McLaren okopíruje DRS Mercedesu, budou-li objasněna pravidla v Číně, kam míří s několika novinkami

Petr Hlawiczka, 10. dubna 2012, 16:35 Google+

Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe přiznává, že McLaren nyní čeká s kopírováním zadního křídla Mercedesu, které po aktivování DRS odkrývá vstup do F-kanálu, na objasnění, k němuž by FIA měla přistoupit tento víkend v Číně.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 11.04. 16:01) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Tým z Wokingu zůstává tak trochu stranou, protože se nepřipojil mezi hlavní odpůrce, jimiž jsou Red Bull s Lotusem, kteří již několikrát dali nahlas najevo svou nespokojenost s tím, že FIA tento systém dosud nezakázala.

"Nemáme na tuto záležitost vyhraněný názor. V současné době v tom opravdu potřebujeme mít jasno. Řekl bych vlastně, že by bylo lepší, kdyby se to vyjasnilo již dříve. Uvidíme, co nám v tomto ohledu Čína přinese," uvádí během dnešní telekonference s novináři technický ředitel McLarenu Paddy Lowe.

"Dokud v tom nebude jasno, je pro nás těžké v tomto směru vyvinout velké úsilí. Momentálně jsme se v tom opravdu zasekli," přiznává dále. Problémem podle něj to, zda je využívání DRS klapky tímto způsobem morálně správné, ale to, zda jej pravidla ve svém současném znění vůbec umožňují.

"Neexistuje nic takového, jako je duch pravidel. Tento termín se často používá, ale soubor pravidel je text, který má význam - vy se rozhodujete, co to znamená a jak s tím naložíte. Neexistuje hlavní pravidlo, které by říkalo: 'Hlavně musíte zachovat zamýšleného ducha.'

Pokud se podíváte na systém Mercedesu, můžete se přít o to, zda je v souladu s duchem zamýšleným pro DRS. Inu, rozhodně není. DRS bylo vytvořeno jako klapka zadního křídla, nic víc.

Debaty kolem - zda si mohou či nemohou na svém voze ten systém ponechat, není o tom, zda vyhovuje či nevyhovuje duchu pravidel. Je to o tom, zda text pravidel znamená, že to takto dělat nesmí," vysvětluje svůj pohled Lowe.

mclaren
Jenson Button ve vzájemném souboji s Lewisem Hamiltonem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Dále se zmiňuje o formě McLarenu, který sice vyhrál obě kvalifikace, ale nedokázal z toho v závodech vytěžit maximum: "Myslím, že bylo fantastické získat takové pozice, jaké jsme měli v Austrálii a v Malajsii. Byli jsme jimi velmi, velmi potěšeni.

I když se za ně neudělují body, získat první řadu bylo úžasné pro celý tým a skvělou ukázkou toho, čeho je schopný. Z obou závodů jsme odjížděli mírně zklamáni kvůli tomu, že jsme tyto dvě kvalifikační pozice nedokázali přetavit ve více bodů.

Získali jsme několik dobrých bodů, ale v tomto šampionátu, který je dlouhý a náročný, potřebujete skórovat vždy, když máte tu výkonnost, protože se nemůžete spoléhat na to, že ji udržíte po celou sezónu.

Jsme odhodláni odjet do Číny nejen s tím, že zase získáme první řadu, budeme-li toho schopni, ale také s tím, že to převedeme v dobrou výkonnost v neděli," pokračuje Lowe.

kvalifikace
V kvalifikacích se radovali vždy oba piloti McLarenu, v závodech již tomu tak nebylo
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

McLaren však podle něj neměl ještě šanci předvést svou skutečnou závodní výkonnost: "Myslím, že to je velmi těžké, vyvozovat nějaké závěry ze samotného závodu v Malajsii, kterému dominoval stav pneumatik a obzvlášť jejich teplota.

Myslím, že Austrálie by posloužila jako lepší reference pro naši závodní výkonnost. Trochu jsme doplatili na naši spotřebu v závodě a rovněž to nebyl zcela čistý závod.

Přesto to vypadá, že v kvalifikaci máme větší náskok než v závodě, musíme na tom zapracovat. Je to vlastnost, než jsme loni sledovali naopak u Red Bullu, kdy byli v kvalifikacích a v pozicích na startu velmi silní, ale v závodě už ve skutečnosti nebyli zjevně lepší než my, jen měli tu pozici na dráze."

button
McLaren míří do Číny s vylepšeními, která se týkají všech částí vozu
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

A co nového veze McLaren do Číny? "Máme několik novinek pro tento podnik, téměř pro všechny části vozu. Doufáme v dobrý pokrok ve výkonnosti, ale očekáváme, že nám pouze pomůže zůstat tam, kde jsme z pohledu kvalifikační a závodní rychlosti.

Byl bych překvapený, kdyby naši hlavní soupeři rovněž neučinili pokroky, to je součástí hry. Jsme v neúprosné bitvě sezónního vývoje, obzvlášť mezi špičkovými týmy. Již to začalo a my musíme sehrát svou část, pak uvidíme, zdali se nám podaří udržet kvalifikační náskok, který máme," dodává Lowe.

Vytisknout

Diskuze: McLaren okopíruje DRS Mercedesu, budou-li objasněna pravidla v Číně, kam míří s několika novinkami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 11.04.2012 16:01 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Fry: Ferrari na nejrychlejší stále ztrácí osm desetin sekundy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud