McLaren do sezóny vstoupil s nejrychlejším vozem, v dalších závodech však jeho konkurenceschopnost vadla a na voze se objevovaly jen drobné úpravy. K testům do Mugella přijel s rezervními piloty Oliverem Turveyem a Garym Paffettem. Tvrdil, že stejně žádné velké novinky testovat nebude. Nebyla to až tak pravda, jedna nám unikla.
Ve čtvrtek se na chvilinku na voze MP4-27 objevil nový vyšší nos. Většina konkurence se letos rozhodla jít cestou maximální výšky s ošklivým schodem. McLaren zůstal u loňského řešení, výhody výše posazeného nosu si však uvědomuje.
Byť tvrdil, že kvůli svému designu není v nevýhodě (více v článku Whitmarsh byl svými designéry znovu ujištěn: Na nose McLarenu není nic špatného), v Mugellu si vyzkoušel velkou změnu. Špička nosu byla výrazně výše, prvek nepůsobí již tak ladně, v jeho zadní části se však ošklivý schod naštěstí neobjevil.
Nová verze nosu, kterou si ve čtvrtek v Mugellu na chvíli vyzkoušel McLaren
Během našich reportáží z testů jsme několikrát upozorňovali na podivné chování mechaniků, kteří během zastávek v boxech neměnili pouze pneumatiky, ale dva z nich vždy něco nastavovali v horní části krytu motoru. Vzniká otázka, co dělali a co tým z Wokingu vlastně zkoušel?
Přesnou odpověď zatím neznáme, spekuluje se však o tom, že na svém voze již od Číny zkouší systém, který umožňuje regulovat průtok vzduchu brzdovými kanálky a zahřívání pneumatik. McLaren byl v kvalifikacích vždy rychlý, ale v závodech po změně teplot a bez možnosti upravovat vozy kvůli pravidlům parc fermé jeho konkurenceschopnost klesala. Možnost upravovat teplotu kolem pneumatik by (nejen) mu přišla velmi vhod.
Systém by však nesměl nastavovat pilot z kokpitu, jelikož brzdové kanálky tvoří aerodynamickou součást vozu. Pokud v tom nebude schován ještě další trik, průtok vzduchu by musel nastavit vždy mechanik během zastávky v boxech, což by však mohlo nežádoucím způsobem prodlužovat zastávky v boxech.
Tento víkend v Barceloně bychom se měli dozvědět více o tom, jakou inovaci McLaren skrývá ve svém voze.