V Austrálii se poprvé od roku 1973 na start Grand Prix nepostaví jediný Ital. Pro zemi, která má v F1 takovou tradici a její fanoušky to jistě není příjemné. Moc se to nelíbí ani di Montezemolovi.
"Je to dlouhé povídání. Počkejme, co vzejde z akademie Ferrari," komentoval absenci Italů ve startovním poli prezident Ferrari. "Řekněme, že budu mít tři talentované italské mladíky z nižších formulových sérií. Co s nimi udělám?" rozvíjí Monzezemolo příběh.
"Nemůžu je posadit do F1 aby testovali, je to zakázané. A závodit s Ferrari 458 GT, to je něco úplně jiného. Měl bych ale nápad - poskytnout slabšímu týmu loňský monopost Ferrari pod podmínkou, že najmou jednoho z těch mladých Italů. To by bylo fantastické..." sní Montezemolo.
Také vítá, že se vrací testování během sezony, i když pouze ve formě společného testu v Mugellu. Podle něj by jinak nebylo možné správně otestovat úpravy vozu F2012.
"Vůz Ferrari potřebuje být dále vylepšován a vyvíjen. Testů je bohužel málo a jsou veřejné. Nemám rád dnešní F1, protože je na poklesu. Žádné testování, žádné technické novinky a vylepšení..." stýská si Ital po starých časech.
"Je dobré kontrolovat ceny a výdaje, ale nesmí se tomu obětovat technologie a vývoj! Můžeme pouze omezovat."
Bez testování se špatně vyvíjí, soudí di Montezemolo
(Test Barcelona, foto: Scuderia Ferrari)
Nicméně, Montezemolova idea o zákaznických vozech v paddocku přílišnou podporu nemá. Proti se postavil například šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
"Nemyslím si, že by zákaznické vozy byly tím pravým pro náš sport. Jsou to právě odlišné konstruktérské týmy, které si staví své vlastní vozy, které odlišují F1 od mnoha dalších kategorií motorsportu.
Finančně je samozřejmě provozování tohoto sportu náročné, takže se možná jednou dostaneme do situace, kdy budou muset zákaznické vozy povolit. Vzhledem k současné situaci by to ale dobré nebylo."