DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Překvapivé výsledky a výkyvy formy v letošní sezóně má podle technického ředitele Ferrari Pata Frye vysoká citlivost pneumatik na teplotu trati.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Za výkyvy ve výkonnosti týmů stojí citlivost pneumatik na teplotu dráhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.05.2012 16:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 15 lidí) 22.05.2012 11:50
Pneumatiky boli vzdy rozhodujuce (aspon v… »
» erdedy (Hlasovalo 14 lidí) 22.05.2012 12:02
Uz Ti to raz niekto pisal (inde) - Pri… »
» erdedy (Hlasovalo 13 lidí) 22.05.2012 14:41
Tak idealny stav to neni ale ta… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • forhe

    213.81.159.XXX
    opotrebenie vs degradacia Moze mi prosim niekto vysvetlit rozdiel v tychto dvoch pojmoch? Dakujem

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Degradace je pokles teplotní výkonnosti v důsledku změn vlastností pneumatiky, zejména kvůli přehřívání.
      Opotřebení je fyzické opotřebení (úbytek) gumy. Degradace a opotřebení spolu souvisí, ale nikoliv nezbytně lineárně. (Už jsem to zde jednou vysvětloval).

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • forhe

        213.81.159.XXX
        Dakujem za vysvetlenie. Mozes mi dat niekde link kde si to opisoval? Pripadne aj ine linky kde si o tom mozem najst este nieco viac. Dik.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    - ktovie, či sa dá za jazdy meniť niečo, čo ovplyvní teplotu pneumatík?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.40.150.XXX
    Eurosport Mimochodom - dufam, ze niekto pozerate futbalovy zapas na eurosporte (samozrejme MSC nechyba) .12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    A co reklamní přínos? Není náhodou nevyzpytatelnost Pirellek v F1 trochu kontraproduktivní pro prodejnost?
    Pro mne osobně reklama nic neznamená, netankuji u Shellu, nepiji Red Bull a Ferrari také nekoupím (bohužel 09 ).
    Koupit ale značku která v závodním režimu "vypne" kdy se ji zlíbí? Trochu postavené na hlavu.
    Mně tedy ty bazmekty Pirelli vrata garáže nikdy nepřekročí.

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petis

      188.175.49.XXX
      Právě že naopak. Tím že dokázali udělat přesně takové pneumatiky, jaké zadavatel (Bernie) chtěl, si udělali dobrou reklamu.

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      91.197.117.XXX
      Paradoxně to jsou jedny z nejlépe hodnocených, konkrétně P7 225/17"...

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        188.120.195.XXX
        Přesně! Když vybírám pneu, zajímají mě aktuální testy a zkušenosti uživatelů konkrétního rozměru a typu pneumatiky. Jestli někdo vybírá podle značky způsobem
        "Pirellky v F1 jsou sráče, nesmí mi do garáže", tak je trouba! Bez pardonu. 20

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000397

          uzivatel000397

          90.178.29.XXX
          Nj, ber to trochu z nadsázkou. U mne jsou hlupáci lidé bez smyslu pro humor. Když mi někdo ty Pirellky dá, klidně je obuji.
          Testy nesleduji, pro běžné jezdění je mi skoro fuk, co na plechovce mám. Celé testy a novinařina kolem nich je je tlučení klínu lidem do hlavy. A když už si budu vybírat značku, podívám se co jezdí na kamionech, to je pro mne směrodatnější než F1, velcí dopravci umí hospodařit. Sám jezdím na autech i dodávce momentálně Goodyear, značka je mi sympatická a mám hlavně obrovské slevy.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • hmmm

            188.120.195.XXX
            Ach jo, co mají kamionové nebo nedejbože formulové pneumatiky společného s pneu na osobák kromě toho, že jsou černé a kulaté? Nic. Jiné určení, jiné požadavky, jiná konstrukce, jiné vlastnosti...

            Rád bych to bral s nadsázkou, ale jestli je to, co píšeš, vtip, tak se ti vážně moc nepovedl. 03

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.178.29.XXX
              Rozdíl je v tom, že kamionové jsou vyráběny pro užitek a formulové pro zábavu. Rozhodně je od nich blíže k osobním než od osobních k formulovým. Konstrukce a výroba kamionových je náročná, takže firma která je zvládá, musí mít jistou úroveň. Jejich výroba je také mnohem konzervativnější. Osvědčené modely se nemění tak často jakou u osobních kde je nutné řidiče neustále přesvědčovat o zázračných novinkách, aby co nejvíce obměňovali a majitelé byli trendy in v naleštěné plechovce s gumami co jezdí F1.

              Vtip to nebyl, jen jistá nadsázka. Mně se prostě pneumatiky které se chovají tak nečekaně, že ani zkušené týmy je nechápou, nezamlouvají. A i když je tvrzeno, že to byl úmysl, nejsem si jist, zda toto tvrzení není jen z nouze ctnost.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                195.91.56.XXX
                Ak si Dyzl, tak predovsetkym ahoj!

                V niecom mas pravdu ale aj nemas 04 (tak "isto iste" ako aj ja alebo ktokolvek). Na 50% kamionov (to len strielam od brucha) ci tazkych nakl. vozov som napr. videl Matadory ale nemam ten pocit, ze su nejake spickove. Urcite su ale cenovo zaujimave, resp. cena/vykon je (asi) vyborna.

                Este si dovolim jednu poznamku - velmi casto vidavame v testoch (od toho isteho testera), ze spickova guma od spickoveho vyrobcu, v urcitom
                rozmere, je uplne bombova ale trebars hned v inom rozmere to tak vobec nemusi byt.

                Viem, ze si pisal o ignorovani testov ale ver, ze uplne k nicomu niesu. 04

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000397

                  uzivatel000397

                  84.42.189.XXX
                  Ahoj erdedy, nesledování testů není u mne dogma, občas si také něco namátkově proletím, v podstatě jsou pro mne více zajímavé fóra pod nimi, kde se občas pochytí něco zajimavého.
                  Abych se přiznal, dvakrát netuším, co na kamionech momentálně většinově jezdí, schválně se budu příležitostně koukat. Spíše ale na německé. Moji kamaradí mají firmy s několika kamiony, tak až je potkám, mám téma na pokec. Matadorky jsem také jezdíval, fungovaly normálně, v podstatě nemám výhrady.

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • hmmm

                188.120.195.XXX
                Jasně, konstrukce a výroba pneu s vysokým hmotnostním a nízkým rychlostním indexem je strááášně náročná, ale naopak je to naprostá brnkačka, že jo? Nejlepší je dát na auto supertvrdé Michelinky konstruované na nízké rychlosti a vysoké příčné zatížení, aspoň to pak jde na dálnici dobře do smyku, viď? 18

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000397

                  uzivatel000397

                  84.42.189.XXX
                  Píši jen, že je mnohem větší rozdíl mezi gumou pro osobák a F1, než mezi osobní a nákladní. Ostatně, dělají se i osobní s velkou únosnosti, mám takové Barumky na hengru, nebo gumy pro dodávky, což je vlatně také náklaďák. Je mezi ními velká škála možností a vlastností.
                  A nákladní bych nepodceňoval, nejde jen o dosahovanou rychlost vozidla, ale o obvodovou rychlost pneumatiky. A pokud umíš počítat, tak ta je i při té cca stovce co kamiony jezdí velmi slušná. Větší než dosahují běžné osobáky. A k tomu samozřejmě obrovská únosnost. A nejen to, ty gumy musí mít i minimální valivý odpor, páč by se gumy více ohřívaly a horké rychle odcházely.
                  Pro mne je obrovský zázrak pneu na dopravním letadle. Když vidím ti mrňavou galuzku na kterou z velké rychlosti letadlo, velké jako barák, přistává, tak prostě skoro nechápu, jak to může vydržet.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • hmmm

                    188.120.195.XXX
                    No tak vidíš, sám říkáš, že pneu pro F1 jsou tak trochu z jiného světa a zároveň "mně tedy ty bazmekty Pirelli vrata garáže nikdy nepřekročí", není to trochu protimluv? 03

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • uzivatel000397

                      uzivatel000397

                      84.42.189.XXX
                      Bavíme se o reklamě a oblíbenosti té které značky. Je to jako s fandovstvím sportovci, oblíbenosti nějaké produktu či dodavatele. I třeba hospody atd.
                      Z mého skromného pohledu laického diváka, mam prostě jistý vnitřní pocit, že si ze mne dělá značka Pirelli šprťouchlata, protože monopolně dodává bazmekty které mění vlastnosti tak nečekaně, že i zkušení experti jsou zmateni. Takže jako potenciální kupec nakoupim prostě jinou značku která mne zatim nenaštvala. Když nebudu mít možnost výběru, tak obuji i Pirellku.
                      Respektuji ovšem, že někdo jiný má i jiný názor a třeba naopak se mu tato vlastnost zamlouvá a je rád, že zvýšuje zajimavost závodu a napíše, že gumy jsou úžasné. Nikdy bych si ale nedovolil tvrdit, že je hlupák. Má jen rozdílný názor.

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • hmmm

                        188.120.195.XXX
                        Ne, ne, příteli, okecávej to, jak chceš, ale já se celou dobu bavím o prohlášení, že ti "ty bazmekty Pirelli vrata garáže nikdy nepřekročí", učiněném na základě sledování závodů F1. To je podle mě prostě blábol^n.

                        Pirelli, které jediné mělo koule jít do konstrukce pneu přesně podle požadavků FIA a týmů (letošní změny), si dělá šprťouchlata. No, užij si svůj rozdílný názor. 03

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama