nejde jen o dosahovanou rychlost vozidla, ale o obvodovou rychlost pneumatiky. A pokud umíš počítat, tak ta je i při té cca stovce co kamiony jezdí velmi slušná. Větší než dosahují běžné osobáky. A k tomu samozřejmě obrovská únosnost. A nejen to, ty gumy musí mít i minimální valivý odpor, páč by se gumy více ohřívaly a horké rychle odcházely.
Pro mne je obrovský zázrak pneu na dopravním letadle. Když vidím ti mrňavou galuzku na kterou z velké rychlosti letadlo, velké jako barák, přistává, tak prostě skoro nechápu, jak to může vydržet.
-
-
uzivatel000397
11:27 25.05.2012 84.42.189.XXXBavíme se o reklamě a oblíbenosti té které značky. Je to jako s fandovstvím sportovci, oblíbenosti nějaké produktu či dodavatele. I třeba hospody atd.
Z mého skromného pohledu laického diváka, mam prostě jistý vnitřní pocit, že si ze mne dělá značka Pirelli šprťouchlata, protože monopolně dodává bazmekty které mění vlastnosti tak nečekaně, že i zkušení experti jsou zmateni. Takže jako potenciální kupec nakoupim prostě jinou značku která mne zatim nenaštvala. Když nebudu mít možnost výběru, tak obuji i Pirellku.
Respektuji ovšem, že někdo jiný má i jiný názor a třeba naopak se mu tato vlastnost zamlouvá a je rád, že zvýšuje zajimavost závodu a napíše, že gumy jsou úžasné. Nikdy bych si ale nedovolil tvrdit, že je hlupák. Má jen rozdílný názor.-
hmmm
15:59 25.05.2012 188.120.195.XXXNe, ne, příteli, okecávej to, jak chceš, ale já se celou dobu bavím o prohlášení, že ti "ty bazmekty Pirelli vrata garáže nikdy nepřekročí", učiněném na základě sledování závodů F1. To je podle mě prostě blábol^n.
Pirelli, které jediné mělo koule jít do konstrukce pneu přesně podle požadavků FIA a týmů (letošní změny), si dělá šprťouchlata. No, užij si svůj rozdílný názor.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek